یکشنبه 2 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فیلم‌های اکران نوروزی سینمای ایران، فارس

اکران نوروزی سینماها با نمایش 5 فیلم «وقتی همه خوابیم»، «درباره الی...»، «بیست»، « سوپراستار» و «اخراجی‌ها2» آغاز شد.

پس از مدت‌ها انتظار سرانجام در آخرین‌ روز‌های سال 87 و با اخذ پروانه نمایش و ثبت قراردادهای 5 گزینه ‌اکران نوروزی، سینمای ایران در انتظار فصلی رویایی است تا همچون دو سال گذشته بتواند فیلم (یا فیلم‌هایی) از اکران نوروزی را به باشگاه میلیاردی‌های سینمای ایران معرفی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سینمای ایران از سال 86 توانست در اکران نوروز و با سیاست جدیدی که در اکران فیلم‌ها در پیش گرفت، باشگاه میلیاردی‌های خود را تقویت کند. در این سال «اخراجی‌ها» توانست بیش از یک میلیارد تومان فروش کند و در سال 87 نیز «دایره زنگی» در رقابت با سایر فیلم‌های نوروزی به این موقفیت دست یافت.

اما اکران امسال شاید متفاوت‌ترین اکران سینمای ایران در چند سال اخیر باشد که به نوعی برای هر پنج فیلم موفقیتی بزرگ پیش‌بینی می‌شود، چرا که «وقتی همه خوابیم»، «درباره الی...»، «بیست»، « سوپراستار» و «اخراجی‌ها2» تمامی ویژگی‌های لازم را برای موفقیت در اکران برخوردارند.

با نگاهی به فهرست فیلم‌های اکران نوروزی بیش از هر چیز تنوع فیلم‌های جلب نظر می‌کند و همین موضوع به طور حتم اشتیاق مخاطبان سینمای ایران را افزایش خواهد داد.

اخراجی‌ها2

کارگردان: مسعود ده‌نمکی / بازیگران: جوادهاشمی، اکبر عبدی، ارژنگ امیرفضلی، جوادرضویان، حسام نواب‌صفوی، محمدرضا شریفی‌نیا، امین حیایی، قاسم زارع، و... / موقعیت در بین تماشاگران: جزو 10 فیلم برگزیده تماشاگران در جشنواره با توجه به حضور در بخش فیلم‌های اول و دوم و اکران محدود، استقبال بالا از نمایش‌های جشنواره‌ای فیلم و پس از آن / سابقه فیلم پرفروش در کارنامه کارگردان: اخراجی‌ها (86) پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران.

فیلم جنجالی "اخراجی‌ها2 " در زمان جشنواره فیلم فجر با استقبال عجیب و غریب مخاطبان مواجه شد و این استقبال بعد از جشنواره و در جریان برگزاری هفته‌های فیلم ارگان‌های مختلف نیز ادامه پیدا کرده است و شاید همین موضوع دلیلی باشد برای این که کارشناسان از هم اکنون، این فیلم را در کنار "سوپراستار " به عنوان دو فیلم میلیاردی سال قرار داده‌اند.

به گزارش فارس، فیلم‌های "بیست "به کارگردانی "عبدالرضا کاهانی " در گروه سیبنمایی عصر جدید، "وقتی همه خوابیم " به کارگردانی "بهرام بیضایی " در گروه سینمایی قدس و "درباره الی... "به کارگردانی " اصغر فرهادی " در گروه سینمایی آفریقا توسط فیلمیران و "اخراجی‌ها2 "به کارگردانی "مسعود ده‌نمکی "در گروه سینمایی استقلال و "سوپراستار "به کارگردانی "تهمینه میلانی " در گروه‌ سینمایی استقلال توسط هدایت فیلم در اکران عید نوروز پخش می‌شوند.

البته در اکران نوروزی سال 88، هیچ فیلمی در گروه فرهنگی اکران نخواهد شد و اکران فیلم‌های فرهنگی قرار است از خرداد ماه سال 88 آغاز ‌شود.

