دوشنبه 2 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بايرن - بارسا بدون گوآرديولا

ايسنا ـ دور رفت مرحله نيمه‌نهايی ليگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه و چهارشنبه اين هفته‌ در آلمان برگزار می‌شود. در نخستين بازی اين دور بايرن‌مونيخ پذيرای بارسلونا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، چهار تيم بوروسيا دورتموند، بايرن‌مونيخ، بارسلونا و رئال‌مادريد با پشت سر گذاشتن حريفان‌شان راهی مرحله نيمه‌نهايی ليگ قهرمانان اروپا شدند. سه تيم از چهار تيم حاضر در اين مرحله ليگ قهرمانان اروپا در همين مرحله از دوره قبل رقابت‌ها حضور داشتند و تنها بوروسيادورتموند جايگزين چلسی شده است. اکنون تيم‌های اول و دوم بوندسليگا با تيم‌های اول و دوم اسپانيا به رقابت می‌پردازند تا سرنوشت حاضران در فينال ليگ قهرمانان اروپا که خردادماه در ورزشگاه ومبلی برگزار می‌شود، مشخص شود.

تاريخ اين چهار تيم هم از بزرگی آنها حرف می‌زند. ۱۸ قهرمانی در اين مسابقات سهم اين چهار تيم در ليگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های اروپا بوده است. نيمی از اين تعداد قهرمانی را رئال‌مادريد با ۹ قهرمانی در اختيار دارد و سه تيم باقی‌مانده هم توانسته‌اند ۹ قهرمانی را به دست آورند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بايرن‌مونيخ

بايرن‌ در چهار سال گذشته سه بار به نيمه‌نهايی ليگ قهرمانان اروپا راه يافته است. باواريايی‌ها در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ با شکست در فينال ليگ قهرمانان اروپا به ترتيب برابر اينتر و چلسی در حسرت رسيدن به قهرمانی ماندند. اين شکست‌ها باعث شده تا بايرن‌ مونيخ در کنار يوونتوس و بنفيکايی قرار گيرد که تعداد شکست‌شان در فينال از پيروزی‌هايشان بيشتر است. اين سه تيم از ۹ حضور خود در فينال چهار بار به پيروزی رسيده و پنج بار شکست خورده‌اند.

نکته جالب درباره بايرن‌ خط آتش آنهاست. بايرنی‌ها در ۱۶ بازی قبلی خود در ليگ قهرمانان اروپا تنها در يک بازی موفق به گلزنی نشدند؛ آن هم به شکست ۲ بر صفر آنها برابر آرسنال برمی‌گردد. بايرن‌ مونيخ در ۱۶ بازی قبلی خود در ليگ قهرمانان اروپا ۳۷ گل زده است.

بايرن مونيخ از چند هفته‌ پيش قهرمانی خود در بوندسليگا را قطعی کرده است. آنها با پيروزی پر گل شش بر يک برابر ولفسبورگ به فينال جام حذفی آلمان هم راه پيدا کرده‌اند.

ستارگان:
توماس مولر، فرانک ريبری، ژاوی مارتينس

بارسلونا
پيروزی بارسلونا بر آرسنال در سال ۲۰۰۶ در پاريس آغاز عصری رويايی برای آبی‌-اناری‌ها بود. بارسا که پيش از آن تنها در سال ۱۹۹۲ توانسته بود، فاتح ليگ قهرمانان اروپا شود، از ۲۰۰۶ تاکنون مدعی قهرمانی اين بازی‌ها بوده و به غير از سال ۲۰۰۷ در تمامی اين سال‌ها بارسلونا جزو چهار تيم اين رقابت‌ها بوده است؛ به اين معنا که بارسلونا در شش دوره پياپی در نيمه‌نهايی ليگ قهرمانان اروپا بازی کرده است.

پس از چهار سال حضور پپ گوآرديولا روی نيمکت آبی‌-اناری‌ها، تيتو ويلانووا هدايت بارسلونا را بر عهده گرفت و توانست در اين فصل ليگا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد. پيروزی بارسلونا برابر لوانته در بازی اوايل هفته‌ باعث شد، اختلاف ۱۳ امتياز بارسلونا با رئال‌مادريد، رقيب ديرينه خود باقی بماند. بارسلونا تاکنون توانسته است ۸۴ امتياز را به دست آورد و در انتظار شکستن رکورد فصل قبل رئال‌مادريد است. هر چند در جام‌حذفی با شکست برابر رئال‌مادريد از اين رقابت‌ها حذف شد.

نکته جالب درباره بارسلونا شيوه بازی آنهاست که باز هم در اين مرحله مورد توجه قرار خواهد گرفت. بارسلونا تاکنون ۷۹۴۴ پاس را در رقابت‌های اين فصل ليگ قهرمانان اروپا ثبت کرد‌ه‌اند. ۲.۵۰۰ پاس بيشتر از هر حريف ديگری. با اين حال بايرن‌مونيخ با ۵۴۱۴ پاس و دقت ۹۱ درصد جدی‌ترين رقيب بارسلونا در اين زمينه است.

ستارگان:
ليونل مسی، ژاوی هرناندس، آندرس اينيستا

بارسلونا و بايرن‌مونيخ تاکنون دو بار در مرحله حذفی ليگ قهرمانان اروپا با هم بازی کردند که سهم هر تيم يک پيروزی بوده است. بايرن‌ در نيمه‌نهايی جام يوفا ۱۹۹۶ – ۱۹۹۵ در مجموع موفق شد، با نتيجه‌ چهار بر سه پيروز شود. در مقابل بارسلونا موفق شد در فصل ۲۰۰۹ – ۲۰۰۸ بايرن را در مجموع پنج بر يک شکست دهد.

بارسلونا در هفت بازی خود با تيم‌های آلمانی در مراحل حذفی ليگ قهرمانان اروپا به هفت پيروزی رسيده است. بايرن نيز از پنج بازی خود با تيم‌های اسپانيايی در مرحله حذفی ليگ قهرمانان اروپا چهار پيروزی و يک شکست داشته است.

برنامه بازی:
سه‌شنبه سوم ارديبهشت
بايرن‌مونيخ‌ - بارسلونا
ورزشگاه آليانس‌آره‌نا
داور: ويکتور کاسای (مجارستان)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016