چهارشنبه 1 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجلس يادبود حميده‌ خيرآبادی فردا برگزار می‌شود، ايسنا

مجلس يادبود حميده خيرآبادی بازيگر قديمی سينما،تئاتر و تلويزيون ايران فردا ـ دوم ارديبشت ماه ـ در مسجد وليعصر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،اين مراسم يادبود توسط انجمن بازيگران سينمای ايران فردا دوم ارديبهشت ماه از ساعت ۱۴ الی ۱۵:۳۰ در مسجد وليعصر واقع در خيابان خالد اسلامبولی (وزرا)، جنب پارک ساعی برگزار خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حميده خيرآبادی هنرمند قديمی سينما،تئاتر، تلويزيون شامگاه ۳۰ فروردين ماه از دنيا رفت و روز گذشته در قطعه ۶۶ رديف ۶۹ بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

حميده خيرآبادی با نام مستعار(نادره) رکورد دار بازيگری در سينمای ايران تاکنون در بيش از دويست فيلم سينمايی به ايفای نقش پرداخته و سه بار نيز نامزد دريافت سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مکمل از جشنواره فيلم فجر شده است.

اين بازيگر ۸۶ ساله فعاليت هنری را با ايفای نقشی در تئاتر سال ۱۳۳۶ شروع کرد و بازيگری در سينما را با فيلم "ميهن پرست" در سال ۱۳۳۲ آغاز نمود.

از جمله فيلم‌های مطرح وی می توان به "طوقی" ، "اجاره نشين‌ها"، "مادر"، "بانو" "هنرپيشه" و "روز واقعه" و..... اشاره کرد. خير آبادی که در دو دهه ۶۰ و ۷۰ در نزديک به ۴۰ فيلم حضور پيدا کرده و از سال ۷۷ که در فيلم "بازيگر" به ايفا نقش پرداخت، طی سالهای اخير تنها در دو فيلم "توکيو بدون توقف" و "سرود تولد" بازی داشته است.

او در سال ۸۶ به عنوان هميشه مادران سينمای ايران در جشن بازيگران سينمای ايران تقدير شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016