بیست

کارگردان: عبدالرضا کاهانی / بازیگران: پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، علیرضا خمسه، حبیب رضایی، فرشته صدرعرفایی و... / موقعیت در بین تماشاگران: در روزهای جشنواره بیست و هفتم و نمایش‌های خصوصی بعد از آن جزو فیلم‌های پرمخاطب بود. از جمله فیلم‌هایی است که علاوه بر خود فیلم و قصه آن می‌تواند با بازیگرانش به فکر تسخیر گیشه‌ها باشد. / سابقه فیلم پرفروش در کارنامه کارگردان: -
فیلم دیگر اکران نوروزی، "بیست " به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، یکی از سه فیلم برتر جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر از نگاه منتقدان و روزنامه‌نگاران سینمایی است. مهم‌ترین ویژگی‌ این فیلم دیدن چهره‌های متفاوت و بازی‌های فوق‌العاده زیبا از بازیگرانی است که سال‌ها عادت کرده بودیم آن‌ها را در قالب‌های تکراری ببینیم. فیلمی که بازی‌های فوق‌العاده بازیگران‌اش از دید داوران جشنواره پنهان نماند و جوایز نقش مکمل مرد و زن را برای علیرضا خمسه و مهتاب کرامتی به ارمغان آورد و شاید اگر کمی داوران مهربان‌تر بودند، پرویز پرستویی نیز سیمرغی‌ دیگر به ویترین پر افتخار سینمایی خود اضافه می‌کرد. قطعا دیدن "بیست " برای تماشاگرانی که به دنبال فیلمی متفاوت در سینمایی ایران می‌گردند، خالی از لطف نخواهد بود.

درباره الی...

کارگردان: اصغر فرهادی / بازیگران: ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مریلا زارعی، مانی حقیقی، صابر ابر، گلشیفته فراهانی، رعنا آزادی‌ور، پیمان معادی و... / موقعیت در بین تماشاگران: برنده سیمرغ بلورین مشترک بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر/ سابقه فیلم پرفروش در کارنامه کارگردان: چهارشنبه سوری (85)

دیگر فیلم اکران نوروزی فیلم "درباره الی... " است که نام «اصغر فرهادی» بهترین کارگردان جشنواره بیست و هفتم فجر و جشنواره پنجاه و نهم برلین را به عنوان سازنده خود یدک می‌کشد. فیلمی که به تعبیر بسیاری از منتقدان و روزنامه‌نگاران سینمایی بسیار فراتر از حد استاندارد سینمای ایران ساخته شده است و تماشاگر را به طرز غریبی با خود همراه می‌کند و تا مدت‌ها تک تک سکانس‌های آن از یاد مخاطب نخواهد رفت. همین ویژگی‌های ساختاری و بصری است که براساس آن می‌توان برای "درباره‌الی... " اکرانی موفق و شاید میلیاردی را پیش‌بینی کرد.

سوپراستار

کارگردان: تهمینه میلانی / بازیگران: شهاب حسینی، فتانه ملک‌محمدی، محمدرضا شریفی‌نیا، سارا خوئینی‌ها، لیلا زارع، نسرین مقانلو، افسانه بایگان و... / موقعیت در بین تماشاگران: انتخاب جزو 10 فیلم برگزیده تماشاگران در جشنواره / سابقه فیلم پرفروش در کارنامه کارگردان: دیگه چه خبر (71)، زن زیادی (84) و آتش بس (85).

«تهمینه میلانی» پس از "آتش بس " یک بار دیگر یک برگ برنده از خود رو کرده است، فیلمی که از همه عوامل لازم برای ورود به باشگاه میلیاردی‌ها برخوردار است و شاید در رقابت با سه فیلم دیگر خیلی سریع به این مهم برسد، به خصوص این که بازی بی‌عیب و نقص "شهاب‌حسینی " در "سوپراستار " و اهدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر بیست و هفتم تماشاگر را بیش از پیش برای دیدن بازیگر محبوب خود و فیلم جدید خانم کارگردان کنجکاو کرده است.

وقتی همه خوابیم

کارگردان: بهرام بیضایی/ بازیگران: مژده شمسایی، حسام نواب صفوی،‌ علیرضا جلالی‌تبار، شقایق فراهانی، هدایت هاشمی، افشین هاشمی و مجید مظفری / موقعیت در بین تماشاگران: برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره فیلم فجر/ سابقه فیلم پرفروش در کارنامه کارگردان: سگ کشی (79)
"بهرام بیضایی " پس از هشت سال دوباره با "وقتی همه خوابیم " به سینما بازگشته است و استقبال بی‌سابقه مردم در جریان جشنواره فیلم فجر که باعث شد در چندین مورد کار به یقه‌گیری و درگیری کشیده شود باعث شده از هم اکنون کارشناسان سینمایی موفقیت این فیلم را پیش بینی کنند به خصوص اینکه بیضایی با "وقتی همه خوابیم " توانست سیمرغ بلورین تماشاگران بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر را به خود اختصاص دهد.





















Copyright: gooya.com 2016