دوشنبه 17 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

زمان تقدیر یا تحقیر؟٬ حمید فرخنده

Hamid Farkhondeh6.gif
درکنار صحنه های شادی و استقبالی که مردم از توافق حاصل شده در خیابان های تهران، فضای مجازی و هنگام استقبال از دکتر ظریف و تیم اش به عمل آوردند، برخی از ایرانیان در جایگاه روشنفکر یا مفسر سیاسی در منطقی عجیب و تحلیلی غریب در همان ساعات اولیه پس از اعلام توافق به مذمت آن پرداختند. از سر تحقیر و تخفیف توافق هسته ای را نوشیدن جام زهر برای حکومت یا مشخصا رهبر جمهوری اسلامی ایران نامیدند. ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ليگ قهرمانان آسيا؛ نفت به فکر صدرنشينی در آسيا

نفت تهران و تراکتورساز تبريز، تيم‌های اول و دوم ليگ ايران، دور برگشت ليگ قهرمانان آسيا را با رقابت با حريفانی از عربستان آغاز می‌کنند، آنهم با هدف بهتر شدن موقعيت خود و بالا بردن شانس صعود.

به گزارش خبرنگار مهر، دور برگشت از رقابتهای مرحله گروهی ليگ قهرمانان آسيا فردا سه‌شنبه با برگزاری ۸ ديدار در شرق و غرب آسيا آغاز می‌شود و تيم‌های نفت تهران و تراکتورسازی تبريز که در رده‌های سوم گروه خود قرار دارند، تنها بايد برابر ميزبانان عربستانی خود پيروز شوند تا شانس‌شان را برای رسيدن به مرحله دوم اين جام افزايش دهند.

در اين روز و در شرق آسيا هم بوريرام شگفتی‌ساز و صدرنشين گروه F، ميزبان گامبا اوزاکا است که برتری تيم تايلندی در اين بازی زمينه‌ساز حذف تيم ژاپنی می‌شود. سئونگنام کره‌جنوبی و گوانگژو چين هم برای رسيدن به رده دوم اين گروه به ميدان می‌روند. البته سئونگنام در صورت برد ميهمان چينی و از دست دادن امتياز توسط بوريرام، صدرنشين اين گروه می‌شود.

در گروه H، گوانگژو اورگرانده چين قهرمان دو فصل پيش ليگ قهرمانان آسيا در خانه کاشيما آنتلرز ژاپن به ميدان می‌رود که در صورت پيروزی در اين بازی صعود خود به مرحله بعدی اين رقابتها را قطعی می‌کند. تيم وسترن سيدنی واندررز استراليا قهرمان فصل پيش اين جام هم درحالی ميزبان اف‌سی سئول کره‌جنوبی است که تيم برنده اين بازی به رده دوم رسيده و شانس خود را برای صعود به مرحله بعدی افزايش خواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صدرنشين ليگ به فکر صدرنشينی آسيا
پيروزی مقابل نفت مسجدسليمان باعث شد تيم نفت تهران با حفظ صدرنشينی در ليگ برتر به عربستان سفر کرده تا برابر الشباب صف آرايی کند. تيم نفت که در دو بازی نخست خود در اين جام يک امتياز گرفت، در ۴ دقيقه پايانی ديدار با الشباب که در آخرين روزهای سال ۹۳ برگزار شد، شکست يک بر صفر با با برتری ۲ بر يک عوض کرد تا به صعود از اين گروه اميدوارتر شود.

شاگردان منصوريان که از نظر امتياز، زده و خورده با پاختاکور برابر هستند، درحالی به عربستان سفر می‌کنند که در صورت گرفتن امتياز از الشباب و ناکام شدن تيم ازبکستانی در امارات، در پايان هفته چهارم اين رقابتها در رده دوم گروه B صعود می‌کنند. هرچند بردن الشباب و از دست دادن امتياز توسط العين، اين تيم را صدرنشين می‌کند اما آنها اگر در عربستان شکست بخورند، شانس به قعرجدول اين گروه سقوط کنند.

رقابت با ضعيف‌ترين تيم عربستانی دور رفت که نفراتی از جمله رافائل برزيلی، محمد اول و جان آنتوی از غنا و طارق ختاب از اردن را در کنار نفرات ملی‌پوشی از جمله وليد عبدالله، عمر الغمدی، نايف حزازی و احمد عطيف را در اختيار دارد، کار سختی برای نفت تهران است زيرا اين تيم عربستانی می‌خواهد با انتقام شکست دور رفت، به گردونه مسابقات باز گردد..

رقابت سرنوشت‌ساز با صدرنشين
هرچند ۵ پيروزی متوالی در ليگ برتر، تراکتورسازی را به در آستانه صدرنشينی ليگ برتر قرار داده اما شکست آنها در آخرين بازی سال ۹۴ برابر الاهلی در عربستان، اين تيم را به رده سوم فرستاد. اين تيم تبريزی که در دور رفت اين جام تنها يک پيروزی و يک شکست بدست آورد، برای اينکه شانس صعود به مرحله بعدی را به راحتی از دست ندهد، نبايد در خانه امتيازی به حريف قدرتمند خود بدهد.

