یکشنبه 2 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"کرگدن" پرمخاطب‌ترین نمایش تئاتر شهر در نیم فصل دوم 87، مهر

نمایش "کرگدن" فرهاد آییش که آذرماه 87 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت با 25 هزار و 674 تماشاگر پرمخاطب‌ترین نمایش سال شناخته شد.
به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه تئاتر شهر در نیمه دوم سال 87 میزبان 18 اثر نمایشی بود که در سالنهای اصلی، چهارسو، سایه، قشقایی و کارگاه نمایش به صحنه رفتند. سالن 579 نفره اصلی مجموعه از 15 مهر تا 24 آذرماه 87 میزبان نمایش "مهمانسرای دو دنیا" نوشته اریک امانوئل اشمیت و کارگردانی سهراب سلیمی بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این نمایش که با حضور بازیگرانی چون علی سرابی، محسن حسینی، علا محسنی و پردیس افکاری به صحنه رفت با مجموع 30 اجرا میزبان شش هزارو 572 تماشاگر بود.

سالن چهارسوی مجموعه نیز از نهم مهر تا 10 آبان‌ماه میزبان نمایش "متابولیک" آتیلا پسیانی بود که با حضور هنرمندانی چون فاطمه نقوی، فرهاد مهندس‌پور، بابک حمیدیان، ناز شادمان و ستاره پسیانی به صحنه رفت. این نمایش در سالن 122 نفری چهارسو و با 29 اجرا پذیرای سه هزارو 408 تماشاگر بود.

نمایش "قانون نانوشته" سپیده نظری‌پور از آثار دیگری بود که در مهرماه 87 در مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت. این نمایش که از هفتم مهر تا دوم آبان‌ماه در تالار 115 نفری قشقایی به روی صحنه بود با مجموع 30 اجرا یک هزارو 955 تماشاگر داشت. کامران تفتی، یعقوب صباحی و نظری‌پور از جمله بازیگران این نمایش بودند.

زهرا صبری نیز نمایش "زمین و چرخ" را مهرماه 87 در کارگاه نمایش به صحنه برد. این نمایش که جایزه ویژه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران- مبارک را از آن خود کرده بود از چهارم مهر تا 10 آبان‌ماه اجرا شد و با ظرفیت 38 نفری کارگاه نمایش و 31 اجرا یک هزارو 253 تماشاگر داشت.

مجموعه تئاتر شهر در آبان‌ماه 87 نیز میزبان چهار اثر نمایشی بود. "سیر روز در شب" اکبر زنجانپور نمایشی بود که از 17 آبان تا 22 آذرماه در سالن 122 نفری چهارسو به صحنه رفت. این نمایش با حضور زنجانپور و گلچهره سجادیه و با 29 اجرا پذیرای سه هزارو 887 تماشاگر و علاقمند تئاتر بود.

همچنین در این ماه نمایش "کارناوال با لباس خانه" چیستا یثربی در تالار 115 نفری قشقایی اجرا شد. این نمایش با بازی هنرمندانی چون محمد حاتمی و صبا کمالی از 15 آبان‌ تا 18 آذرماه به روی صحنه بود و با 29 اجرا سه هزارو 714 تماشاگر داشت.

"خواستگاری" اسماعیل شفیعی اثر نمایشی دیگری بود که آبان‌ماه 87 در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت. این اثر برگرفته از نمایشنامه "خواستگاری" آنتوان چخوف از پنجم آبان‌ماه تا 14 آذرماه به روی صحنه بود و با مجموع 31 اجرا دو هزارو 497 تماشاگر و علاقمند به تئاتر را به خود جذب کرد.

چهارمین اثری که آبان‌ماه در تئاتر شهر اجرا شد، نمایش "نیمکت خوشبختی" فرهاد شریفی بود که در کارگاه نمایش 38 نفری مجموعه به روی صحنه رفت. این نمایش با بازی محمد صمصامی و رویا افشار و با 31 اجرا پذیرای یک هزارو 40 تماشاگر بود.

آذرماه 87 مجموعه تئاتر شهر با پنج سالن نمایشی خود میزبان پنج اثر از هنرمندان مختلف بود. سالن اصلی از پنجم آذر تا دوم بهمن‌ماه میزبان نمایش "کرگدن" فرهاد آییش بود. این نمایش با حضور بازیگرانی چون مهدی هاشمی، شهاب حسینی، آتنه فقیه ‌نصیری، مائده طهماسبی، صابر ابر،‌ رامین ناصر‌نصیر و آییش اجرا شد.

