شنبه 6 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسین کعبی: ليگ ايران سال به سال در حال نزول است

ایسنا ـ مدافع تيم فوتبال استقلال خوزستان با بيان اين‌که امسال اصلا ليگ جالبی نداشتيم، گفت: ليگ ما سال به سال به سمت نزول می‌رود.

حسين کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: امسال همه برای اين‌که به هر صورت که شده است، تيم‌مان در ليگ بماند، زحمت کشيدند. امسال فولادخوزستان قهرمان شد، تيم ما در ليگ برتر ماند و تيم نفت‌مسجدسليمان نيز ليگ برتری شد و اين باعث خوشحالی ما شد.

وی بيان‌کرد: امسال استقلال خوزستان خيلی سختی کشيد و نياز به آرامش داشت. به هر حال تيمی که از ليگ يک به ليگ برتر می‌آيد، حفظ آن خيلی سخت است ولی خدا را شکر با همت باشگاه و بازيکنان توانستيم تيم را در ليگ حفظ کنيم.

اين بازيکن تيم فوتبال استقلال خوزستان گفت: عملکرد تيم‌مان خيلی خوب بود و اگر ما سه، چهار بازيکن خوب و باتجربه ديگر داشتيم، مطمئنا تيم‌مان می‌توانست جايگاه خود را بين رده‌های هفتم، هشتم حفظ کند. متاسفانه بازيکنانی که داشتيم، فکر و ذهن‌شان روی ليگ يک بود و هنوز برای ليگ برتر پخته نشده بودند، البته ما بازيکنان خوب و جوانان آينده‌داری داريم که می‌توانند در آينده به تيم کمک کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: ويسی در بازی‌هايی از اين بازيکنان جوان استفاده کرد که هيچ مربی‌ای از چنين نفراتی استفاده نمی‌کند ولی او جرات انجام اين کار را داشت و درنهايت شرايط هم به صورتی شد که خدا را شکر در ليگ مانديم. يک امتياز خوبی که تيم ما داشت، اين بود که مديران باشگاه اصلا در کار مربيان دخالت نمی‌کردند و به نظرم اين موضوع از عوامل موفقيت تيم ما بود. تنها سالی که من با آرامش و بدون حاشيه بازی کردم، امسال در تيم استقلال خوزستان بود.

کعبی در ادامه در ارزيابی‌اش از سطح ليگ سيزدهم گفت: کيفيت ليگ خوب نبود و متاسفانه تعطيلات بسياری داشتيم و تيم‌ها خيلی وارد بحران شدند. باتوجه به تعطيلاتی که امسال داشتيم، سه، چهار دفعه بدنسازی کرديم که اين موضوع باعث افت بازيکنان و سخت‌ شدن شرايط مربيان شد. به نظرم امسال اصلا ليگ جالبی نداشتيم. ليگ‌مان کاستی نداشت و فقط اين تعطيلی‌ها ما را اذيت کرد.

وی درباره نقاط قوت ليگ هم خاطرنشان‌کرد: برگزاری مراسم جشن قهرمانی خيلی خوب بود و تاج در اين زمينه بسيار زحمت کشيد و به نظرم اين برای فدراسيون يک امتياز خوب است.

مدافع تيم فوتبال استقلال خوزستان برنامه‌ريزی سازمان ليگ را بسيار خوب دانست و ادامه‌داد: به نظرم امسال مسابقات با آرامش برگزار شدند و هيچ تيم و بازيکنی در اين خصوص به فدراسيون اعتراض نداشت و همه چيز خوب پيش رفت.

کعبی همچنين درباره کم بودن تعداد گل‌های ليگ سيزدهم گفت: به نظرم هر سال به همين صورت است و ۱۴ گل هم که آقای گل را مشخص کرد، برای ليگ ما خيلی زياد است. اين موضوع صد درصد يک ضعف محسوب می‌شود. ليگی که اين قدر تعطيلی دارد اين موضوع باعث عدم تمرکز بازيکنان آن می‌شود و صد درصد در پايين بودن آمار گل تاثيرگذار است.

