شنبه 18 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


سازمان افسران حزب توده، دکترمصدّق و رويداد ۲۸ مرداد ۳۲ (بخش دوّم)، علی ميرفطروس

علی ميرفطروس
دکتر مصدّق: "بودجهء دولت، با کسری حدود چهارصد ميليون تومان روبرو است و فقر و آشوب در سراسر کشور، گسترده است. معلّمين مدارس، حقوق ماهيانه‌ای به مبلغ يکصد تومان ـ که معادل ۲۵ دلار است ـ دريافت می‌کنند، اين مبلغ به دشواری هزينهء پرداخت اجارهء يک اطاق را در ماه کفايت می‌کند، در نتيجه: بسياری از معلّمين، هوادار و متمايل به کمونيسم شده‌اند، و اين افکار را در سراسر مدارس کشور ترويج می‌دهند" ... [ادامه مطلب]

باز خط برخورد و باز ديو توقيف، علی کلائی

علی کلائی
شهروند امروز به دستور همان خط برخوردی که سال ۷۹ به قتل عام مطبوعات در ايران پرداخت تعطيل شد. احتمال پليسی شدن فضا و خط برخورد با بقيه جريانات فعال از قانونی، از ديدگاه جمهوری ولايی، تا غير قانونی، و از صاحب نشريه تا غير آن می رود ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عبدالله ناصری: کروبی، عارف و نجفی سه کانديدای جبهه‌ اصلاحات پيش از رسيدن به کانديدای واحد، ايسنا

يک عضو شورای عالی بنياد باران گفت: با توجه به شرايط آقای خاتمی و شناخت گسترده‌ای که جامعه از ايشان دارد به نظر می‌رسد سه ماه پيش از شروع انتخابات نيز می‌تواند زمانی مناسب برای اعلام نظر رسمی و نهايی ايشان باشد.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: در صورتی که ايشان به هر دليلی، تصميم بر عدم حضور در انتخابات بگيرند، جبهه‌ اصلاحات پيش از رسيدن به کانديدای واحد با سه کانديدای اصلی يعنی آقايان کروبی، عارف و نجفی و نيز برخی کانديداهای احتمالی ديگر مواجه خواهد بود، که در نهايت با مکانيزم مورد توافق همه اصلاح‌طلبان يک کانديدا انتخاب و به جامعه معرفی خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اظهار کرد: خوشبختانه انتخابات رياست جمهوری دهم، زودتر از موعد در دستور کار جامعه قرار گرفته و به نظر من اين اتفاق مثبتی است که بايد از آن استقبال کرد؛ چراکه به نفع آينده کشور است.

وی افزود: پيش‌بينی من اين است که آقای خاتمی با صلاح‌ديد خود در بهترين زمان تصميم خود را اعلام خواهد کرد و به نظرم، يک دوره‌ سه-چهار ماهه مدت خوبی است برای فعاليت‌های جدی انتخاباتی؛ چراکه اگر آقای خاتمی در انتخابات کانديدا نشوند، نامزدهای ديگر جبهه‌ اصلاحات خوشبختانه افرادی شناخته شده هستند و پايگاه اجتماعی قابل قبولی دارند.

اين عضو شورای عالی بنياد باران افزود: ضمن آن‌که برخی از کانديداهای اصلاح‌طلب از هم‌اکنون اعلام آمادگی کرده‌اند و توصيه می‌شود که سايرنامزدهای احتمالی نيز از هم‌اکنون فعاليت خود را در عين پايبندی به چارچوب مشترک جبهه اصلاحات آغاز کنند و طبيعتا با توجه به اين‌که جبهه‌ اصلاحات در نهايت يک نامزد خواهد داشت، تشکل‌ها و گروه‌های وابسته به اين جريان و نيز رسانه‌های معدود آن، فرصت کافی برای معرفی نامزد واحد و برنامه‌های وی را خواهند داشت.

وی با بيان اين‌که " اگر آقای خاتمی به انتخابات وارد نشوند احتمالا جبهه‌ اصلاحات با حداقل سه کانديدای اصلی تا پيش از رسيدن به کانديدای واحد مواجه خواهند بود" اظهار کرد: طبعا با مکانيزم نظرسنجی يا راهکارهای مشابه نامزد واحد اصلاح‌طلبان برگزيده خواهد شد. در عين حال تاکنون آقای کروبی به طور قطع و آقايان عارف و نجفی تلويحا کانديداتوری خود را در جبهه‌ اصلاحات مطرح کرده‌اند، حال اگر آقای خاتمی قطعا اعلام کنند تصميم ندارند در انتخابات حضور پيدا کنند ممکن است افراد ديگری نيز نامزدی خود را مطرح کنند و در اين صورت، از همان مکانيزمی که قرار است برای انتخاب کانديدای واحد در پيش گرفته شود، استفاده خواهد شد.

اين عضو هيات علمی دانشگاه الزهرا(س) در ادامه تاکيد کرد: به نظر من، با تدبير و درايتی که در شورای هماهنگی جبهه‌ اصلاحات و نيز تصميم‌گيری کارگروه مجمع روحانيون مبارز به رياست جناب آقای موسوی‌خوئينی‌ها وجود دارد، کارها به خوبی پيش خواهند رفت.

ناصری همچنين در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی شکل‌گيری شورای حکميت و حضور حزب اعتماد ملی در آن گفت: اگر بعد از نظرسنجی مبنا، شکل‌گيری شورای حکميت باشد، قطعا حزب اعتماد ملی نيز نماينده‌ای درآن خواهد داشت. به بيان ديگر، چنانچه شورای حکميت به عنوان راهکار اصلاح‌طلبان برای رسيدن به کانديدای واحد انتخاب شود، روند کار، همان چارچوب کارگروه با شش حزب اصلی خواهد بود و با توجه به اين‌که حزب اعتماد ملی نيز يکی از آن‌ها محسوب می‌شود، قطعا نماينده‌ای از اين حزب در شورا و رای‌گيری‌ها حضور خواهد داشت.





















Copyright: gooya.com 2016