دوشنبه 4 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نقش‌آفريني «التون جان» و «لي هال» در «مزرعه حيوانات»، ايسنا

«التون جان» و «لي هال» در پروژه سينمايي «مزرعه حيوانات» نقش‌آفريني مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين دو پيشتر در نمايش موزيكال «بيلي اليوت» همكاري داشته‌اند.

بنابر اعلام هاليوود ريپورتر، مزرعه حيوانات رمان مطرح «جورج اورول» در سال ‌١٩٤٥ منتشر شده است و نسخه سينمايي آن تا سال ‌٢٠١٢ آماده نمايش مي‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مزرعه حيوانات داستاني تخيلي که در ايران به نام‌هاي قلعه حيوانات و مزرعه حيوانات نيز شناخته شده است، رماني ضد آرمان‌شهري به زبان انگليسي است.

اين رمان در طول جنگ جهاني دوم نوشته و در سال ‌١٩٤٥ ميلادي در انگلستان منتشر شد، ولي در اواخر دهه ‌١٩٥٠ ميلادي به شهرت رسيد.

اين رمان درباره گروهي از حيوانات است که انسان‌ها را از مزرعه‌اي که در آن زندگي مي‌کنند بيرون مي‌کنند و خود اداره مزرعه را به دست مي‌گيرند، ولي پس از مدتي اين حکومت جديد به حکومتي خودکامه مشابه به قبلي تبديل مي‌شود. اين رمان نمايه‌اي برضد استبداد است. مزرعه حيوانات داستان انقلاب حيوانات عليه مالکين خوداست پس از پيروزي قوانيني تهيه مي‌گرددکه شامل بندهاي زير است؛

هر آنکس روي دوپا راه مي‌رود دشمن است.

هرآنکس چهارپا دارد و يا بال، دوست است.

حيوانات لباس نمي‌پوشند.

حيوانات در تخت نمي‌خوابند.

حيوانات الکل نمي‌خورند.

حيوانات همديگر را نمي‌کشند.

همه حيوانات خلقتي يکسان دارند.

ولي بعد از پيروزي و مرگ رهبر بزرگ در بين خود حيوانات يک سري توطئه و کودتا انجام مي‌گيرد؛ «خوک جوان دانا» که طرحي براي بهبود وضعيت و تنظيم مناسب جيره غذايي تهيه مي‌کند در هنگام ارايه آن توسط «خوک جوان مستبد» خائن معرفي مي‌گردد؛ از مزرعه فراري داده مي‌شود و توسط سگ‌هاي طرفدار «خوک مستبد» و کودتاگر که قبلا به صورت مخفيانه تعليم ديده‌اند، کشته مي‌شود. و خوک‌ها تمامي قوانين حيوانات را زير پا مي‌گذارند و خود را از سايرين برتر مي‌دانند. ساير حيوانات فقط اجبار به کار با غذاي روزانه کم مي‌شوند، و در حاليکه خوک‌ها فقط فرمانروا بوده غذاي زيادي حتي عسل مي‌خورند. و حتي اين خوک ياد مي‌گيرند که چطور روي دوپا راه بروند و با انسان‌ها معامله مي‌کنند. اين جمله «همه حيوانات با هم مساويند» توسط گروه مستبد حاکم تبديل مي‌شود به «همه حيوانات باهم مساويند، ليکن برخي ازآنها نسبت به ديگران مساوي‌ترند». در خاتمه توسط قيام مجدد حيوانات سلطه خوک‌هاي ظالم به زير کشيده مي‌شود. ولي در فيلم جديد درسال ‌١٩٩٩ تهيه گرديده حکومت مستبدين خودبه‌خود فرو مي‌پاشد.

تئاتر موزيکال «بيلي اليوت» بر اساس فيلمي بريتانيايي به همين نام و محصول سال ‌٢٠٠٠ ساخته شده است.

اين نمايش درباره‏ي پسر يک معدنچي از شمال انگلستان است که در آرزوي فراگيري رقص است.

فيلم «بيلي اليوت» که در سال ‌٢٠٠٠ نمايش داده شد توانست در رشته‏ي بهترين فيلم سال کانديد جايزه‏ي اسکار شود و اکنون نيز نسخه‏ي تئاتري آن هواداران فراواني در برادوي دارد.

اين اثر در مراسم جوايز توني در رشته‏ي بهترين موسيقي به همراه سر التون جان – آهنگساز اين نمايش- نتوانستند جايزه را از آن خود کنند.

سر التون هرکيولس جان، خواننده پاپ/راک، آهنگساز و پيانيست انگليسي است. در دوره حدود پنج دهه که سرکار آمده حدود ‌٢٥٠ ميليون نسخه از آثارش به فروش رسيده‌است و بيش از ‌٥٠ اثر در جدول بهترين ‌٤٠ ترانه از خودش ثبت کرده‌است، و اين باعث شده که يکي از موفق‌ترين خوانندگان دوران شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016