تراکتورسازی در صورت جبران باخت برابر الاهلی در تبريز و گرفتن ۳ امتياز حساس اين بازی، می‌توانند برای صعود به دو بازی آينده اميدوار باشد اما از دست دادن حتی يک امتياز، کار اين تيم را در دو بازی آينده سخت‌تر می‌کند. اين تيم که ۳ امتياز بازی رفت را با اشتباه دروازه‌بان خود به حريف واگذار کرد، نبايد در اين بازی مشکلات ديدار رفت را تکرار کند تا روزهای بهتری را برای خود در آسيا رقم بزند.

البته نبايد فراموش کرد، الاهلی صدرنشين گروه D با تکيه بر نفراتی از جمله برونو سزار و اوسوالدوی برزيلی، محمد عبدالشافی از مصر و عمر السوما سوری و نفرات ملی‌پوش عربستانی‌اش، به فکر گرفتن امتياز از تبريز است تا خيال خود را برای صعود به مرحله بعدی اين جام راحت‌تر کند.

برنامه کامل ديدارهای هفته چهارم و هفته نخست از دور برگشت مرحله گروهی ليگ قهرمانان آسيا به شرح زير است:

سه‌شنبه - ۱۸ فروردين‌ماه
گروه B:
* العين امارات - پاختاکور ازبکستان
* الشباب عربستان - نفت ايران

جدول رده‌بندی گروه B:
۱- العين امارات ۵ امتياز، ۲- پاختاکور ازبکستان ۴ امتياز، ۳- نفت ايران ۴ امتياز و ۴- الشباب عربستان ۲ امتياز

گروه D:
* الاهلی عربستان - تراکتورسازی ايران
* نسف‌ قارشی ازبکستان - الاهلی امارات

جدول رده‌بندی گروه D:
۱- الاهلی عربستان ۷ امتياز، ۲- نسف قارشی ۴ امتياز، ۳- تراکتورسازی ايران ۴ امتياز و ۴- الاهلی امارات ۲ امتياز

گروه F:
* سئونگنام اف‌سی کره‌جنوبی - گوانگژو چين
* بوريرام يونايتد تايلند - گامبا اوزاکا ژاپن

جدول رده‌بندی گروه F:
۱- بوريرام يونايتد تايلند ۷ امتياز، ۲- سئونگنام اف‌سی کره‌جنوبی ۶ امتياز، ۳- گوانگژو چين ۳ امتياز و ۴- گامبا اوزاکا ژاپن يک امتياز

گروه H:
* وسترن سيدنی واندررز استراليا - اف‌سی سئول کره‌جنوبی
* کاشيما آنتلرز ژاپن - گوانگژو اورگرانده چين

جدول رده‌بندی گروه H:
۱- گوانگژو اورگرانده چين ۹ امتياز، ۲- وسترن سيدنی واندررز استراليا ۴ امتياز (تفاضل گل ۱+)، ۳- اف‌سی سئول کره‌جنوبی ۴ امتياز (تفاضل گل صفر) و ۴- کاشيما آنتلرز ژاپن بدون امتياز

چهارشنبه - ۱۹ فروردين‌ماه
گروه A:
* پرسپوليس ايران - النصر عربستان
* لخويا قطر - بنيادکار ازبکستان

جدول رده‌بندی گروه A:
۱- پرسپوليس ايران ۶ امتياز، ۲- النصر عربستان ۵ امتياز، لخويا قطر ۴ امتياز و بنيادکار ازبکستان يک امتياز

گروه C:
* الهلال عربستان - فولاد ايران
* لوکو موتيو ازبکستان - السد قطر

جدول رده‌بندی گروه B:
۱- السد قطر ۷ امتياز، ۲- الهلال عربستان ۴ امتياز، ۳- فولاد ايران ۳ امتياز و لوکوموتيو ازبکستان يک امتياز

گروه E:
* شاندونگ چين - کاشيوا ريسول ژاپن
* بين دونگ ويتنام - جئونبوک هيوندای کره‌جنوبی

جدول رده‌بندی گروه E:
۱- جئونبوک هيوندای کره‌جنوبی ۷ امتياز، ۲- کاشيوا ريسول ژاپن ۷ امتياز، ۳- شاندونگ چين ۳ امتياز و ۴- بين دونگ ويتنام بدون امتياز

گروه G:
* اوراوارد دياموندز ژاپن - بجينگ گوآن چين
* سووون بلووينگز کره‌جنوبی - بريزبين رور استراليا

جدول رده‌بندی گروه G:
۱- بجينگ گوآن چين ۹ امتياز، ۲- سووون بلووينگز کره‌جنوبی ۴ امتياز، ۳- بريزبين رور استراليا ۴ امتياز و ۴- اوراوارد دياموندز ژاپن بدون امتياز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016