شنبه 25 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


"سياست دانشگاهی" بر مبنای "مشارکت انتقادی"، عبدالله مؤمنی

عبدالله مؤمنی
حرکت فعالين دانشجويی به سمت ترميم رابطه با بدنه و سازماندهی تشکيلاتی از طريق توجه به مشکلات صنفی و دفاع از حقوق و آزادی های آکادميک در کنار تبديل کردن دانشگاه به فضايی برای گفتگو و "پارادايم سازی" می تواند نقشه راه را پيش روی دانشجويان قرار دهد ... [ادامه مطلب]

آن ها درخت ها را هم می کشند! شکوه ميرزادگی

شکوه ميرزادگی
ما نيز به شکنجه و اعدام انسان ها اعتراض می کنيم اما اعدام درخت و آب و خاک را نيز دست کم نمی گيريم. ما از يک سو نابودی انسان را محکوم می کنيم و از سوی ديگر، نابودی هويت و فرهنگ و تاريخ او را؛ و معتقديم که، در اين ميان، تنها موجودات بی نصيب از درک اهميت فرهنگ و تاريخ و پديده های طبيعی و بشری می توانند چنين ويران کنند و بکشند و بسوزانند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت الله منتظری درديدار با اعضای سازمان دانش آموختگان ايران: رييس جمهور کسی باشد که خودش تصميم گيرنده باشد، ادوارنيوز

ادوارنيوز: جمعی از اعضای شورای مرکزی و سياستگذاری سازمان دانش آموختگان (ادوارتحکيم وحدت) با حضور در بيت آيت الله منتظری مرجع تقليد و روحانی بلندپايه در قم، با ايشان ديدار و گفتگو کردند.

در اين ديدار آيت الله منتظری با اشاره به مباحث روز کشور گفت: "در دنيای امروز بر همه معلوم است که سياست کشور در دست احزاب سياسی است و اين کار درستی است".

ايشان با نقل حديثی از امام حسن (ع) گفت: "امام حسن در نامه خود به معاويه می فرمايند: "وقتی پدرم از دنيا رفت مردم مرا والی قرار دادند. يعنی امام حسن که ما او را امام و حکومتش را مشروع می دانيم خود تاکيد می کند که مردم او را والی قرار داده اند. بنابراين کشور متعلق به مردم است".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضرت آيت الله منتظری با اشاره به انتخابات پيش روی رياست جمهوری گفت: " به اعتقاد من شايد اين بحث ها قدری زود باشد چرا که ما زمان طولانی تا انتخابات در پيش رو داريم".

ايشان به ديدارهای صورت گرفته با برخی از شخصيت ها و احزاب سياسی اشاره کردند و گفتند: "معتقدم اگر اصلاح طلبان در انتخابات چند دسته باشند شکست خواهند خورد و به همين دليل بايد با هم هماهنگ باشند و مردم را دعوت به حضور کنند چرا که اگر مردم نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت باشند طبيعی است که ميدان خالی می شود و افراد شر بر سر کار خواهند آمد".

آيت الله منتظری در ادامه با تاکيد بر اينکه قصد حمايت از شخص خاصی در انتخابات را ندارد، در خصوص طرح کانديداتوری عبدالله نوری گفت: "من آقای عبدالله نوری را فرد صالحی می دانم و به او علاقه زيادی دارم اما ايشان با سد شورای نگهبان مواجه است البته اگر توافق همه گروه ها بر يک فرد باشد شورای نگهبان هم نمی تواند آن فرد را رد صلاحيت کند".

آيت الله منتظری در ادامه گفت: "گروههای سياسی در عين حال که خلاف عقيده خود را نيزنبايد بگويند، بايداز درگيری با هم بپرهيزند".

آيت الله منتظری با اشاره به سخنان پيشين خود مبنی بر لزوم ايستادگی رييس جمهور گفت: رييس جمهور بايد هدف اصلی خود را عزت ايران و مردم قرار دهد. اگر قرار باشد رييس جمهور تدارکاتچی مقامات بالاتر باشد باشد و همه کارها را با کسب اجازه انجام دهد نمی توان اميدی به انتخاب يک رييس جمهور اصلاح طلب هم داشت.

ايشان افزود: "من در نامه به آقای خاتمی هم گفتم که شما بر ۲۲ ميليون رای که از مردم گرفته ايد تکيه کنيد و بگوييد که اگر رييس جمهور اختيار انتخاب وزرا و سفرا و استانداران خود را هم نداشته باشد، پس خداحافظ شما. رييس جمهور بايد کسی باشد که خودش تصميم گيرنده باشد. بايد نيروهای لازم هم در اختيار او باشد".

آيت الله منتظری در ادامه گفت: "هدف همه ما بايد عزت ملت، ارتقای کشور و تامين حقوق مردم باشد".
آيت الله منتظری با انتقاد از تحقق نيافتن جايگاه قانونی برخی نهادها در کشور گفت:"خداوند آيت الله مشکينی را رحمت کند،ايشان در زمانی که در قيد حيات بودند و رياست مجلس خبرگان را بر عهده داشتند فرمودند که ما اعضای خبرگان در برابر خداوند و رهبری مسوول هستيم،اين درحالی است که مطابق با قانون اساسی ،رهبر در قبال خبرگان و رييس آن پاسخگو است"


آيت الله منتظری در بخش ديگری از سخنان خود بار ديگر به مساله توقيف حسينيه شهدا اشاره کرده و گفت: "اين حسينيه در واقع ملک شخصی است و از محل وجوهات هم ساخته نشده است، اگر مسئولانی که مدعی اند در حکومتشان آزادی وجود دارد اين موضوع را نمی دانند که وااسفا و اگر می دانند که وامصيبتا.

در پايان اين ديدار احمد زيدآبادی دبيرکل و عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان ايران با همسر مجتبی لطفی عضو بازداشت شده دفتر آيت الله منتظری ديدار و از آخرين وضعيت وی با اطلاع شدند. اعضای ارشد سازمان دانش آموختگان با ابراز تاسف از برخورد صورت گرفته با مسوول اطلاع رسانی آيت الله منتظری اين اقدام را گامی ديگر درجهت فشار بر آيت الله منتظری و بيت ايشان ارزيابی کردند.





















Copyright: gooya.com 2016