چهارشنبه 19 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

یکی از فیلم‌های گمشده جان فورد پیدا شد، خبرآنلاین

نسخه‌ گمشده یکی از فیلم‌های جان فورد فیلمساز بزرگ کلاسیک در نیوزیلند پیدا شد.

نسخه ای از فیلم «مخالف جریان» که جان فورد در سال 1927 ساخته بود به همراه مجموعه‌ای شامل 75 فیلم آمریکایی گمشده دیگر در نیوزیلند یافته شده است.

در حالی که کارشناسان و مورخان مدعی‌اند نسخه اصلی بیش از 80 درصد از فیلم های سه دهه اول تاریخ سینما مفقود شده است، هفته گذشته مجموعه ای شامل 75 فیلم از آثار این سه دهه در انباری واقع در نیوزیلند بازیافت و به آمریکا ارسال شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




«مخالف جریان» یک کمدی درباره پشت صحنه صنعت نمایش در آمریکای اوائل قرن بیستم است. نانسی نش و ارل فاکس در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند که داستان یک بازیگر نمایش‌های شکسپیر و زنی که در نمایش های تردستی حضور می یابد را روایت می کند.

«مخالف جریان» یکی از تقریبا 60 فیلمی است که جان فورد حد فاصل سال های 1917 تا 1928، زمانی که دستیاری فردریش ویلهلم مورنائو را بر عهده داشت ساخته بود. او سال‌ها بعد شاهکار هایی چون «دلیجان و جویندگان» را به تاریخ سینمای جهان ارائه کرد و نام خود را به عنوان یکی از پیشگامان سینمای مولف به ثبت رساند.

تنها 10 عنوان از 75 فیلم یافت شده در نیوزیلند در تاریخ سینما شناخته شده اند.از جمله نسخه اصلی فیلم «گروهبان» ساخته شده به سال 1910 که میبل نورماند و کلارا بو در آن به نقش آفرینی پرداخته اند.

استودیوی فاکس قرن بیستم که مالکیت حقوق مادی مجموعه یافت شده را در اختیار دارد اعلام کرد فیلم «مخالف جریان» را ماه سپتامبر آینده (شهریور ماه) به نمایش عمومی می گذارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016