شنبه 21 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرگ چهارمين دانش‌آموز حادثه دبيرستان چابهار، اعتماد

اعتماد - با مرگ «برهان الدين بليده» دانش‌آموز دبيرستان دانشگاه چابهار که بر اثر آتش‌سوزی در خوابگاه دبيرستان به‌شدت آسيب ديده بود تعداد دانش‌آموزانی که در اين حادثه جان خود را از دست دادند به چهارنفر رسيد. بيش از اين ۳ دانش‌آموز ديگر هم به دليل اين حادثه جان خود را از دست داده بودند.

آقای بليده يکی از بستگان «برهان الدين» که روز پنجشنبه گذشته در بيمارستان جان سپرد، گفت: «چند روزی بود که حال برهان الدين رو به بهبود بود و پزشکان تلاش زيادی برای نجات او کردند اما متاسفانه به يک باره وضع اوبه علت عفونت زياد در شرايط بدی قرار گرفت و جلوی چشم‌مان جانش را از دست داد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




«برهان الدين» بيش از دو هفته بود که در بيمارستان مطهری با مرگ دسته و پنجه نرم می‌کرد. او به همراه دو نفر از دوستانش که آنها هم در حادثه خوابگاه آسيب ديده بودند (فرشيد درزاده و جمال رييسی) برای رسيدگی بيشتر به تهران منتقل شدند، اما طی اين دو هفته برهان الدين و فرشيد که هرکدام ۶۵ و ۸۵ درصد سوختگی داشتند جان خود را از دست دادند و تنها جمال رييسی دانش‌آموزی که در اين حادثه کمترين آسيب را ديده بود توانست جان سالم به در ببرد و از بيمارستان بعد از مداوا مرخص شود و به چابهار بگردد. آتش‌سوزی روز چهار آبان در يکی از اتاق‌های خوابگاه دبيرستان شبانه‌روزی، درست کمی بعد از عبور عقربه‌های ساعت از شش صبح و هنگامی که دانش‌آموزان در خواب بودند به دليل اتصال سيم‌های برق اتفاق افتاد و پنج دانش‌آموز داخل اتاق سه در سه در بين شعله‌های آتش گير افتادند.

پدر «فرشيد درزاده» که هفته گذشته پسرش در بيمارستان مطهری جان خود را از دست داد به نقل از پسرش درباره لحظه وقوع حادثه به «اعتماد» گفت: «فرشيد و دوستانش را يکی از همکلاسی‌هايشان صبح برای خواندن نماز بيدار کرده و بعد از خواندن نماز آنها دوباره خوابيده‌اند که فرشيد ناگهان متوجه گرم شدن پتويش شده واز خواب بيدار می‌شود، وقتی شعله‌های آتش را می‌بيند شروع به فرياد زدن می‌کند و می‌خواسته از اتاق خارج شود اما در اتاق باز نمی‌شده به همين علت پنجره اتاق را می‌شکند اما چون دوستانش در شعله‌ها گير افتاده بودند اول دو نفر از آن ها را بيرون می‌کشد و بعد خود هم خارج می‌شود.»

فرشيد به دليل نجات دو نفر از دوستانش از ميان شعله‌های آتش در بين ۳ دانش‌آموز نجات يافته بيشتر از همه سوخته بود. بعد از اين حادثه اين سه دانش‌آموز به همراه دو دانش‌آموز کشته شده به بيمارستان امام علی (ع) شهر چابهار منتقل شدند اما با توجه به نداشتن امکانات ويژه برای مداوای سوختگی در اين بيمارستان، سه دانش‌آموز آسيب‌ديده بعد از چند ساعت به صورت زمينی با آمبولانس راهی بيمارستان خاتم‌الانبيا شهر زاهدان شدند که ۷۵۰ کيلومتر با شهر چابهار فاصله دارد. آنها ساعت‌های اوليه شب به زاهدان رسيدند اما با توجه به نبود امکانات ويژه در اين بيمارستان باز هم دانش‌آموزان روز بعد با هواپيمايی ويژه به تهران و بيمارستان سوانح سوختگی مطهری منتقل شدند.

حوادث آتش‌سوزی در مدارس چند سالی است که به علت‌های مختلف همچون اشکالات سيستم‌های گرمايشی، استفاده از بخاری‌های نفتی و خرابی سيستم‌های برقی مدارس اتفاق می‌افتد. مثلا ۱۷ آبان‌ماه سال گذشته در آتش‌سوزی خوابگاه مدرسه شبانه‌روزی در منطقه چاه رحمان سيستان و بلوچستان يک دانش‌آموز کشته و ۱۴ دانش‌آموز ديگر مصدوم شدند يا در آتش‌سوزی ديگری که در سال ۱۳۸۳ در مدرسه «دورودزن» در استان فارس و در منطقه مرودشت رخ داد، تعدادی از دانش‌آموزان دبستانی به‌شدت دچار سوختگی شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016