پنجشنبه 2 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدعلی کشاورز در رابطه با خاکسپاری بی سروصدای حميده خيرآبادی: کار هنری در ايران هيچ ارزشی ندارد، آريا

خبرگزاری آريا- محمدعلی کشاورز بازيگر پيشکسوت عرصه تلويزيون و تئاتر درگذشت حميده خيرآبادی را ضايعه ای دردناک دانست و گفت:با سکوت رسانه ملی در خصوص اطلاع رسانی و پوشش خبری درگذشت مادرسينمای ايران، بيانگر اين مطلب است که هنر در ايران هيچ ارزشی ندارد.

خبرنگار آريا پس از درج خبر درگذشت همسر پدرسالار و مادر سينمای ايران به سراغ خود پدرسالار رفت و از او پيامی خواست که وی اين گونه پيام داد:بهترين ها يکی پس از ديگری می روند،به عالم مرگ حسادت می کنم زيرا هنرمندان را در نزد خود دارد ديگر اگر هنرمندان بخواهند از مادری مهربان ياد می کنند مثال چه کسی را بياورند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کشاورز اين ضايعه را بس دردناک برای سينمای ايران دانست و با اندوهی فراوان،به خبرنگار آريا گفت:من ابتدا اين غم بزرگ را به دختر ايشان ثريا قاسمی، جامعه هنری و هنردوستان تسليت عرض می نمايم اما مطلبی که بيانش تکراری است اما ضروری که شايد گوشزدی برای برخی از مسئولين و افراد باشد اين است که متأسفانه هنرمندان ما تا زمانی که پا به سن می گذارند به جای کرامت،احترام و توجه،مورد بی مهری خبرنگاران قرار می گيرند مگر ما از آنان چه می خواهيم،اندکی محبت و توجه به پاس زحمات چندين ساله شان آيا خواسته بزرگی است؟!

وی خاطرنشان کرد: واقعاً چرا بايد مسکن بزرگ و بانوی پدرسالار اتاقی کوچک و مهقر باشد؟ چرا بايد تنهايی، يار و همدم هميشگی اش شود؟ متأسفم،اما بايد بگويم اين فاجعه ای است بی بزرگ که گريبان گير تمامی هنرمندان خواهد شد.

کشاورز با بيان اينکه خبرنگاران هنرمند را تا زمانی که جوان هستند آن را هنرمند می دانند،تأکيد کرد: مگر خيرآبادی همان بانوی بزرگ تئاتر نبود پس چرا در سال های پايانی عمرش هيچ خبری از ايشان نمی گرفتند مگر هنر هم کالايی تجاريست که تاريخ انقضا داشته باشد! گله من از دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد نيز هست، آنان هم اندک توجه و محبتی به ما ندارند.

وی در ادامه،موضوع بی مهری که برای اطلاع رسانی خبر اعلام درگذشت حميده خيرآبادی در رسانه ملی و پوشش خبری تشييع جنازه اين مرحومه،اظهار داشت:خانم خيرآبادی ديشب فوت کردند اما هيچ پوشش خبری در اين رابطه انجام نشد من از راديو و تلويزيون توقع داشتم که در اين زمينه اطلاع رسانی خوبی انجام دهند. مگر نه اين که نادره با پدرسالار مردم را با تلويزيون آشتی داد.

پدرسالار همان سرياليست که پس از درگذشت سالها همچنان طرفدار دارد و حتی نامش تداعی کننده خاطرات خوشی برای مردم است به طوريکه پکيج آن بنا به خواسته مردم به بازار آمده است اما حال می بينيم که خانه سينما و صداوسيما هيچ کاری در رابطه با اين ضايعه بزرگ انجام ندادند.

وی اشاره کرد: چرا بايد اين بازيگر توانا دور از دوستان و طرفدارانش به خاک سپرده شود بسياری از مردم و هنرمندان بی خبر از اين غم بزرگ بودند که ايشان را در قطعه ۶۲ در مقبره خانوادگی شان به خاک سپردند.

اين بازيگر پيشکسوت عرصه بازيگری،در پايان افزود: آيا جز سکوت در برابر اين کم لطفی بزرگ،راه ديگری وجود دارد. اشک،ديدگانم را پرمی کند وقتی ياد تنهايی اش در وطنش می افتم در حاليکه حتی مردم تاجيکستان به واسطه فيلم پربيننده "پدرسالار" او را می شناسد به نظر من با عرض تأسف هنر در ايران هيچ ارزش و جايگاه موجهی ندارد و قدم گذاشتن در راه هنر کاری است بس بيهوده.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016