چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اصغر فرهادی برای فیلم بعدی‌اش، برنده جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا شد

به گزارش بی بی سی اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی، برای فیلم بعدی اش که در فرانسه ساخته می‌شود، برنده اولین جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا معرفی شد.

بر اساس اطلاعیه‌ای که در سایت رسمی اتحادیه اروپا منتشر شده است، آندرولا وسیلیو، کمیسر امور آموزش، فرهنگ، چندزبانی و جوانان این اتحادیه، اولین جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا را روز یکشنبه، ۲۰ مه امسال، در جشنواره فیلم کن به اصغر فرهادی اهدا خواهد کرد.

این جایزه به طور مشترک به آقای فرهادی و الکساندر ملی‌گای، تهیه‌کننده فیلم جدید آقای فرهادی اهدا می‌شود.

گزارش شده است که این دو نفر پروژه جدیدی را در دست دارند که پاییز امسال در فرانسه فیلم‌برداری خواهد شد.

براساس اطلاعیه‌ای که در سایت رسمی اتحادیه اروپا منتشر شده است، جایزه رسانه‌ای این اتحادیه به بهترین پروژه سینمایی اهدا می شود که انتظار می‌رود فروش خوبی داشته باشد و فیلمنامه‌نویس و شرکت تهیه‌کننده آن، فیلم خود را برای دریافت این جایزه که شامل کمک های مالی در روند تولید فیلم است، ثبت کرده باشند.

خانم وسیلیو گفته است که پروژه جدید آقای فرهادی، "هویت فرهنگی قوی" دارد و "سعه صدر فرهنگ اروپایی را به تصویر می‌کشد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در سایت اتحادیه اروپا از قول اصغر فرهادی نقل شده که گفته است: "در این روزگار که برخی سیاستمداران می کوشند رنگین کمان تنوع فرهنگی در جهان را به تفاوت ها و رویارویی ها تبدیل کنند، من بر این باورم که این جایزه رسانه ای برای پروژه فیلم بعدی ام نشانه ای بسیار دلگرم کننده است. بنابراین می‌خواهم که از این برنامه رسانه ای به گرمی تشکر کنم و آن را بابت دیدگاه شفاف و آزادش از تبادل دوطرفه و محترمانه میان فرهنگ ها بستایم."

فیلم های این پروژه می‌توانند تخیلی، انیمیشن یا مستند باشند و هزینه‌هایی که با جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا تامین می‌شوند، شامل هزینه‌های تهیه فیلمنامه، جست و جو و انتخاب هنرپیشه‌های اصلی و سایر عوامل، تهیه طرح بودجه فیلم، طرح‌های بازاریابی اولیه و تولید آزمایشی پروژه است.

برنده نهایی را کارشناسان مستقل، کمیسیون اروپا و آژانس اجرایی آموزش، صوتی تصویری و فرهنگی انتخاب می کنند.

اصغر فرهادی با فیلم‌های "درباره الی" و "جدایی نادر از سیمین" در اتحادیه اروپا و سراسر جهان شناخته شده است.

فیلم "درباره الی" برنده جایزه خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین در سال ۲۰۰۹ میلادی شد.

فیلم "جدایی نادر از سیمین" نیز برنده چندین جایزه از جشنواره‌های بین‌المللی شده است و افزون بر جایزه خرس طلایی جشنواره فیلم برلین در سال ۲۰۱۱ میلادی، جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز به این فیلم اهدا شد. این فیلم جایزه گلدن گلوب و جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز سالانه سینمایی سزار در فرانسه را نیز برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016