سه شنبه 14 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


موی خودم است! ميشاييل تومان، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

تا چند سال پيش، قابل تصور نبود که عکس زنان را با چهره در روزنامه منتشر کنند. اگر "تايمز مالی" عکسی درباره نمايش موزيکال "کاباره" منتشر می‌کرد، سانسورچيان دست و پای رقصندگان را در تمامی نسخه‌های آن سياه می‌کردند. امروز اما نخستين زنان مجری در تلويزيون عربستان چهره نشان می‌دهند. يک کودتای تلويزيونی در کشوری که تا کنون مسئله‌اش بيشتر بر سر نديدن بود تا ديدن! ... [ادامه مطلب]

سياست‌زدگی و خشونت، جمشيد فاروقی

جمشيد فاروقی
در جامعه سياست‌زده خشونت تنها به رفتار خشن محدود نمی‌شود، بلکه انديشه و راهکار انديشيدن را نيز در بر می‌گيرد. سياست‌زدگی ناظر، گسترش عنصر خشونت است به حيطه نظر و اشاعه فرهنگ ارعاب در منظر. اين خشونت تنها رابطه دولت با جامعه را شامل نمی‌گردد، بلکه اين خشونت به کل جامعه سرايت می‌کند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نرخ تورم از مرز ۲۴ درصد گذشت، مهر

* افزايش پلکانی نرخ تورم ادامه دارد

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران ميزان تورم در دوازده ماه منتهی به مهر ماه سال ۱۳۸۷ را معادل ۲۴.۳ درصد اعلام کرد.
خبرنگار مهر از بانک مرکزی کسب اطلاع کرد : ميزان تورم در دوازده ماه منتهی به مهر ماه سال ۱۳۸۷ نسبت به دوازده ماه منتهی به شهريورماه سال ۱۳۸۶ معادل ۲۴.۳ درصد می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نرخ تورم در فروردين ‌۸۶ معادل ۱۲.۸ درصد، در ارديبهشت ‌۱۳.۶ درصد، در خرداد ۱۴.۲ درصد، در تير ۱۴.۸ درصد، در مرداد ۱۵.۴ درصد، درشهريور ۱۵.۴ درصد، در مهرماه ۱۶.۲ درصد، در آبان ماه ۱۶.۸ درصد، در آذرماه ۱۷.۲ ، در دی ماه ۱۷.۵ درصد، در بهمن ۱۷.۸ درصد، در اسفند ۸۶ معادل ۱۸.۴ درصد، در فروردين ۸۷ معادل ۱۹.۱ درصد، در ارديبهشت ۸۷ معادل ۱۹.۸، در خرداد ۸۷ معادل ۲۰.۷ ، در تيرماه ۸۷ معادل ۲۱.۵ ، در مردادماه سال جاری ۲۲.۳ درصد و در شهريور ماه ۲۳.۳ درصد بوده است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی ۸۰ درصد تورم موجود در کشور را متاثر از نقدينگی دانسته است. رامين پاشايی فام معاون اقتصادی بانک مرکری در گفتگو با مهر گفته است: ۱۷ درصد تورم موجود کشور ناشی از قيمتهای جهانی و بقيه نيز متاثر از عوامل داخلی و خارجی است.

به گفته پاشايی فام، به رغم مشکلات موجود، حجم نقدينگی در کشوردر سالهای اخير رشد چشمگيری داشته است. معاون اقتصادی بانک مرکزی تاکيد دارد: اگر نقدينگی کنترل شود پيش بينی می شود نرخ تورم به ۱۶ درصد کاهش يابد.

معاون اقتصادی بانک مرکزی همچنين پيش بينی کرده باتوجه به تلاشهای اين بانک برای مهار تورم، نرخ تورم پايان سال جاری در سطح ۲۰ درصد باقی بماند.





















Copyright: gooya.com 2016