یکشنبه 21 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دايی: حرف‌های من به حقيقت پيوست، احمدی‌نژاد مرا برکنار کرد

خبرگزاری تسنيم: سرمربی پيشين تيم ملی فوتبال ايران در مورد برکناری‌اش از اين تيم گفت: همه می‌دانستند که احمدی‌نژاد من را از تيم ملی کنار گذاشت.

علی دايی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنيم، در واکنش به صحبت‌های محمد علی‌آبادی، رئيس کميته ملی المپيک و رئيس پيشين سازمان تربيت بدنی وقت در خصوص چگونگی حضور او در تيم ملی به عنوان سرمربی و چگونگی برکناری‌اش، آخرين وضعيت پرونده تبانی در فوتبال، کشيده شدن اين بحث به کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، وضعيت تيم ملی فوتبال ايران پيش از ديدار با تايلند، حضور بازيکنان دورگه و اروپايی در تيم ملی و ... صحبت‌های زير را انجام داد.

تسنيم: علی‌آبادی در مصاحبه با تسنيم اعلام کرده که برکناری علی دايی از تيم ملی فوتبال ايران به عنوان سرمربی با نظر احمدی‌نژاد رئيس جمهور سابق بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همه ديديد بعد از چند سال حرف‌های من درست از آب درآمد. من در برنامه ۹۰ هم گفتم که علی‌آبادی من را به تيم ملی آورد و فدراسيون در اين خصوص کاره‌ای نبود. با يک جلسه که در ورزشگاه آزادی برگزار شد من سرمربی تيم ملی شدم و غير از آن هيچ جا نرفتم. يادم نمی‌رود، در تمرين سايپا بودم که کفاشيان بارها به من زنگ زد و من نمی‌توانستم پاسخگو باشم. پس از آن مديرعامل وقت سايپا به من گفت کفاشيان تماس گرفته است. با او که تماس گرفتم گفت علی آبادی با تو کار دارد. بعد از صحبت با علی آبادی در دفتر آذری مديريت ورزشگاه آزادی با هم قرار گذاشتيم و در اين مورد صحبت کرديم.

تسنيم: خيلی‌ها در آن زمان هم معتقد بودند برکناری دايی ورزشی نبوده است.
احمدی‌نژاد من را از تيم ملی برکنار کرد و حالا بعد از چند سال، گذشت زمان همه چيز را نشان داد. البته شايد قسمت و صلاح من اين بوده و خدا می‌خواسته که از تيم ملی بيرون بيايم. حالا معلوم می‌شود که چه کسی در تلويزيون حرف راست زد و چه کسانی به مردم دروغ گفتند. تمام برنامه‌های زنده موجود است که علی دايی حقايق را اعلام کرد اما همان زمان آنقدر خرده گرفتند و فدراسيون جلسه تشکيل داد اما در نهايت مشخص شد که همه اين کارها «کشک» بوده است.

تسنيم: فکر می‌کنيد پرونده ناپاکی فوتبال ايران هم چنين سرانجامی پيدا کند؟
بله، آقايان نمی‌توانند کاری‌ انجام دهند و بگويند امثال دايی دروغ می‌گويد. خدا را شکر سالم زندگی کرده‌ام و هيچ احدی نمی‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. در اين پرونده هم همه چيز مشخص است.
تسنيم: اتفاقات چند وقت اخير فوتبال ايران باعث شده تا کميسيون اصل ۹۰ مجلس هم به اين مسائل ورود کند.
اميدوارم درست و حسابی وارد اين مسئله شوند و درست پيگيری کنند وگرنه هر کميسيونی می‌تواند وارد شود. به عقيده من بايد به سالم‌سازی فوتبال کمک کنند. حرف و بحث ما اين نيست که فقط در داوری فوتبال مشکل وجود دارد، مطمئناً در جامعه مربيان هم اين مسائل موجود است و آدم متخلف داريم. در فدراسيون فوتبال تا دل‌تان بخواهد اينگونه موارد وجود دارد، در سازمان ليگ و مسئولان برگزاری مسابقات هم به اين صورت. بايد اينها پاک‌سازی شود.

