شنبه 25 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


"سياست دانشگاهی" بر مبنای "مشارکت انتقادی"، عبدالله مؤمنی

عبدالله مؤمنی
حرکت فعالين دانشجويی به سمت ترميم رابطه با بدنه و سازماندهی تشکيلاتی از طريق توجه به مشکلات صنفی و دفاع از حقوق و آزادی های آکادميک در کنار تبديل کردن دانشگاه به فضايی برای گفتگو و "پارادايم سازی" می تواند نقشه راه را پيش روی دانشجويان قرار دهد ... [ادامه مطلب]

آن ها درخت ها را هم می کشند! شکوه ميرزادگی

شکوه ميرزادگی
ما نيز به شکنجه و اعدام انسان ها اعتراض می کنيم اما اعدام درخت و آب و خاک را نيز دست کم نمی گيريم. ما از يک سو نابودی انسان را محکوم می کنيم و از سوی ديگر، نابودی هويت و فرهنگ و تاريخ او را؛ و معتقديم که، در اين ميان، تنها موجودات بی نصيب از درک اهميت فرهنگ و تاريخ و پديده های طبيعی و بشری می توانند چنين ويران کنند و بکشند و بسوزانند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی احمدی: آموزش‌ و پرورش كشور مبتني بر اسلام نيست، آنها كه ديكته مي‌كنند چه كسي وارد آموزش ‌و پرورش شود، مي‌خواهند آنرا منهدم كنند!، ايسنا

وزير آموزش و پرورش با اذعان به اين‌كه آموزش و پرورش ايران مبتني بر آموزه‌هاي وحياني، نياز ملي و دين اسلام نيست و در راستاي پاسخگويي به نيازهاي حال حاضر كشور طراحي نشده است، اظهار كرد: فيل مولانا هنوز در تاريكي است و هركس به نوعي به آن مي‌نگرد و كساني كه ديكته مي‌كنند چه كسي وارد آموزش و پرورش شود، ناخواسته انهدام آموزش و پرورش را نشانه رفته‌اند.

به گزارش سرويس اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه مازندران، علي‌رضا علي‌احمدي در نشست مشترك با معاونان سازمان و مديران آموزش شهرستان‌هاي مازندران، با بيان اين كه آموزش و پرورش دستاوردهاي بسيار خوبي براي نظام جمهوري اسلامي داشته است، افزود: بسياري از اين دستاوردها تا جايي پراهميت بوده كه بقاي جمهوري اسلامي و حفظ تماميت ارضي را به دنبال داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي با بيان اينكه آموزش و پرورش نهاديست كه بسياري از ارگان‌ها و سازمان‌ها از خدمات آن بهره‌مند مي‌شوند، بي‌آنكه منتي بر آنها گذاشته و مطالبه‌اي از آن‌ها درخواست شود، به اين مطلب كه آموزش و پرورش در ايران با نقص و نارسايي مواجه است، نيز اشاره و اظهار كرد: اگر نتوانيم اين نواقص و نارسايي‌ها را حس كنيم و به مرور، آنها را از آموزش و پرورش بزدائيم، خوبي‌هاي آموزش و پرورش، كمرنگ و وبال كشور خواهد شد.


چند نفر را در آموزش و پرورش مي‌شناسيد كه ازعهده فعاليت‌هايي چون كارآفريني، تفكر، حل مساله و آماده‌كردن افراد براي زندگي سعادت‌مندانه برآيند؟!


از بسياري حوزه‌ها غافل شده‌ايم...

علي‌احمدي همچنين با بيان اين كه آموزش و پرورش از بسياري حوزه‌ها كه بايد در آن نقش فعال داشته باشد غافل شده است، عنوان كرد: آموزش و پرورش نياز به پژوهش، خلاقيت، نوآوري، كارآفريني، اراده، بصيرت، تعقل و شكوفايي همه‌جانبه به وديعت نهاده شده در وجود يكايك فرزندان اين ملت دارد.

