سه شنبه 27 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"ترجيح داديم با شرايط نامناسب اكران،«كيميا و خاك» به نمايش درنيايد"

عباس رافعي گفت: خودمان ترجيح داديم «كيميا و خاك» در شرايط اكران نامناسبي كه برايش فراهم شده بود روانه پرده سينما نشود.

اين كارگردان كه دو فيلم «كيميا و خاك» و «بيگانگان» او موفق به اكران عمومي نشده است به خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: «كيميا و خاك» قرار بود در اسفند ماه اكران شود كه با توجه به تك سانس بودن آن و زمان نامناسب ديدم مي‌سوزد و اكران نشود، بهتر است.

وي از اكران اين فيلم در گروه «هنر و تجربه» خبر داد و گفت: در عجبم از ماجراهايي كه در اين سينما اتفاق مي‌افتد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رافعي همچنين به «بيگانگان» اشاره كرد و عدم اكران آنرا خواست تهيه كننده‌اش خواند و اظهار كرد: الكوثر در متني اعلام كرد اين فيلم مناسب ذائقه تماشاگر ايراني نيست و نبايد اكران شود كه اين هم باعث تاسف است و ظاهرا ذائقه تماشاگران ايران نزد مسئولان الكوثر تست شده است.

وي افزود: «بيگانگان» در كشورهاي عربي اكران مي‌شود.

از اين كارگردان فيلم سه اپيزودي «مقالات» نيز آماده اكران است كه بنا به گفته او مناسب نمايش در گروه هنر و تجربه است.

«كيميا و خاك» از جمله پروژه هاي انقلابي بنياد سينمايي فارابي با بازي حسين ياري، پريوش نظريه، امير آقايي، آزيتا حاجيان، سياوش طهمورث و حامد بهداد داستانش در فضاي ملتهب آبان ماه سال 1357 روايت مي‌شود و درباره 5 گروهي است كه مي خواهند با آخرين پرواز از ايران خارج شوند و سرنوشتشان به هم گره مي خورد.

فيلم «بيگانگان» هم با حضور بازيگران عربي داستانش در سال هاي جنگ 1948 و ورود انگليسي‌ها به سرزمين‌هاي اشغال (هاگانا) را تا سال 2009 روايت مي‌شود. فيلم درباره سرنوشت فلسطين اشغالي است كه تصويربرداري آن در سوريه انجام شده و داستان آن روايت دختر و پسري است كه در آستانه ازدواج به دليل تهاجم رژيم صهيونيستي مجبور به ترك خانه خود مي‌شوند و به دليل ازدحام در هنگام سوار شدن به كشتي يكديگر را گم مي‌كنند و به دنبال يكديگر مي‌گردند.

اين دو فيلم در جشنواره بيست و هشتم فجر به نمايش درآمدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016