چهارشنبه 4 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

ورزش پايه ايران، کودکی يتيم برسر راه، فرامرز کوشان

از سخنان مختلف مسئولان "کميته ورزش‌های پايه‌ای و مدال آور" چنين بر می آيد، که هدف همان قهرمانی و کسب مدال در مسابقات بين المللی، با توجه به نقش سياسی اين افتخارت در صحنه بين المللی است و ورزش پايه تنها تا جايی مورد توجه است که به کسب مدال کمک کند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وحيد هاشميان: دويسبورگ مرا مي‌خواهد اما نمي‌روم، همشهری

كريم اعظمي

همه چيز از مصاحبه وحيد هاشميان با نشريه بيلد آغاز شد.
او كه پس از پشت‌سر گذاشتن يك نيم‌فصل نسبتا ناموفق، از نيمكت‌نشيني‌اش ناراحت بود در مصاحبه‌اي اعلام كرد كه بايد بيشتر در تركيب بوخوم قرار مي‌گرفت و نسبت به اين موضوع ابراز ناراحتي كرد. در اين ميان نشريه بيلد حرف‌هاي هاشميان را كمي تغيير داد و همين موضوع باعث شد تا مارسل كولر سرمربي بوخوم، هاشميان را به مدت 3 روز از تيم اخراج كند.

اتفاقات به وجودآمده شايعات زيادي را در خصوص جدايي اين بازيكن ايراني از بوخوم به وجود آورد و حتي مطبوعات آلماني نوشتند كه كولر ديگر خواهان ماندن هاشميان نيست و حتي اين موضوع را به مسئولان باشگاه نيز اعلام كرده است. البته اين مسائل فقط در حد يك شايعه بود و هاشميان بعد از آخرين بازي بوخوم در نيم‌فصل اول در مصاحبه‌اي كه داشت بازگشت خود به تمرينات بوخوم را اعلام كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پس از تصميم كولر در مورد كنار گذاشتن هاشميان انتظار مي‌رفت كه اين بازيكن در نهايت از تيم آبي‌پوش جدا شود ولي آخرين اخبار حاكي از آن است كه اختلافات مهاجم ايراني با سرمربي بوخوم به طور كامل برطرف شده است و هاشميان كه در حال حاضر در تهران به سر مي‌برد به زودي راهي آلمان خواهد شد تا در تمرينات بوخوم شركت كند.

دويسبورگ خواهان جذب هاشميان

در چند روز اخير اما رسانه‌هاي آلماني از پيشنهاد باشگاه دويسبورگ به وحيد هاشميان خبر دادند و گويا مسئولان اين تيم مذاكراتي را با بوخوم انجام داده‌اند تا در نهايت آنها را براي جذب هاشميان راضي كنند.

نشريه بيلد در تازه‌ترين خبر خود در مورد هاشميان نوشته است: «دويسبورگ خواهان
به خدمت گرفتن مهاجم ايراني بوخوم است و اين بازيكن كه وضعيت نامطلوبي دارد احتمال دارد به زودي تيمش را ترك كرده و راهي دويسبورگ شود. هاشميان كه به عنوان يكي از بازيكنان اميدبخش به بوخوم بازگشت، نتوانست انتظارها را برآورده كند. او به جاي انتقاد از خود، از سرمربي انتقاد كرد و مدتي بعد باشگاه بوخوم از احتمال جدايي او خبر داد.

حالا به نظر مي‌رسد كه براي اين بازيكن 32 ساله يك مشتري جديد پيدا شده است.» هاشميان در شرايطي با پيشنهاد باشگاه دويسبورگ مواجه شده كه هدايت اين تيم برعهده پيتر نوي‌روور است. اين مربي فصل گذشته در هانوفر با هاشميان كار كرد،‌ در ضمن در فصلي هم كه اين بازيكن براي بوخوم 16 گل به ثمر رساند، نوي‌روور سرمربي تيم بود.