وي در ادامه با طرح اين سوال كه چند نفر را در آموزش و پرورش مي‌شناسيد كه ازعهده فعاليت‌هايي چون كارآفريني، تفكر، حل مساله و آماده‌كردن افراد براي زندگي سعادت‌مندانه برآيند؟، افزود: در آموزش و پرورش، جامع‌نگري و نگرش عميق به مساله تعليم و تربيت، محدود و به نيروي خلاق و نوآور از بين ممتازان و دانش‌آموختگان حوزه و دانشگاه نيازمند است.

وزير آموزش و پرورش با يادآوري اين كه امروز تحولات بزرگي در دنيا به وقوع پيوسته كه خود را براي پاسخگويي به آنها آماده نكرده‌ايم،

اين با طرح اين پرسش كه چقدر تخصص داريم تا دنيا را اداره كنيم، بيان كرد: در چشم انداز ايران 1404، جايگاه اول اقتصادي و فرهنگي را براي خود در نظر گرفته‌ايم كه آموزش و پرورش ما بايد آمادگي پذيرش آن را داشته باشد.


دنيا براي ما صبر نمي‌كند!


امروز ماهواره، اينترنت و بلوتوث هويت فرزندان ما را مي‌سازد

وي با تصريح اين مطلب كه آموزش و پرورش ايران بايد سراسر متحول شود، گفت: امروز با چالش جدي در صحنه تعليم و تربيت مواجه هستيم و اگر روزي معلم اصلي‌ترين مرجع نظام تعليم و تربيت بود، امروز ماهواره، اينترنت، بلوتوث و رسانه‌هاي گروهي به شدت در هويت آفريني فرزندان ايران سهيم هستند.

وي اذعان كرد: دنيا براي ما صبر نخواهد كرد و جوانان و نوجوانان ما را منتظر نخواهد گذاشت تا آموزش و پرورش براي آنها تعيين تكليف كند.


هيچ مكانيزمي براي هم‌راستايي دانشگاه، مسجد و رسانه ملي با آموزش و پرورش طراحي نشده است


معلم و خانواده نقش تامي در فرايند رشد فرزندان ما ندارند

علي‌احمدي با اشاره به اين مطلب كه امروز چشم‌انداز روشن، تهييج‌كننده و جهت‌دهنده در نهادهاي تعليم و تربيت در راستاي چشم‌انداز 1404 يك نياز تام به شمار مي‌آيد، گفت: امروز هيچ مكانيزمي براي هم‌راستايي مراكزي چون دانشگاه، مسجد و رسانه ملي با آموزش و پرورش طراحي نشده است.

وي خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش 12 سال از بهترين اوقات فرزندان ما را در اختيار دارد و اين در حالي است كه معلم و خانواده نقش تامي در اين فرايند ندارند.


روزمرگي و نارسايي‌هاي مالي، يقه آموزش و پرورش را گرفته است


آموزش و پرورش به خاطر تصميمات ناقص گرفته‌شده در گذشته توازن ندارد


مسائل زيرپوستي ‌آموزش‌وپرورش نزد مسوولان اصلي كشور هم نامكشوف است

وزير آموزش و پرورش افزود: تحول در آموزش و پرورش و طي مراحلي چون تدوين برنامه درس ملي و كتب آموزشي و رسانه‌اي تعليم وتربيت نيازمند چندين سال كار است و حداقل زمان لازم براي تربيت معلم، مشاور و مدير در صورت آماده بودن تمام امكانات نرم‌افزاري همان 17 سال باقي مانده تا افق 1404 است.

وي با اشاره به اين كه همه نيت‌ها خير است، بر اين مطلب كه روزمرگي و نارسايي‌هاي مالي يقه آموزش و پرورش را گرفته است، تاكيد كرد و گفت:عدم توازن امروز آموزش و پرورش به خاطر تصميمات ناقص گرفته‌شده در گذشته و اضطرارها و فشارهايي است كه در گذشته به اين نهاد وارد شده است.

علي‌احمدي با تصريح اين مطلب كه بسيار از مسائل در حال رخ‌دادن در زير پوست آموزش و پرورش، نزد مسوولان اصلي كشور نامكشوف است، افزود: در اين خصوص فقط گزارش رسمي ارائه شده و لذا خوبي‌ها و محدوديت‌ها آن طور كه وجود دارد، گزارش نشده است.





















Copyright: gooya.com 2016