سه شنبه 18 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معصومه ابتکار: محيط زيست ايران ۲۵ پله سقوط کرده است، مهر

رئيس کميته محيط ‌زيست شورای شهر تهران با اعلام اينکه رتبه ايران در حوزه محيط ‌زيست از سال ۲۰۰۶ به بعد ۲۵ پله سقوط کرده گفت: رتبه ايران در سال ۲۰۰۶، ۵۳ در سال ۲۰۰۸ ، ۶۷ و متاسفانه در سال ۲۰۱۰ به رتبه ۷۸ سقوط کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار امروز سه شنبه و در جريان دويست و هشتاد و هشتمين جلسه علنی شورای شهر تهران با ارائه گزارشی از وضعيت پرندگان شهر تهران با اشاره به گزارش جهانی در مورد عملکرد محيط‌ زيست ايران تاکيد کرد: بر اساس اين گزارش که هر دو سال يکبار توسط مراجع بين‌المللی ارائه می‌شود، ۲۰ شاخه در ۱۰ زمينه مورد ارزيابی قرار می‌گيرد که بر اين اساس رتبه ايران در حوزه عملکرد محيط ‌زيست در سال ۲۰۱۰ به پايين ترين مرز سقوط کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اعلام اينکه نتوانستيم با گذشت زمان از نظر شاخصهای زيست‌ محيطی عملکرد خوبی را ارائه دهيم، تاکيد کرد: گاهی در شهر پرنده‌ها را فراموش می‌کنيم در حالی که گونه‌های مختلف پرندگان در فرهنگ دينی و قرآنی ما جايگاه ويژه و الگوی خاصی دارند.

ابتکار افزود: کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی و حتی آلودگی نوری می‌تواند در افزايش گونه‌های پرندگان موثر باشد و اميدواريم بتوانيم برای حفظ گونه‌های مختلف پرنده در تهران و ايران اقداماتی انجام دهيم و به اين واسطه در آموزش کودکان و مردم جهت شناخت پرنده‌ها تدابير ويژه بينديشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016