دوشنبه 20 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


آقای خاتمی! يک پيشنهاد دارم، روزبه ميرابراهيمی

روزبه ميرابراهيمی
همه نيروهای فعال در ايران از چپ مذهبی و نزديک ترين افراد به نظام تا دورترين نيروهای فعال بر اين نکته متفق القول هستند که در دو دهه اخير "نظارت استصوابی" شورای نگهبان عملا انتخابات و انتخاب در جمهوری اسلامی را مخدوش کرده است ... [ادامه مطلب]

چرا اعدام خشونت را گسترش می دهد؟ جهانگير گلزار

جهانگير گلزار
اگر ما اعدام را تنها وسيله و امکان بدانيم، همان وسيله ای را انتخاب کرده ايم که قاتل انتخاب کرده است. اين وسيله بی حقوق کردن انسان است. اين وسيله زور عريان است. اين وسيله تحقير انسانيت است. نمی شود با وسيله بد و يا با وسيله ای که قاتل به کار برده جبران خسارت کرد  ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوباما احتمالا هيلاری کلينتون را برای وزرات خارجه برمی‌‏گزيند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
«باراک اوباما»، رئيس‌‏جمهوری منتخب آمريکا برای تحقق وعدهای خود مبنی بر تغييرات اساسی در واشنگتن از اعضای سابق دولت «بيل کلينتون»، رئيس‌‏جمهوری پيشين اين کشور برای تشکيل دولت جديد استفاده می‌‏کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش"ايلنا" به نقل از پايگاه خبری بلومبرگ، تحليل‏گران سياسی معتقدند که باراک اوباما در تشکيل دولت جديد از اعضای دولت پيشين آمريکا استفاده کرده و احتمالا گزينه وی برای وزارت خارجه اين کشور «هيلاری کلينتون»، سناتور دمکرات شهر «نيويورک» است.
مشاوران اوباما با تائيد بررسی اين مساله توسط رئيس‌‏جمهوری منتخب اعلام کردند که باراک اوباما و نزديکانش به‌‏طور جدی به گزينه هيلاری کلينتون می‌‏انديشد اما مساله احتمال نپذيرفتن اين پيشنهاد توسط سناتور کلينتون است.
بنا بر اين گزارش، برخی تحليل‌‏گران سياسی از جمله «جولين زليزار»، پروفسور و استاد تاريخ و روابط بين‌‏الملل در دانشگاه«پرينستون» در ايالت «نيوجرسی» با ابراز نگرانی نسبت به بی‌‏تجربگی گزينه‌‏های انتخاباتی باراک اوباما در دولت جديد و احتمال جانبه‌‏گرايی دموکرات‌‏ها در تشکيل دولت آينده اعلام کرد: «باراک اوباما با کنار گذاشتن تمامی اعضای حزب‌‏ جمهوری‌‏خواه دولت «جورج بوش»، رئيس‌‏جمهوری کنونی آمريکا گروهی از شخصيت‌‏های حزب دموکرات و اعضای دموکرات در دولت‌‏های پيشين را دور خود جمع کرده است.»
تحليل‌‏گران سياسی آمريکا معتقدند که بوش در حالی به‌‏عنوان رئيس جمهوری آمريکا انتخاب شد که تجربه اندکی داشت اما او با انتخاب گزينه‌‏های همچون «کالين پاول»، وزير خارجه پيشين و «دونالد رامسفلد»، وزير دفاع پيشين در دولت خود سعی کرد تا اين کم‌‏تجربگی را جبران کند و اوباما نيز در اداره امور کشور در عمل به افرادی با تجربه نياز دارد.
طبق اين گزارش، هيلاری کلينتون به‌‏رغم شکست در دور مقدماتی انتخابات رياست‌‏جمهوری همچنان مورد حمايت بسياری از اعضای حزب دموکرات در آمريکا است و بسياری از دموکرات‌‏ها و حتی جمهوری‌‏خواهان انتظار دارند تا اوباما وی را به عنوان وزير خارجه دولت جديد خود را معرفی کند.





















Copyright: gooya.com 2016