چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح "خوش‌حجابی" در سراسر کشور اجرا می‌شود

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ مدير مؤسسه ريحانة‌النبی(ص) از برگزاری طرح تثبيت حجاب با عنوان طرح «خوش حجابی» در شهرهای مختلف کشور توسط اين مؤسسه خبر داد.

به گزارش سرويس «زنان» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدمهدی ابراهيم‌پور با اشاره به برنامه‌های مؤسسه ريحانة‌النبی(ص) اظهار کرد: فعاليت‌های اين مؤسسه در راستای توسعه و ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب در سطح کشور در حال انجام است.

وی افزود: يکی از طرح‌هايی که توسط اين مؤسسه در حال حاضر در سطح کشور به مرحله اجرا در آمده، تجميع فعاليت‌های مرتبط با حضور و فعاليت طلاب خواهر حوزه‌های علميه است. در اين طرح فعاليت‌های علمی و آموزشی و اجرايی با حضور بانوان طلاب در مقاطع مختلف آموزشی و فرهنگی استان‌های کشور اجرا می‌شود که خوشبختانه اثرات مثبت اين طرح در سطح کشور نمايان شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدير مؤسسه ريحانة‌النبی(ص) تصريح کرد: با اجرای فعاليت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پيگير در سطح کشور، در سطح دانش‌آموزشی با رشد ۵۰ درصدی نوجوانان کشور در اين زمينه مواجه بوده‌ايم و استقبال آنان به حجاب برتر به مراتب نسبت به گذشته ارتقا يافته است، حتی خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آنان نيز از اين مسئله بسيار خرسند بوده‌اند که اين رضايت در بازخوردهای گزارشی و برخوردهای آنان با اين مسائل به خصوص در ارتباطات با مدارس دريافت شده است.

وی گفت: با وجود عدم حمايت‌های مورد نظر از اين مجموعه ملی در زمينه توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، خوشبختانه طرح‌های بسيار خوبی از سوی اين مؤسسه در سطح کشور در حال اجراست که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح «حافظان حجاب» در سطح کشور اشاره کرد که اين طرح در راستای ايجاد حرکتی هماهنگ در بين دختران جوان و محجبه در سطح کشور به منظور در معرض قرار دادن اين ويژگی بزرگ است که يکی از آنها در قالب طرح راهپيمايی نمادين حافظان حجاب در هفت شهر کشور در ماه جاری اجرا شد.

حجت‌الاسلام ابراهيم‌پور عنوان کرد: يکی ديگر از برنامه‌هايی که اين مرکز، پيگيری آن را به عهده داشته است اجرای طرح ويژه «چادرگذاری» در سطح کشور است که در اين برنامه آيين چادرگذاری افرادی که حجاب برتر را برای خود برگزيده‌اند در يک برنامه مفصل و معظم شرکت می‌کنند تا نشان دهند که چنين انتخابی، چه نقشی در سعادت و زندگی دنيوی و اخروی آنان خواهد داشت در واقع ارزش و اهميت چادر برای دختران جوان و حتی ساير اقشار مشخص می‌شود. خوشبختانه استقبال بسيار خوبی از اين طرح توسط مردم و خانواده‌ها به عمل آمده است.

وی در ادامه گفت: يکی از فعاليت‌های مهمی که توسط اين مؤسسه در حال پيگيری و اجراست، برگزاری طرح «خوش حجابی» در سراسر کشور با هدف تثبيت حجاب دختران محجبه است. در اين طرح، دختران ۷ تا ۱۴ سال از سوی فعالان طرح حجاب و عفاف به صورت ناشناس شناسايی می‌شوند و تحت پوشش اين طرح قرار می‌گيرند و برای اين افراد پرونده شناسايی تشکيل می‌شود و تحت پوشش برنامه‎‎های آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای قرار می‌گيرند تا بتوانند در فضايی فرهنگی و معنوی با تعاليم و فرهنگ اصيل اسلامی و الهی مانوس شوند. دختران ۱۴ تا ۲۰ ساله نيز تحت پوشش طرح ديگری قرار می‌گيرند که نظير اين طرح، فعاليت‌های آموزشی و فرهنگی و اطلاع‌رسانی در ابعاد مختلف، ويژه آنها انجام می‌شود.

مدير مؤسسه ريحانة‌النبی(ص) با بيان اين مطلب که اين طرح اخير از يک سال و نيم قبل آغاز شده است، اظهارکرد: اين طرح هم‌اکنون در شهر مشهد آغاز شده است ولی در قم، هنوز مقدمات آن فراهم نشده است. هم‌اکنون در قم ۶۵ هزار دختر ۷ تا ۱۴ وجود دارد که در گستره حداقلی و اوليه اين طرح ۱۰۰۰ دختر تحت پوشش قرار می‌گيرند.

وی توليد محصولات فرهنگی عفافی و حجابی را از ديگر اقدامات اين مؤسسه نام برد و گفت: وجود برخی از اقلام پوشاکی ويژه بانوان در سطح کشور، نگران‌کننده است و سطح پوشش‌ها به دليل تهاجم فرهنگی دشمنان در جامعه دستخوش تغييرات بسياری شده است و از اين رو اين ضرورت احساس شد که محصولاتی برای استفاده بانوان و حفظ بيشتر حجاب آنان تهيه و در جامعه نهادينه شود.

مدير مؤسسه ريحانة‌النبی(ص) از انتشار موسوعه جامع روايی عفاف و حجاب خبرداد و اظهارکرد: اين موسوعه توسط گروهی از پژوهشگران حوزوی با لحاظ آيات و روايات گسترده در موضوع حجاب و عفاف در دست تهيه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016