چهارشنبه 21 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۲۳ ميليون زن ۱۵ تا ۴۹ ساله در ايران زندگي مي‌كنند

معاون بهداشت وزير بهداشت از وجود 23 ميليون زن 15 تا 49 ساله در ايران خبر داد.

به گزارش سرويس سلامت ايسنا، مصداقي نيا در اين باره گفت: در كشور ما براساس آخرين سرشماري تعداد 23 ميليون زن 15 تا 49 سال زندگي مي‌كنند. همچنين حدود 15 ميليون جوان در سن 15 تا 24 سال در كشور وجود دارند كه براي آغاز توام با سلامت دوران باروري خود نيازمند دريافت آگاهي‌هاي لازم در اين خصوص هستند. مسلماً ارتقاي آگاهي سلامت باروري اين گروه سني نقش اساسي موثر و كارا در حفظ و ارتقاي سلامتي جامعه و نسل‌هاي آينده كشور ايفا كند.

وي با اشاره به بازنگري كامل محتوي آموزش‌هاي هنگام ازدواج و آموزش كليه مربيان كشوري، اختصاص پست سازماني براي مربيان مربوطه و آغاز پايش ابراز اميدواري كرد در اين آموزش‌ها با مدنظر قرار دادن ابعاد مختلف سلامت، ره توشه‌اي در اختيار زوجين قرار گيرد تا به استحكام بنيان خانواده آنان براي تصميم‌گيري براي بارداري، فرزندآوري سالم، تربيت فرزند صالح، ممانعت از بارداري‌هاي برنامه‌ريزي نشده و خداي ناكرده اقدام براي سقط‌هاي عمدي و عواقب حاصله نظير وقوع بيماري، معلوليت و مرگ كمك كند.

به گفته وي، مورد توجه قرار دادن برنامه‌هاي غربالگري نوزادان براي تامين سلامت يك ميليون و چهارصدهزار نوزاد در سال، مراقبت‌هاي لازم دوران كودكي و تشويق و آگاه كردن مادران به فوايد شيردهي و انجام مراقبت‌هاي منظم اين دوران، ايمن‌سازي طبق تقويم تعيين شده و ساير برنامه‌هاي مراقبت‌هاي سلامتي دوران كودكي از ديگر فعاليت‌هاي براي سلامت خانواده‌ها است.

معاون وزير بهداشت با بيان اينكه براساس اطلاعات جهاني سال 2012 سالانه حدود 358 هزار زن در اثر عوامل متاثر از بارداري و زايمان نظير عفونت، سقط غير ايمن، فشارخون بالا و .... جان خود را از دست مي‌دهند و حدود 10 تا 15 ميليون زن به بيماري‌ها و ناتواني‌هايي متعاقب بارداري مبتلا مي شوند، افزود: اين در حاليست كه حدود 300 ميليون زن در جهان با اين مشكلات به زندگي خود ادامه مي‌دهند. 15 درصد زنان در طي دوران بارداري خود با مشكلاتي كه سلامت‌شان را به خطر مي‌اندازند مواجه مي‌شوند و عده زيادي از آنان دسترسي به خدمات كافي ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته وي، متاسفانه هنوز تقريباً نيمي از زنان در كشورهاي در حال توسعه زايمانشان را بدون حضور پزشك، ماما يا پرستار انجام مي‌دهند و سالانه حدود 19 ميليون سقط غيرايمن در كشورهاي در حال توسعه اتفاق مي‌افتد و متعاقب آن متاسفانه حدود 47 هزار زن جان خود را از دست مي‌دهند و ميليون‌ها نفر با عوارض ناشي از اين سقط‌ها به زندگي خود ادامه مي‌دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016