دوشنبه 23 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امير حاج رضايی: اکثر پول فوتبال ايران وارد کانال‌های آلوده می‌شود

ايسنا ـ کارشناس فوتبال می گويد حضور مربيانی که به فکر موفقيت خودشان هستند پيشرفت فوتبال ايران را کمرنگ‌تر می کند.

امير حاج رضايی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره ارزيابی کلی‌اش از ليگ دوازدهم حرفه‌ای کشور گفت: واقعيت اين است که من نه سياه می‌بينم و نه سفيد. اين مسائل برای من خاکستری است. از لحاظ فنی و سازماندهی شاهد پيشرفت بوديم. در اجرای مراسم قهرمانی قوی‌تر از گذشته بوديم. مراسم اهدای جوايز مثل اروپا بود. همين سازماندهی نواقصی هم داشت که ظاهرا به خاطر نظرات آقای کارلوس کی‌روش بود. مثل تعطيلات زياد و وقفه‌های طولانی مدت در ليگ. از سوی ديگر ليگ بايد مولد باشد. در اين فصل ديديم همه ستارگان ليگ از دوره‌های قبلی بوده‌اند، مانند جواد نکونام، علی کريمی، فرهاد مجيدی و خيلی‌های ديگر. چهره‌هايی هم بودند که به آنها توجهی نشد مثل محسن مسلمان، ابراهيمی، يعقوب کريمی يا جهان عاليان. از لحاظ داوری هم سال خوبی داشتيم. آقای فغانی در صورت درخشش در جام جوانان ترکيه به جام جهانی راه پيدا می‌کند.

او در ادامه افزود: برايم عجيب است که آقای کی‌روش می‌داند در سطح جهانی، باشگاه‌ها موظف هستند ۴۸ الی ۷۲ ساعت پيش از مسابقات ملی، بازيکن به تيم‌های ملی دهند، پس چگونه است که دو، سه هفته‌ ليگ را به خاطر بازی‌های ملی ليگ را تعطيل می‌کنند؟ و جالب اينجاست که اين تعطيلات به تيم ملی کمک هم نکرد.

اين کارشناس فوتبال در پاسخ به اين سوال که کيفيت ليگ برتر را نسبت به دوره‌های قبل چگونه ارزيابی می‌کند؟ اظهار کرد: بخشی از مربيان ما به روز و اهل مطالعه هستند. من فکر می‌کنم که از لحاظ کيفی کمی وضعيت بهتر شد، البته نبايد فراموش کرد که داشته‌های مربی به عوامل ديگر هم بستگی دارد، مثل مسائل مالی . همچنين فراموش نکنيد که همه دوست دارند که پيشرفت کنند و همين مساله روی کيفيت کار تاثير می‌گذارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در ادامه با ارائه يک آمار به تحليل وضعيت بد فوتبال ايران پرداخت و افزود: يکی از دوستان من تحقيقی را انجام داده و در آن به اين نتيجه‌ رسيده است که هفت درصد از بازيکنان ليگ دوازدهم از ليگ يکم تاکنون در ليگ برتر حضور دارند و ۸۵ درصد بازيکنان ليگ در حال تغيير هستند. من اعتقاد دارم که نبايد مسائل را به جای ديگر هدايت کرد. اگر وضعيت فوتبال خوب نيست، حتما من کارشناس و شمای رسانه هم خوب کار نکرده‌ايد. اما بايد گفت که سهم کسانی که مستقيما در راس فوتبال ايران هستند در اين ميان بسيار بيشتر از ماست.

حاج رضايی در پاسخ به اين سوال که آيا با وجود صرف هزينه بالا در فوتبال ايران، اين پول بازدهی داشته است؟ بيان کرد: به طور قطع خير. ما پول داريم ، اما مديريت هزينه نداريم. می‌دانيد اکثر پول‌های تزريق شده به فوتبال ايران وارد کانال‌های آلوده می‌شود و ما هم نمی‌توانيم آنها را اثبات کنيم، چرا که به قول حقوقدانان مجرم يک قدم جلوتر از قانون است. مگر می‌شود قرارداد کريستيانو رونالدو هم اندازه پپه باشد؟ حالا شما فکر کنيد قانون سقف قرارداد را به ايران آورده‌اند. اين بدعت‌ها از کجا شکل گرفته، قانون منشور اخلاقی را آوردند. دقيقا مانند دکتری که بدون معاينه فقط نسخه می‌پيچيد وای به حال آن مريض.

او در پاسخ به اين سوال که آيا ليگ ايران پديده‌ای در فصل اخير داشت يا خير؟ گفت: فوتبال ايران را سه دسته از مربيان تشکيل می‌دهند. يک دسته که به فکر پيشرفت فوتبال ايران هستند، دومين دسته کسانی هستند که به فکر خودشانند و سومين دسته به فکر خود و فوتبال ايران هستند. متاسفانه در ايران اولويت با دسته دوم است. وقتی آنها سر کار می آيند پيشرفت کم رنگ می‌شود . آرسن ونگر چند سال است که در آرسنال موفق به گرفتن جام نشده، اما بازيکنانش را که می‌بينيد از حضور پررنگش در فوتبال جهان مطلع می‌شويد. يک عده موقعيت می‌سازند تا موفقيت ايجاد کنند مانند آنهايی که ستاره می خرند و موفق می‌شوند، اما مساله اينجا زمانی است که مربی ستاره سازی مثل جلالی مغفول می ماند. در ليگ امسال دو تيم نفت تهران و فولاد پديده بودند. آنها با توجه به شرايط ليگ با تعقل بودند و مربيانشان به خوبی آنها را هدايت کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016