یکشنبه 11 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران - کويت؛ اولين بازی بعد از سه ماه و نيم

ديدار تيم ملی ايران و کويت از مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسيا درحالی برگزار می‌شود که کارلوس کی‌روش به اين ديدار بيشتر شبيه يک بازی آماده‌سازی برای رقابت‌های جام جهانی برزيل نگاه می‌کند و برعکس ديدار رفت، جو عمومی فوتبال ايران به سود کی‌روش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ديدار ايران و کويت از مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسيا در حالی برگزار می‌شود که اين ديدار جنبه‌ای تشريفاتی داشته و دو تيم ايران و کويت صعودشان به رقابت‌های جام ملت‌های استراليا را قطعی کرده‌اند. اين ديدار اما از جهتی ديگر برای کادرفنی تيم ملی اهميت دارد. فوتبال ايران که نتوانسته بازی‌های تدارکاتی تا جام جهانی را برای خودش برنامه‌ريزی کند مجبور است که به اين ديدار به چشم يک ديدار آماده سازی برای جام جهانی برزيل نگاه کند. کارلوس کی‌روش که دست به تغييراتی در کادر فنی تيمش هم زده برای اين ديدار چهره‌های نسبتا جديدی را به تيم آورده است. او به دنبال ارزيابی از ساير نفراتی است که شانس حضور در برزيل را دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کی‌روش در ليست جديدش از نفراتی مثل رضا نوروزی، علی کريمی، بختيار رحمانی، محمد خانزاده، احمد آل نعمه، مهرداد جماعتی و علی‌رضا حقيقی دعوت کرده که البته برخی از آنها سابقه حضور در اردوهای تيم ملی را داشته‌اند اما حضور آنها در ليست جديد تيم ملی نشان از برنامه‌ريزی دقيق کی‌روش برای جذب نفرات در پست‌های مختلف دارد.

تيم ملی ايران پس از اين ديدار بايد به مصاف گينه در نخستين بازی تدارکاتی‌اش برای جام جهانی برود. آن ديدار ۱۶ اسفند ماه برگزار می‌شود و کی‌روش اميدوار است در فاصله يک هفته‌ای که تيم را برای ديدار با کويت و گينه در اختيار دارد به شناخت مطلوبی از بازيکنانش برسد.

دو تيم ايران و کويت تا به حال در ۲۷ مسابقه رودروی هم قرار گرفته‌اند که سهم ايران يازده برد بوده و هشت ديدار هم با نتيجه تساوی به پايان رسيده است. نخستين رويارويی دو تيم به سال ۱۹۷۳ بر می‌گردد که تيم قدرتمند آن سال‌های ايران موفق شد با نتيجه دو بر يک از سد کويت بگذرد.

ايران و کويت از سال ۲۰۰۰ تاکنون هفت بار به مصاف هم رفته‌اند که سه تساوی، دو برد و دو باخت نتيجه عملکرد دو تيم بوده و آخرين پيروزی ايران برابر اين کشور کوچک هم به سال ۲۰۰۸ بر می‌گردد که ايران موفق شد در تهران با نتيجه دو بر صفر کويت را از پيش‌رو بردارد.

ديدار رفت دو تيم در کويت و در تاريخ ششم فروردين سال جاری برگزار شد که دو تيم به تساوی يک بر يک دست يافتند. تيم ملی ايران در آن روزها تحت آماج حملات شديد منتقدان قرار داشت و روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذاشت. با اين‌حال تيم ملی ايران کم کم راه خودش را پيدا کرد و به عنوان سرگروه به جام جهانی راه يافت و شايد تقابل با کويت يادآور همان روزهايی باشد که تيم ملی در وضعيت خوبی به سر نمی‌برد بعد از آن بود که نمايش‌های متفاوت از سوی شاگردان کی‌روش ارائه شد.

از نکات جالب اين ديدار می‌توان به اين نکته اشاره داشت که تيم ملی ايران از ۲۸ آبان که به مصاف لبنان رفته هيچ ديدار تدارکاتی يا رسمی‌ای نداشته و به اين ترتيب تيم ملی ايران با گذشت چيزی نزديک به سه ماه و نيم در ديداری ملی به مصاف يک تيم می‌رود.

اين ديدار روز دوشنبه، ۱۲ اسفند ماه ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار می‌شود. دو تيم ديگر اين گروه يعنی لبنان و تايلند هم بازی تشريفاتی ديگری را برگزار می‌کنند. اين دو تيم هيچ شانسی برای حضور در جام ملت‌های استراليا ندارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016