سه شنبه 14 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


موی خودم است! ميشاييل تومان، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

تا چند سال پيش، قابل تصور نبود که عکس زنان را با چهره در روزنامه منتشر کنند. اگر "تايمز مالی" عکسی درباره نمايش موزيکال "کاباره" منتشر می‌کرد، سانسورچيان دست و پای رقصندگان را در تمامی نسخه‌های آن سياه می‌کردند. امروز اما نخستين زنان مجری در تلويزيون عربستان چهره نشان می‌دهند. يک کودتای تلويزيونی در کشوری که تا کنون مسئله‌اش بيشتر بر سر نديدن بود تا ديدن! ... [ادامه مطلب]

سياست‌زدگی و خشونت، جمشيد فاروقی

جمشيد فاروقی
در جامعه سياست‌زده خشونت تنها به رفتار خشن محدود نمی‌شود، بلکه انديشه و راهکار انديشيدن را نيز در بر می‌گيرد. سياست‌زدگی ناظر، گسترش عنصر خشونت است به حيطه نظر و اشاعه فرهنگ ارعاب در منظر. اين خشونت تنها رابطه دولت با جامعه را شامل نمی‌گردد، بلکه اين خشونت به کل جامعه سرايت می‌کند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سولماز ايگدر، خبرنگار کانون زنان ايرانی به شش ماه حبس تعزيری محکوم شد، کانون زنان ايرانی

کانون زنان ايرانی : سولماز ايگدر، خبرنگار سايت کانون زنان ايرانی به شش ماه حبس تعزيری محکوم شد.

براساس احضاريه کتبی که به وی ابلاغ شده او روز شنبه بيست و چهارم مهر ماه به شعبه ۳۱ شهرری در دادگاه انقلاب مراجعه کرد اما مسئولان دادگاه از ارائه حکم کتبی به او خودداری کردند و حکم شش ماه حبس تعزيری را به صورت شفاهی ابلاغ کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سولماز ايگدر از فعالان اجتماعی و مدافع حقوق کودک و زنان روز جمعه نهم شهريور ماه همزمان با بيستمين سالگرد کشتار زندانيان سياسی در مقابل گورستان خاوران بازداشت شد و روز نوزدهم شهريورماه با تامين وثيقه يکصد ميليون تومانی پس از تحمل ۱۲ روز زندان انفرادی آزاد شد.

ايگدر نحوه ابلاغ حکمش را غير قانونی می خواند و می گويد:"از آنجا که حکم مرا شفاهی به من ابلاغ کردند من نيز از امضای برگه ای که به من ارائه دادند ؛خودداری کردم و منتظر می مانم تا حکم به صورت کتبی ابلاغ شود.چرا که اگر حکم کتبی در اختيار ما قرار نگيرد فرصت درخواست دادگاه تجديد نظر از ما گرفته می شود."

حکم امير امير قلی از ديگر دستگير شدگان آن روز نيز به مانند ايگدر شش ماه حبس تعزيری است که آن هم به صورت شفاهی به او ابلاغ شد.





















Copyright: gooya.com 2016