یکشنبه 2 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست مردم خوزستان برای خروج فتاح از لوله‏های آب، تابناک

در حالی که آبادان و خرمشهر، میزبان میهمانان نوروزی و کاروان‏های راهیان نور هستند، از چند روز گذشته آب این دو شهر بسیار شور و غیرقابل استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار تابناک، میزان شوری آب در آبادان در حالی از مرز 21 هزار واحد گذشت که کار انتقال آب از رودخانه اروند به تصفیه‏خانه دیری فارم متوقف شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در حال حاضر شوری آب در این شهرها به سطحی رسیده که نه تنها برای آشامیدن قابل استفاده نیست بلکه حتی برای استحمام نیز کاربرد ندارد و به هنگام شستن دست و روی، شوری آب چشمان را می سوزاند و حتی آب تصفیه کن‏‏های خانگی و دستگاههای تصفیه‏ کن درون شهری مخصوص فروش آب نیز نمی‏توانند شوری آب این دو شهر را کاهش دهند.

این شرایط در حالی به وقوع پیوسته و مردم این دو شهر را با دشواری های فراوانی در آستانه سال نو مواجه کرد که وعده آبرسانی دولت نهم نیز مانند دولت‏های قبل به بن‏بست کامل خورده و بدین لحاظ انتظار مردم معترض این دو شهر محروم اکنون یکپارچه از محمود احمدی نژاد رئیس‏جمهور می‏خواهند به وعده‏اش در سفر نخست استانی‏اش به خوزستان که به مردم این دو شهر داده بود، مبنی بر اینکه اگر آب آشامیدنی این دو شهر بهبود پیدا نکند، پرویز فتاح وزیر نیرو را از لوله‏های آب خارج می‏سازد، عمل کند.

این گزارش حاکی است، مردم آبادان و خرمشهر در حالی که دیگر وعده‏های مسئولین را باور ندارند، از رهبری استمداد جسته و خواستار دستورات ایشان برای پیگیری مشکلات عدیده این بخش هستند.

یک کارشناس وزارت نیرو در خصوص وضعیت بوجود آمده به خبرنگار تابناک گفت: مشکل خشکسالی در حالی از هم‏اکنون به این شکل نشان می‏دهد که برای تابستان، نگرانی‏های فراوانی از هم‏اکنون رقم خورده است.

وی تاکید کرد: عملاً تنها 20 درصد ظرفیت نیروگاه‏های برق‏آبی استان استفاده می‏شود که در صورت تشدید این شرایط، شاهد کاهش بیشتر بازدهی این نیروگاه‏ها خواهیم بود.

این کارشناس با اشاره به شوری بالای آب، تابستانی سخت را برای مردم این دو شهر پیش‏بینی کرد. کارشناسان بر این باورند که در حال حاضر شوری آب اروند رود تنها 7 هزار واحد با شوری آب دریا فاصله دارد.

از سویی دیگر کار انتقال آب از بهمنشیر تصفیه‏خانه دیری فارم آبادان آغاز شده و شوری آب EC در بهمنشیر بیش از 6 هزار واحد است.

کاروان‏های راهیان نور و میهمانان نوروزی با تعجب از وضعیت بوجود آمده، آب معدنی خریداری می‏کنند.

این وضعیت فضای سبز را نیز تهدید کرده و نخلستان‏های آبادان و خرمشهر را در خطر تهدید قرار داده است.





















Copyright: gooya.com 2016