شنبه 2 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين اظهارات وزير ارشاد درباره‌ی نمايش «هدا گابلر»، ايسنا

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با نمايش «هداگابلر» و انتقاداتی که نسبت به آن مطرح شده است، گفت: اگرچه اين تئاتر برخی مشکلات را داشته است، اما قرار نيست موارد و اشتباهات اين‌چنينی در بالاترين سطوح مملکتی مطرح و پيگيری شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرنگار هنری خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد محمد حسينی امروز در حاشيه‌ی ديدارش با وزير فرهنگ کشور «قطر» در جمع خبرنگاران به ذکر توضيحاتی درباره‌ی اين نمايش پرداخت و گفت: اکنون کار فرهنگی در سطح گسترده‌ای انجام می‌شود و چه در زمينه‌ی تئاتر، سينما و چه هنرهای ديگر تمام تلاش‌های هنرمندان ما براين است براساس ضوابط و قوانين کشور کار کنند. حال اگر در اين ميان گاه موردی هم وجود داشته باشد تذکر داده شده، توبيخ می‌شود يا به‌گونه‌ای از طريق راه‌کار‌های قانونی آن پيگيری می‌شود، اما نبايد اگر اشتباهی رخ می‌دهد، اين اشتباه در بالاترين سطوح مملکتی مطرح و منعکس شود.

وی ادامه داد: بحث ما اين است و قصد حمايت از تخلفات را نداريم، البته درمورد اين تئاتر کمی اغراق شده است و به همين دليل ما سی‌دی‌های اين نمايش را آماده کرده و در اختيار نمايندگان دادستانی و نمايندگان محترم مجلس قرار داديم تا خود آنها بررسی کنند چرا که بر مبنای يک يا چند عکس نمی‌توان به درستی تصميم گرفت.

حسينی همچنين گفت: اين عکس‌ها مربوط به شب اول نمايش بوده و طبيعتا پس از آن تذکراتی به عوامل اين نمايش داده شده و آنها اين موارد را اصلاح کرده‌اند، همان‌طور که گفتم در پاره‌ای موارد هم کمی اغراق شده است و به عنوان مثال در يکی از اين عکس‌ها اين‌گونه به نظر می‌رسد که يک زن و مرد در کنار همديگر قرار دارند، در حالی که هر دوی اين‌ افراد زن هستند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در پاسخ به سوال يکی از خبرنگاران مبنی بر اين‌که آيا مشکل‌دار بودن اين تئاتر را تاييد می‌کند، گفت: ناظران ما پس از ديدن اين تئاتر تذکر‌هايی دادند و مواردی که وجود داشت را ياد‌آور شدند، اما اين موارد به شکلی که اکنون انعکاس پيدا‌کرده نبوده‌اند. البته اين را هم بايد بگويم که اين جزو طبيعت تئاتر است و از آنجا که تئاتر يک برنامه‌ی زنده است ممکن است در اجرای آن تخلفاتی صورت بگيرد و برخلاف آنچه که به آن مجوز داده شده بود، اجرا شود که در چنين مواردی به گردانندگان آن نمايش تذکر داده می‌شود، اما نبايد بگوييم که اين موارد به صورت تعمدی از سوی وزارت ارشاد ناديده گرفته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016