پنجشنبه 23 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


حضور بی رحم تيشه تخريب، عبدالکريم سروش

عبدالکريم سروش
دريافت من اين است که مراد فرهادپور، به "افکار" چندان اهميت نمی‌‌دهد که به حواشی آن ها. آشکارتر بگويم وی‌ جرات رويارويی با فکر و قدرت نقد معرفتی آن را ندارد و اين بی‌ قدرتی‌ و بی‌ جراتی را در لفافی از انگيزه خوانی ها، سياست مالی‌ ها و ماستمالی ها، تخفيف و تمسخرها، طعن و کنايه ها، شماتت‌ها و ملامت ها، حرمت شکنی‌ها و فرافکنی‌‌ها فرو می‌‌پوشاند، و در اين ميدان چنان گرد و خاکی به پا می‌کند که چشم خودش را هم نابينا می‌کند ... [ادامه مطلب]

بنيادهای توتاليتر و دينی بينش سياسی در پرتو ديالوگ سارتر و بنی لِوی، شيدان وثيق

شيدان وثيق
آن چه که در اين بخش نخست، زير عنوان ديباچه ای بر گفتگوهای سارتر- بنی لِوی، از نظر خواننده می گذرد، توضيح ماجرای اين ديالوگ فلسفی – سياسی است. شرايطی که در بستر آن ها، در دهه ی ۱۹۷۰ اين مباحثات انجام می پذيرند؛ شرايطی که خودِ ما چپ های مارکسيست ايرانی، بويژه در خارج از کشور، در آن قرار داشتيم و سرانجام، تحولی که در روند ديالوگ آن دو پيش می آيد ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بوش فرمان "وضعيت فوق العاده" را درباره ايران تمديد کرد، بی بی سی

جورج بوش رئيس جمهوری ايالات متحده آمريکا، فرمان "وضعيت فوق العاده" را که می گويد ايران تهديدی برای امنيت ملی، سياست خارجی و اقتصاد آمريکا است، برای يک سال ديگر تمديد کرده است.

فرمانی که آقای بوش روز سه شنبه آن را تمديد کرد، در زمان جيمی کارتر رئيس جمهوری پيشين آمريکا از حزب دمکرات، در واکنش به اشغال سفارت اين کشور در تهران صادر شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمان "وضعيت فوق العاده" در حالی توسط آقای بوش تمديد شده است که او تا چند هفته ديگر کاخ سفيد را به باراک اوباما، رئيس جمهوری جديد اين کشور خواهد سپرد.

با پيروزی آقای اوباما، اميدواری هايی ميان برخی از مقام های جمهوری اسلامی، برای بهبود روابط ايران و آمريکا به وجود آمده است.

محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران روز چهارشنبه بيست و دوم آبان، بدون اشاره مستقيم به تغيير حزب حاکم آمريکا در جريان انتخابات اخير رياست جمهوری در اين کشور، گفت: "تغيير ظاهری دولت‌ها و حکومت‌ها برای ما تفاوتی نمی‌کند، اين رفتار کشورها و دولتمردان آن است که زير ذره‌بين ملت‌ها قرار دارد."

پس از پيروزی آقای اوباما، رئيس جمهوری ايران، در اقدامی بی سابقه با ارسال نامه ای انتخاب او را تبريک گفت.

آقای اوباما که با شعار " تغيير" در رقابت های انتخاباتی شرکت کرد، با اشاره به برنامه های اتمی ايران، گفته بود "چه دولت بوش در آمريکا سر کار باشد چه دولت اوباما، اين موضوع، نگرانی عمده آمريکاست."





















Copyright: gooya.com 2016