یکشنبه 22 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسئولان قصد برکناری محمد رويانيان، مدير باشگاه پرسپوليس را دارند

• ضربه به پرسپوليس به خاطر لجبازی با رويانيان
• ثبات مديريت يعنی کشک!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: مسئولانی که حدود ۲۰ ماه پيش محمد رويانيان را به عنوان يکی از مديران کاربلد خود راهی پرسپوليس کردند و سکان مديريت يک باشگاه پرطرفدار را به دست يک مدير کم‌تجربه در ورزش سپردند، حالا يکسال پس از آنکه وی آزمون و خطايش را انجام داده و به شناخت خوبی از وضعيت اين باشگاه و فوتبال رسيده، قصد برکناری او را دارند!

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رويانيان که به عنوان مديری سياسی و غيرورزشی مديريت پرسپوليس را برعهده گرفت يکسال و چند ماه پس از حضورش در ورزش با کارشکنی همان عده ای مواجه شده که او را راهی فوتبال کردند و حالا که او به شناخت خوبی از وضعيت باشگاه و فوتبال ايران رسيده است، تمام تلاششان را به کار برده اند تا هر طور شده او را برکنار کنند. اين تصميم بيشتر از آنکه بر اساس منطق و با چاشنی عقلانيت باشد، به خاطر مشکلاتی است که رويانيان با برخی افراد نزديک به دولت دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رويانيان در طول ۲۰ ماه حضورش در فوتبال به خاطر تجربه کمی که در اين حوزه داشت هزينه‌هايی را روی دوش باشگاه پرسپوليس و بيت المال گذاشت تا کمی کار را ياد بگيرد و آزمون و خطاهايش را انجام دهد. او يک سرمربی خارجی آورد که تصور می کرد می تواند تيمش را به قهرمانی برساند اما نه تنها پيش بينی اش درست از آب در نيامد بلکه بازيکنان تاثيرگذاری هم که خريداری کرده بود به خاطر عملکرد ضعيف کادر فنی کم اثر و بی روحيه در اختيار تيم ملی قرار داد و تيم ملی که متعلق به يک کشور است هم از اين اشتباهات لطمه خورد.

با همه نقايصی که در عملکرد رويانيان وجود دارد اما از آنجا که او مديری عملياتی و کاربلد در حوزه های مختلف است توانست اقدامات مثبت زيادی را در باشگاه پرسپوليس پی ريزی کند که قطعا با رفتن او اين طرح های درست و اصولی نيمه کاره رها شد. او آکادمی فوتبال پرسپوليس که نياز هر باشگاهی است را تاسيس کرده، به پيشکسوتان احترام ويژه گذاشته، تيم های پايه را سروسامان داده، ساختار باشگاه را اصلاح کرده و تلاشش را برای حرفه ای کردن پرسپوليس انجام داده است.

حالا که رويانيان به پختگی رسيده و می داند که ديگر نبايد کدام اشتباه ۲۰ ماه گذشته اش را تکرار کند، همان عده ای که حامی او بودند حالا به دشمنانش تبديل شده اند و می خواهند برکنارش کنند تا اول از همه پرسپوليس از اين تغييرات لطمه بخورد. مسئولانی که رويانيان را برای نجات پرسپوليس فرستاده بودند ۱۵ روز قبل از فينال جام حذفی که می توانست سند موفقيت رويانيان و گل محمدی را امضا کند به نيروهای مسلح نامه می زنند و اعلام می کنند که ماموريت رويانيان در فوتبال پايان يافته است.

بدون شک اين تغييرات پرتعداد و زودهنگام که از پرسپوليس محله بروبيا ساخته بجز اينکه به پيکر اين باشگاه پرطرفدار لطمه بزند هيچ ثمر ديگری ندارد. ثبات مديريتی که مسئولان از آن حرف می زنند با اقداماتی که انجام می دهند حکم همان کشکی را دارد که مدير فنی در فوتبال ايران دارد. باشگاهی که هر سال يک مديرعامل عوض می کند و در طول دو سال گذشته چهار سرمربی عوض کرده است، چطور می تواند هواداران ميليونی اش را راضی کند؟

مسئولانی که مردم را ولی نعمت خود می دانند اينجا که پای منافع شخصی شان و مشکلاتشان با يک مدير به ميان می آيد، مردم را فراموش می کنند و حاضرند به خاطر برکنار کردن رويانيان خواسته های مردم که ثبات مديريت در باشگاه پرسپوليس است را قربانی کنند. به راستی گناه مردم و هواداران پرسپوليس که با هزار عشق و اميد اتفاقات اين تيم را دنبال می کنند چيست که يکسال نمی توانند آب خوشی از گلو پايين ببرند؟

قطعا رويانيان هم در طول مديريتش در پرسپوليس اشتباهاتی داشت که حالا ديگر نمی خواهد آنها را تکرار کند. شايد او حالا بهتر از مدير بعدی می داند که نبايد خيلی به دنبال راضی کردن پيشکسوتان هميشه منتقد باشد و بايد از يحيی گل محمدی جوان حمايت می کرد که خودش سرمنشا حمايت از ثبات در فوتبال باشد. رويانيان حالا که تجربه خوبی کسب کرده نبايد از فوتبال و پرسپوليس برود. اين را بايد مسئولان به خاطر مردم انجام دهند و اجازه بدهند وی همچنان مديرعامل بماند و کارهای نيمه کاره اش را تمام کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016