شنبه 9 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شرايط مشمولان برای تحصيل در خارج از کشور اعلام شد، ايرنا

تهران - مشمولان خدمت سربازی متقاضی تحصيل در دانشگاههای خارج از کشور با داشتن شرايط لازم می توانند ازکشور خارج شوند.

به گزارش روز جمعه ايرنا به نقل از پايگاه خبری پليس، معاون امور مشمولان و معافيت سازمان وظيفه عمومی نيروی انتظامی کشور در زنجان با اشاره به شرايط خروج پسران مشمول سربازی برای ادامه تحصيل به خارج از کشور گفت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




درصورتی که دانشگاه پذيرنده مورد تاييد وزارت علوم بوده و متقاضی هم حداقل تحصيلات کارشناسی داشته باشد ، می تواند با هماهنگی لازم ازکشور خارج شود و پس از اتمام دوره دکتری و مدارج بالاتر به کشور باز گردد.
سرهنگ حلوايی افزود: افرادی هم که قصد تحقيق از دانشگاه مقصد را دارند و يا برای مصاحبه مجبور به خروج از کشور هستند ، می توانند با وثيقه از کشور خارج شوند.
وی به ساير معافيت های سربازی هم اشاره کرد و گفت : پسران دارای سن بالای ۱۸ سال تمام، مشمول سربازی می شوند که در صورت اشتغال به تحصيل می توانند تا پايان دوره تحصيل خود از اين معافيت بهره مند باشند.
معاون امور مشمولان و معافيت سازمان وظيفه عمومی نيروی انتظامی کشور، با بيان اينکه افراد تحصيل کرده در حين سربازی هم می توانند مشمول بخشودگی شوند، گفت: افراد دارای کارشناسی يک ماه، کارشناسی ارشد و دکتری ۲ ماه و دکترای تخصصی ۳ ماه می توانند از بخشودگی برخوردار شوند.
به گفته سرهنگ حلوايی افراد دارای مدرک تحصيلی دکترا و فوق تخصص هم می توانند حين سربازی با همکاری در بخش پژوهشی نيروی انتظامی بين ۳ تا ۱۸ ماه از بخشودگی برخوردار شوند.
وی همچنين گفت : درصورتی که خانواده ای تنها يک فرزند پسر داشته باشد و يا پسری سرپرستی خانواده بدون پدر را برعهده داشته باشد و يا دارای صاحب پدر بالای ۵۹ سال و يا زير ۵۹ سال بدون توانمندی و مبتلا به بيماری در صورت تاييد مراجع ذيربط باشد، می توانند از شرايط معافيت کفالت بهره مند شوند.
معاون امور مشمولان و معافيت سازمان وظيفه عمومی نيروی انتظامی کشور، به معافيت فرزندان دوم خانواده های رزمندگان و جانبازان با داشتن شرايط خاص مشمول عنايت رهبری اشاره کرد و يادآورشد: جانبازان دارای ۷۰ درصد مجروحيت، يک فرزند و در صورت داشتن جانبازی و اسارت حداکثر ۲ فرزندشان از خدمت سربازی معاف هستند.
وی همچنين يادآورشد: فرزند پسر خانواده بدون سرپرست مرد که مشمول خدمت سربازی هم شده باشد نيز می تواند از معافيت کفالت استفاده کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016