شنبه 9 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کی‌روش: بازی‌ها را متوقف کنيد اما نه به اسم من

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران در واکنش به صحبت‌های ديروز مهدی تاج بيانيه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سرمربی تيم ملی فوتبال در بيانيه‌ای که به صورت اختصاصی در اختيار ايسنا قرار داده به مسائل مهمی درباره آماده‌سازی تيم ملی فوتبال اشاره کرده است. کی‌روش با انتقاد از مهدی تاج، از مسوولان فدراسيون فوتبال خواست يک بار برای هميشه برای فوتبال ايران تصميم بگيرند. او همچنين با اشاره به اينکه زمان برای تيم ملی دوباره در حال از دست رفتن است تاکيد کرد در اين برهه زمانی بازی‌ها بايد به خاطر بازی‌های تيم ملی متوقف شود؛ اتفاقی که او می‌خواهد حداقل اين بار به اسم او تمام نشود.

در اين بيانيه که در دو بخش تنظيم شده آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


A) با توجه به اظهارات اخير آقای تاج رييس سازمان ليگ که در رسانه‌ها هم انتشار يافت، مجبورم اين موارد را به اطلاع هواداران فوتبال در ايران برسانم.

۱- آن‌ها دقيق و درست نيستند و تنها هواداران فوتبال در ايران و همچنين جامعه فوتبال را گيج می‌کنند و واقعيت‌ها را از آن‌ها دور نگه می‌دارند.

۲- برنامه آماده‌سازی تيم ملی فوتبال به وسيله سرمربی تيم تاييد شد و به دست سازمان ليگ رسيد و بعد از آن در يک نشست خبری به اطلاع اذهان عمومی رسيد.

۳- ديدگاه، اصول و قوانين من برای آماده‌سازی تيم ملی برای جام جهانی از سوی همه کاملا شناخته شده است.

۴- اين قابل قبول نيست که به اين نتيجه برسيم که سرمربی تيم ملی از چهار باشگاه استقلال، فولاد، سپاهان و تراکتور درخواست کرده بازيکنان ملی‌پوش‌شان را در رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا بازی ندهند.

۵- اين قابل قبول نيست که به همين سادگی به اين نتيجه رسيد که من درخواست کرده‌ام جام حذفی بدون بازيکنان ملی‌پوش برگزار شود.

۶- من تحت هيچ شرايطی و هرگز درخواست نکرده‌ام که با باشگاه‌ها صحبت کنم چرا که اين جزو وظايف من نيست. واقعيت کاملا برعکس است. آقای تاج رييس سازمان ليگ از من درخواست کرد که اين کار را انجام دهم.

B ) با توجه به اتفاقاتی که در چند هفته اخير برای تيم ملی رخ داد و همچنين اظهار نظرهايی که در نشست‌های خبری مطرح شد ناچارم به اطلاع اهالی فوتبال برسانم که

۱- از زمانی که من نخستين برنامه خود را برای آماده‌سازی تيم ملی در جام جهانی به فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ فرستاده‌ام ۵ ماه می‌گذرد.

۲- در اين ۵ ماه ما با مسئولان فدراسيون و سازمان ليگ چندين بار (بيش از ۱۰ بار) جلسه گذاشتيم.

۳- متاسفانه طبق تقويم AFC و بازی‌های ليگ قهرمانان و همچنين جام ملت‌های آسيا گزينه‌ی ديگری برای ما در دسترس نبود.

۴- به عقيده من جام جهانی ۲۰۱۴ بايد مهم‌ترين دغدغه فوتبال ايران در فصل جاری (۲۰۱۴ – ۲۰۱۳) باشد.

۵- جام جهانی بدون شک يعنی ورزش، فرهنگ و جامعه که در حوزه‌های مختلف تاثير عميقی روی جامعه بشری می‌گذارد.

۶- ايمان راسخ دارم و خيلی خوشحالم که اين موضوع را بگويم بخش اعظمی از مردم ايران در اين آرزو و رويا با من شريک هستند و آن رويا هم اين است "حضور تيم ملی در جام جهانی برزيل لذت، افتخار و غرور را برای فوتبال ايران به همراه داشته باشد".

۷- برای به دست آوردن اين هدف و رويا بسيار مهم است که همه از يک برنامه خاص و رقابتی حمايت کنيم. ما انتخاب ديگری نداريم.

۸- برنامه‌ای که به فدراسيون و سازمان ليگ ارائه شده دو گزينه دارد.

۹- همه آنچه نياز داريم اين است که يک تصميم بگيريم. بين گزينه يک و گزينه دو.

۱۰- واقعيت کاملا بر خلاف اظهارات تاج است. سرمربی تيم ملی تنها از مسئولان رسمی فوتبال ايران درخواست کرد که يک گزينه را انتخاب و برای آن تصميم بگيرند. آنچه آن‌ها اعتقاد دارند بايد در رابطه با برنامه تيم ملی اجرا شود؛ اين چيزی است که از سوی آن‌ها ارائه شده است.

۱۱- ما دوباره و دوباره در حال از دست دادن زمان هستيم. ما به مرحله‌ای رسيديم که بسيار مهم است. زمان آن فرا رسيده که بازی‌ها را به نفع تيم ملی متوقف کنيم. حداقل نه ديگر از طرف من چرا که با اين رويه ديگر کافی است.

۱۲- "آماده" بودن يا "آماده" نبودن، مسئله اين است.

فوتبال دوستان عزير ايران، سوال خيلی ساده است.

- آيا فوتبال ايران يک بار برای هميشه می‌تواند يک تصميم بگيرد يا خير؟

- آيا فوتبال ايران می‌تواند يک برنامه دقيق و کارآمد برای آماده‌سازی تيم ملی در جام جهانی تنظيم و آن را اجرا کند، آری يا خير؟

- آيا فوتبال ايران می‌تواند بگويد آری يا خير؟

به همين سادگی.

در طول دو فصل گذشته تيم ملی از حمايت کافی و توجه کافی بی‌بهره بود.

در طول بازی‌های مقدماتی جام جهانی گذشته از همه مشکلات و مسائلی که در طول راه‌مان با آن‌ها مواجه بوديم، ما به همراه يکديگر برای تيم ملی و صعود به جام جهانی جنگيديم بدون هيچ عذر و بهانه‌ای. فوتبال ايران در مسير خود برای حضور در برزيل است.

با احترام و از طرف تيم ملی باز هم می‌پرسم لطفا، آيا می‌توانيد يک تصميم بگيريد، آری يا خير؟

با احترام
کارلوس کی‌روش
۳۱ آگوست ۲۰۱۳


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016