وی بيان‌کرد: باتوجه به اين‌که ليگ چهاردهم پس از جام‌جهانی برگزار می‌شود، اميدوارم تيم‌ها به خوبی بسته و وارد مسابقات شوند. ليگ ما سال به سال به سمت نزول می‌رود و مردم لذت نمی‌برند و تيم‌ها هم بازی خوبی را انجام نمی‌دهند. اميدوارم برای ليگ آينده فدراسيون برنامه کاملی را به تيم ها بدهد تا آن‌ها بتوانند برنامه‌ريزی کنند. تيم‌ملی ما با ۱۱ بازيکن به اردوی آفريقای جنوبی رفت که اين در جهان بی سابقه است، پس می‌طلبد پيش از آغاز ليگ برنامه‌ريزی قوی‌ای انجام شود. به هر حال اميدوارم تيم‌ملی در جام جهانی و نمايندگان ايران در آسيا موفق باشند.

بازيکن تيم استقلال خوزستان در پاسخ به اين سوال که گويا قرار است از سال آينده ماليات توسط خود بازيکنان پرداخته شود، نظر شما در اين خصوص چيست؟ گفت: درست است که هر سال بر عهده باشگاه‌ها بوده است ولی وقتی باشگاه‌ها آن را پرداخت نمی‌کردند، مجبور بوديم خودمان ماليات را بدهيم. من هم، چنين مشکلی را داشتم و در قراردادم با باشگاه‌هايی که کار کردم، قيد شده بود که ماليات بر عهده آن‌ها است اما زمانی که اين کار را انجام ندادند برای اين‌که ممنوع الخروج نشوم خودم آن را پرداخت کردم و در کل به نظرم اگر بر عهده بازيکن باشد خيلی بهتر است. من تنها سالی که با آرامش و بدون استرس کار کردم امسال در استقلال خوزستان بود و بازيکنان تيم‌مان هم، چنين شرايطی را داشتند، چرا که باشگاه پول بازيکنان و ماليات آن‌ها را پرداخت کرد.

وی درباره اين نظر کارشناسان که امسال ميانگين سنی بازيکنان ليگ برتری بالا بود، خاطرنشان‌کرد: همان‌طور که می‌دانيد از جام جهانی ۲۰۰۶ تاکنون بازيکن پديده‌ای از ليگ به فوتبال معرفی نشده است. البته تنها جهانبخش را داشتيم که آن هم به هلند رفت. اصلا ميانگين سنی ليگ بالا نبود و من اصلا اين صحبت را قبول ندارم و به نظرم اين دلال‌ها هستند که بازار فوتباليست‌ها را خراب می‌کنند.

کعبی درباره اين‌که تاج گفته است، بهتر است از سال آينده مبلغ قرارداد بازيکنان منتشر شود و با اين اقدام تخلف به زير صفر می‌رسد، گفت: به نظرم فوتباليست‌ها هر چقدر پول بگيرند، کم است؛ چرا که آن‌ها پول‌های خود را به صورت کامل از باشگاه‌ها دريافت نمی‌کنند. به هر حال تاج هر حرفی زده است، عمل به آن هم بسيار خوب است و اين تصميم تاج است. از زمانی که تاج وارد فوتبال شده است، اين رشته خيلی پيشرفت کرده، چرا که او در کارش جدی است. به هر حال اين تصميم فدراسيون است و من به عنوان يک فوتباليست به اين تصميم احترام می‌گذارم.

وی در پاسخ به اين سوال که سال آينده هم با استقلال خوزستان همکاری خواهيد کرد يا خير؟ توضيح‌داد: قرارداد من با اين تيم يک ساله بود. هنوز باشگاه برای سال آينده صحبت خاصی نکرده است. در حال حاضر واقعا به استراحت نياز داريم، چرا که امسال واقعا ليگ سختی داشتيم. به هر حال اگر به من نياز داشتند و صلاح ديدند، در اين زمينه تصميم می‌گيرم. خيلی در اين تيم راحت بودم و اگر به من پيشنهاد دهند، تمايل دارم که باز هم با اين تيم همکاری کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016