تسنيم: اگر از شما دعوت شود برای بررسی پرونده به مجلس برويد اين کار را انجام می‌دهيد؟
ابتدا بايد ببينم آقايان دنبال چه چيزی هستند، بعد از آن تصميم می‌گيرم.

تسنيم: تيم ملی فوتبال ايران در آستانه ديدار با تايلند قرار دارد. وضعيت ملی‌پوشان را چطور ارزيابی می‌کنيد؟
متاسفانه بعد از صعود به جام جهانی نه اردويی برگزار شد و نه بازی تدارکاتی داشتيم که همين موضوع می‌تواند نقطه ضعف تيم ملی باشد اما تيم ما آنقدر بازيکن خوب دارد که نه تنها مقابل تايلند در تهران به مشکلی بر نمی‌خورند که حتی می‌توانند با اختلاف گل خوب اين تيم را شکست دهند. تيم ملی آنقدر بازيکن بزرگ و کادر فنی حرفه‌ای دارد که بتواند پيروز اين ديدار شود. قطعاً مسابقه با تايلند می‌تواند برای ما هم جنبه تدارکاتی داشته باشد و هم جنبه رسمی.

تسنيم: در اردوی جديد تيم ملی دانيال داوری و استيون بيت آشور حضور دارند، آنهم در شرايطی که خيلی از کارشناسان منتقد حضور بازيکنان دورگه و اروپايی در تيم ملی هستند. به نظر شما تاثير اين بازيکنان در صعود به جام جهانی چقدر بوده است؟
مطمئناً اينطور است. هم قوچان‌نژاد و هم دژاگه در کنار ديگر بازيکنان از ارکان صعود تيم ملی به جام جهانی بودند و همه با هم تلاش کردند. من مخالف اين نيستم که چرا بازيکنان دورگه در تيم ملی بازی می‌کند مگر تيم‌هايی مانند آلمان و ايتاليا اينگونه بازيکنان را ندارند؟ بايد کمی در مورد اين مسائل حرفه‌ای فکر و از اين بازيکنان استفاده کنيم. البته اين دليل نمی‌شود که ليگ خودمان را فراموش کنيم. به نظر من اگر بازيکنی در ليگ ايران هم‌سطح چنين بازيکنانی است بايد او در اولويت باشد و از توانايی‌های‌اش استفاده کنيم.

تسنيم: بعد از گذشت ۴،۵ ماه از صعود تيم ملی به جام جهانی خيلی‌ها هنوز اعتقاد دارند شانس عامل صعود ما به برزيل بوده است.
هر طوری بوده ما به جام جهانی صعود کرده‌ايم و اين مسئله باعث خوشحالی مردم شده است. شايد در اين قضيه شانس دخيل بوده باشد اما مطمئن باشيد شما اگر سعی و تلاش نکنيد و زحمت نکشيد شانس هم به شما روی نمی‌آورد. ما پيش از بازی با کره جنوبی ۲ بازی حساس را با پيروزی پشت سرگذاشتيم. اگر در صعود به جام جهانی شانس دخيل باشد که بوده است شانس زمانی به آدم رو می‌کند که سعی و تلاشش را انجام داده باشد.

تسنيم: به عنوان کاپيتان و سرمربی پيشين تيم ملی دوست داريد تيم کشورمان در جام جهانی با چه قرعه‌ای روبه‌رو شود؟
شرايط خيلی سخت است. اصلاً ايران به هر تيمی بخورد شرايط بازی فرق می‌کند. راه حل اين مسئله يک برنامه‌ريزی بلند مدت است که البته با توجه به زمان اندکی که تا شروع مسابقات جام جهانی باقی مانده به نظرم به هيچ جايی نمی‌رسيم.

گفت‌وگو از ميلاد اعظمی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016