"کرگدن" با مجموع 43 اجرا میزبان 25 هزارو 674 تماشاگر بود که این آمار و استقبال تماشاگران و علاقمندان تئاتر از این اثر باعث شد "کرگدن" نه تنها به عنوان پرمخاطب‌ترین نمایش نیم فصل دوم 87 بلکه به عنوان پرمخاطب‌ترین نمایش سال 87 تئاتر ایران شناخته شود.

یکی دیگر از نمایش پرمخاطب مجموعه تئاتر شهر در نیم فصل دوم 87 نمایش "مانیفست چو" محمد رحمانیان بود که از 26 آذر تا اول بهمن‌ماه 87 در سالن 122 نفری چهارسو به صحنه رفت. مهتاب نصیرپور، سیما تیرانداز، ترانه علیدوستی، اشکان خطیبی، هومن برق‌نورد و افشین هاشمی بازیگران "مانیفست چو" بودند که به زبان انگلیسی اجرا می‌شد.

"مانیفست چو" توانست با 27 اجرا چهار هزارو 604 تماشاگر داشته باشد که این آمار حاکی از استقبال مخاطبان از این اثر نمایشی بود.

علیرضا کوشک‌جلالی نمایش "خدای کشتار" را در این ماه در تالار سایه تئاتر شهر به صحنه برد. این نمایش با بازی الهام پاوه‌نژاد، بهنام تشکر، کاظم هژیرآزاد و بهاره رهنما از 21 آذر تا دوم بهمن‌ماه 87 به روی صحنه رفت و با 31 اجرا سه هزارو 659 تماشاگر داشت.

"هفت خاج رستم" شکرخدا گودرزی هم از 24 آذر تا اول بهمن‌ماه 87 در تالار 115 نفری قشقایی به روی صحنه رفت. این نمایش با بازی محمود استادمحمد و خسرو احمدی با 31 اجرا یک هزارو 386 تماشاگر داشت.

"مجسمه‌های یخی" مسعود موسوی اثر دیگری بود که از 24 آذر تا اول بهمن‌ماه و پیش از آغاز بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در کارگاه نمایش تئاتر شهر اجرا شد. این نمایش با 31 اجرا یک هزارو 152 تماشاگر را به خود جذب کرد.

مجموعه تئاتر شهر از دو تا یازدهم بهمن‌ماه 87 میزبانی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را عهده‌دار شد و بعد از اتمام جشنواره میزبان چهار اثر نمایشی جدید شد. در سالن اصلی مجموعه نمایش "آمادئوس" منیژه محامدی از 15 بهمن تا 23 اسفندماه به صحنه رفت و با مجموع 28 اجرا هفت هزار و 44 تماشاگر داشت. ارژنگ امیرفضلی، محمد اسکندری و مهوش افشارپناه از جمله بازیگران این اثر بودند.

نمایش "کوکوی کبوتران حرم" علیرضا نادری اثر دیگری بود که اواخر سال 87 در سالن چهارسوی تئاتر شهر اجرا شد. افسانه ماهیان، ناهید مسلمی، بهناز جعفری، ژاله صامتی، پریسا مقتدی، شهره سلطانی، نسیم ادبی و شبنم مقدمی از بازگران این اثر نمایشی بودند.

"کوکوی کبوتران حرم" که از 14 بهمن به صحنه رفت، با 30 اجرا و دو هزار و 966 تماشاگر به اجرای خود پایان داد.

نادر برهانی‌مرند نیز در آخرین روزهای سال 87 نمایش "کابوس‌های یک پیرمرد خائن ترسو" را با حضور مجید صالحی، امیر جعفری، امیررضا دلاوری، ریما رامین‌فر، افسانه ماهیان، ستاره اسکندری و علی سرابی در تالار قشقایی به صحنه برد.

این اثر که از 14 بهمن ماه اجرای خود را آغاز کرد با 30 اجرا و میزبانی سه هزار و 76 تماشاگر، به کار خود پایان داد.

سالن سایه مجموعه هم در این ایام میزبان نمایش "آوا" احمد ایرانی‌خواه بود که از 14 بهمن‌ماه 87 به روی صحنه رفت و با 27 اجرا میزبان یک هزارو 207 تماشاگر بود. نمایش "خواب بی‌وقت حوریه" عباس غفاری هم با بازی مریم معینی، تبسم هاشمی و رویا میرعلمی از 17 بهمن‌ماه 87 در کارگاه نمایش تئاتر شهر اجرا شد و با 27 اجرا 816 تماشاگر داشت.

مجموعه تئاتر شهر در نیمه دوم سال 87 با میزبانی 18 اثر نمایشی 60 هزارو 801 تماشاگر داشت و به طور کلی در سال 87 این مجموعه‌ با پنج سالن اصلی، چهارسو، سایه، قشقایی و کارگاه نمایش خود پذیرای 137 هزارو 516 تماشاگر بوده است.





















Copyright: gooya.com 2016