بيلد با اشاره به همكاري هاشميان با نوي‌روور در سال‌هاي گذشته مي‌نويسد: «هاشميان در صورت پيوستن به دويسبورگ باز هم كنار نوي‌روور كار خواهد كرد. اين دو زماني با يكديگر در بوخوم همكاري داشته‌اند، همان دوراني كه هاشميان با زدن 16 گل روزهاي طلايي‌اش را در بوندس‌ليگا سپري مي‌كرد. هواداران دويسبورگ در دور برگشت مي‌توانند شاهد تشكيل زوج هلر و هاشميان باشند. اگر اين بازيكن بتواند عملكرد خوب گذشته‌اش را تكرار كند، خط حمله دويسبورگ دوران ضعف خود را به فراموشي خواهد سپرد.»

نوي روور: وحيد فوق‌العاده است

در اين ميان سرمربي دويسبورگ گويا بي‌صبرانه در انتظار پيوستن هاشميان به اين تيم است. او در جملاتي جالب‌توجه مي‌گويد: «وحيد زيرنظر من شكوفا شد، او يك بازيكن فوق‌العاده است. هاشميان از شم گلزني بالايي برخوردار است و حضور او در تيم ما رويايي خواهد بود.»

نوي‌روور ادامه مي‌دهد: «بدون ترديد هاشميان يكي از بهترين مهاجماني است كه مي‌شناسم. من در اين سال‌ها مدام با او تماس دارم و خوشحال مي‌شوم كه از وجود چنين فوتباليست توانمندي استفاده كنيم.» نشريه بيلد در مورد قرارداد هاشميان با بوخوم به اين موضوع اشاره كرده كه او تا سال 2010 با اين تيم قرارداد دارد و رقم فسخ قرارداد اين بازيكن نيز يك ميليون يورو عنوان شده است. باشگاه دويسبورگ هم هفته گذشته 4 بازيكن خود را فروخت و براي جذب هاشميان به اندازه كافي بودجه دارد.

هاشميان: هرگز بوخوم را ترك نمي‌كنم

در شرايطي بحث پيوستن هاشميان به باشگاه دويسبورگ مطرح شده كه اين بازيكن تمايلي براي ترك بوخوم ندارد. حتي حضور نوي‌روور در اين تيم و تعريف و تمجيدهاي او از هاشميان باعث نشده تا اين مهاجم ايراني تصميم به ترك بوخوم بگيرد.

هاشميان در گفت‌وگو با همشهري حرف‌هايش را اينگونه آغاز مي‌كند: «هيچ مشكلي با سرمربي تيم ندارم و قبلا هم گفتم كه حرف‌هاي من فقط فني بود و در آن بي‌احترامي ديده نمي‌شد. من نسبت به نيمكت‌نشيني‌ام اعتراض كردم و سرمربي هم مرا از حضور در دو جلسه تمريني و يك مسابقه رسمي منع كرد و همه چيز به پايان رسيد.»

هاشميان تاكيد مي‌كند: «بعد از اين ماجرا با مديرعامل و نايب‌رئيس باشگاه صحبت كردم و آنها علاقه‌مندي خود را نشان دادند تا همچنان در بوخوم بمانم. حتي با كولر سرمربي تيم هم صحبت كردم و او با صراحت اعلام كرد كه مرا اخراج نكرده است و اين شرايط نشان مي‌دهد كه هيچ مشكلي براي ادامه همكاري من با بوخوم وجود ندارد.»

هاشميان در مورد پيشنهادهاي ارائه‌شده كه مهمترين آن مربوط به دويسبورگ است، مي‌گويد: «علاوه بر دويسبورگ از يك تيم ديگر در بوندس‌ليگا پيشنهاد دارم كه در رده نسبتا خوبي هم قرار دارد. چند تيم از امارات هم خواهان جذب من بودند ولي به هيچ عنوان حاضر نيستم بوخوم را ترك كنم و سه فصل ديگر با اين تيم قرارداد دارم.»

هاشميان در پايان مي‌گويد: «من بوخوم را دوست دارم و مي‌خواهم در نيم‌فصل دوم شرايط را تغيير بدهم. در اين چند روز مسائلي كه در خصوص جدايي‌ام از اين تيم مطرح شده را با قاطعيت تكذيب كرده و باز هم مي‌گويم كه مي‌خواهم تا آخر مدت قراردادم در بوخوم بمانم.»





















Copyright: gooya.com 2016