دوشنبه 12 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

کفاشيان: کی‌روش قرارداد دارد و بازمی‌گردد


علی کفاشیان

رييس فدراسيون فوتبال می گويد رياست کميته فوتسال AFC به درخواست خودش نبوده و مسئولان AFC او را مجاب کرده‌اند که رياست اين کميته را بپذيرد.

به گزارش ايسنا، علی کفاشيان درباره رياست اين کميته توسط او و حذف ترابيان از اين کميته گفت: حرف درستی را مطرح کرده‌ايد. از ابتدا هم قرار نبود رياست اين کميته را بپذيرم و بنا به دستور AFC اين کار را انجام دادم. در گذشته عضو کميته مسابقه‌های AFC بودم و در همان جا کانديد شدم اما مسئولان AFC گفتند که چون من نايب رييس هستم، رياست يکی از کميته‌ها را در دست بگيرم که در نتيجه آنها کميته فوتسال را تحويل دادند. الان هم کميته خوبی در اختيار ماست و در کنار آن از تجربيات ترابيان استفاده می‌کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ميزبانی ايران در مسابقه‌های جام باشگاه‌های فوتسال آسيا را شايسته دانست و ادامه داد: در سفری که به اصفهان داشتم بازديد خوبی از مجموعه‌های اين استان انجام گرفت و انصافا هم مسابقه‌ها در سطح بالايی انجام می‌شود. ورزشگاه ۶ هزار نفری خوبی را تجهيز کرده‌اند و ۱۲ تيم قدرتمند در مسابقه‌ها حاضر هستند. در آنجا با نمايندگان AFC هم که رياست کميته فوتسال آن بر عهده من است، گفت‌وگويی انجام دادم که آنها از کيفيت برگزاری مسابقه‌ها رضايت داشتند. به نظرم می‌توانيم ميزبان مسابقه‌های آسيايی و جهانی هم شويم منتها بايد زيرساخت‌ها را تجهيز کنيم.

وی در مورد بازگشت کی‌روش گفت: شک نکنيد که کی‌روش قرارداد دارد و به آن احترام می‌گذارد و بازمی‌گردد. از اول هم صحبت‌هايی کرده بود که بازمی‌گردد اما مربی ثابت است و پروازی نيست و آن مدت بيشتری که نبوده با هماهنگی ما بوده است.

وی در مورد حق پخش تلويزيونی و قراردادی که به تازگی با صداوسيما بسته شد، گفت: يک موقع شما حقوقی می‌گيريد و اگر کار بکنيد يا نکنيد، اين حقوق را دريافت خواهيد کرد ولی گاهی بر اساس کارکردتان حقوق می‌گيريد. اين باعث می‌شود انگيزه بالا برود و درآمدزايی بيشتر شود. امروز اين اتفاق برای فوتبال افتاده و IPTV هم همين است در اين طرح باشگاه‌ها مبلغ ثابتی می‌گيرند ولی باشگاهی که بيشتر کار کند، مزايای بيشتری خواهد داشت. من قول می‌دهم اگر اين کار خوب انجام شود، خود صداوسيما و تيم‌ها از اين راه درآمد کسب می‌کنند و از حالت حق پخش تلويزيونی سنتی بيرون می‌آيد و اين طرح کمک می‌کند به بالا رفتن مطلوبيت ليگ.

رييس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سوال که آيا صداوسيما بدهی فصل گذشته خود به فدراسيون فوتبال را با اين کار پرداخت کرده است، تاکيد کرد: هنوز هم ۲۲ ميليارد از صداوسيما طلبکار هستيم و آنها اين پول را پرداخت نکرده‌اند؛ چرا که می‌گويند دولت به ما در اين زمينه بودجه‌ای نداده و نمی‌توانيم پول شما را بدهيم. با روش جديدی که قرار است آن را اجرا کنيم، پول فوتبال از ساير برنامه‌ها جدا می‌شود و مستقيم به حساب ما واريز می‌شود. البته که در اين روش کيفيت کار هم بالا می‌رود.

کفاشيان در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اينکه آيا او نامه دبيرکل فدراسيون فوتبال مبنی بر ممانعت از حضور تيم‌های بدهکار در مسابقه‌های ليگ برتر را وتو کرده است، گفت: ما اين طرح را وتو نکرديم. پول خوبی دست ما آمد که اجازه داديم تيم‌ها در مسابقه‌ها شرکت کنند. بعد از اين که قرارداد جديدی با اسپانسر تبليغات محيطی مسابقه‌های فوتبال امضا کرديم، به سازمان ليگ گفتم که سهم تيم‌هايی که بدهی ندارند پرداخت شود اما تيم‌هايی که به افراد يا گروهی بدهکار هستند، از اين راه پولی نمی‌گيرند و سهم آنها به حساب طلبکاران‌شان واريز می‌شود تا بدهی آنها به صفر برسد. تنها استقلال و پرسپوليس شامل اين طرح نمی‌شوند؛ چرا که بدهی آنها بسيار زياد است. قطعا با اين روش بدهی باشگاه‌ها به صفر می‌رسد. اگر امسال هم نشد در ۱۰ سال آينده اين کار انجام می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016