جمعه 6 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

ورزش پايه ايران، کودکی يتيم برسر راه، فرامرز کوشان

از سخنان مختلف مسئولان "کميته ورزش‌های پايه‌ای و مدال آور" چنين بر می آيد، که هدف همان قهرمانی و کسب مدال در مسابقات بين المللی، با توجه به نقش سياسی اين افتخارت در صحنه بين المللی است و ورزش پايه تنها تا جايی مورد توجه است که به کسب مدال کمک کند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فتح الله زاده: من و حجازی اشتباه کرديم، باز هم اين اشتباه را تکرار می‌کنيم! ايسنا

مدير عامل پيشين باشگاه استقلال تهران گفت: اگر روزی باشگاه استقلال دچار مشکل شود باز هم برای خدمت به اين باشگاه آماده هستم.

علی فتح الله زاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: تيم استقلال از ابتدای فصل برای قهرمانی بسته شده است و خوشبختانه اکنون نيز همانطور که قلعه نويی قول داده بود اين تيم به صدر جدول رده بندی ليگ برتر رسيده است و من اميد بسياری دارم که اين روند ادامه پيدا کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در هر صورت با توجه به اينکه واعظی آشتيانی نيز شناخت خوبی به مسائل استقلال دارد اطمينان دارم با قهرمانی استقلال در اين فصل تمامی هواداران خوشحال خواهند شد. ضمن آنکه استقلال می‌تواند يکی از بهترين نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا نسبت به ساير نمايندگان باشد و در سطح قاره آسيا نيز افتخار کسب کند.

فتح الله زاده درباره اظهارات ناصر حجازی که پذيرفتن سرمربی گری استقلال در فصل گذشته را يک اشتباه توصيف کرده بود نيز گفت: در هر صورت اين اشتباهات تعمدی است که امثال من و حجازی آن را انجام می‌دهيم. من زمانی که استقلال را تحويل گرفتم ۱۸ بازيکن از اين تيم جدا شده بودند و در ليگ هم جايگاهش حتی از پنج سال گذشته پايين‌تر بود اما با تدبير توانستيم يک قهرمانی در جام حذفی با اين تيم به دست آوريم چرا که استقلال نمی‌توانست در ليگ موفق شود، بنابراين سختی‌های فصل گذشته را تحمل کردم تا قهرمان جام حذفی شويم.

وی افزود: من در همان زمان که مسئوليت قبول کردم می دانستم که کار دشوار است و اگر اين دشواری را نمی‌دانستم اکنون کارشناس نبودم، در هر صورت اين دشواری را پذيرفتم و به استقلال آمدم، اکنون نيز اطمينان دارم اگر بازهم استقلال به مشکل بربخورد هم من و هم ناصر حجازی حاضر هستيم تا بار ديگر به کمک استقلال بياييم. اطمينان دارم که حجازی برخلاف گفته اش نظرش مانند من است و بی ترديد اگر يک روز استقلال ما را بخواهد بار ديگر در خدمت باشگاه محبوب خود خواهيم بود و بار ديگر اين اشتباه تعمدی را انجام می‌دهيم.

مدير عامل پيشين باشگاه استقلال همچنين درباره انتقاد ناصر حجازی از هيات مديره باشگاه استقلال در زمان فعاليتش به دليل عدم حمايت از او نيز گفت: مسئله اين نبود که هيات مديره حجازی را نخواهد، بلکه بايد بپذيريم هيات مديره آن زمان استقلال به دليل آن که تجربه فوتبالی نداشتند با شکست‌های اوليه دچار هيجان شدند و همين موضوع سبب شد تا فشار هيات مديره بر ناصر حجازی افزايش پيدا کند. در هر صورت در هيات مديره هفت نفر تصميم می‌گيرند و من تنها يک رای داشتم که آن رای موافق حجازی بود، با اين حال می پذيرم شرايطی که اکنون برای قلعه نويی هست در آن زمان برای حجازی در هيات مديره وجود نداشت اما باز هم تاکيد می‌کنم که حجازی هر زمان که استقلال به او نياز داشته باشد به اين باشگاه کمک می‌کند.

فتح الله زاده درباره سفر خود به ژاپن نيز گفت: حضور سب بلاتر در نشست AFC نشان داد که فوتبال آسيا دارد جايگاه واقعی خود را پيدا می‌کند. در طول اين سفر بازديدی از باشگاه يوکوهاما انجام داديم، با وجود تمامی مشکلاتی که از نظر زمين به دليل مساحت اين کشور وجود دارد در گران قيمت و بهترين نقطه شهر باشگاه يوکوهاما زمين اختصاصی داشت که اين زمين لحظه‌ای از حضور تيم‌های مختلف خالی نمی‌شد و جالب بود که چگونه مسئولان باشگاه اين زمين‌ها را که تنها يکی از آنها مصنوعی بود آماده وشاداب نگه داشته بودند.

وی ادامه داد: در همانجا متذکر شدم و همانطور که بارها به دوستان گفته‌ام و از نزديک نيز مشاهده کرديم، صد در صد درآمد حاصل از بليت فروشی به خود باشگاه اختصاص می‌يابد و ۶۰ درصد درآمد تبليغات نيز مختص باشگاه است. در هر صورت همين که ژاپن ليگ حرفه‌ای خود را از ۶ تيم به ۱۸ تيم رسانده و نشست کنفدراسيون آسيا که مقرش در مالزی است در اين کشور برگزار می‌شود خود نشان دهنده برنامه ريزی خوب و زير ساخت‌های فوتبال ژاپن است.

وی افزود: تصور می‌کنم فوتبال ما نيز اين توانايی و بضاعت را دارد که حداقل ۴ باشگاه نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا را به شرايط اين باشگاه‌های خوب ژاپنی نزديک کند. البته برای اين کار بايد تلاش کنيم تا چهار سهميه را در ليگ قهرمانان حفظ کنيم و پتانسيل حضور خود در آسيا را افزايش دهيم. ضمن آن که با قدرتمندتر شدن تيم ملی و استفاده از نيروهای باتجربه و آموزش ديده در سطوح اجرايی می‌توانيم فوتبال خود را در آسيا رشد دهيم.

فتح الله زاده در ادامه پيرامون احتمال خريد باشگاه نساجی مازندران نيز گفت: ما قصد داشتيم تا با باشگاه نساجی به توافق برسيم اما با توجه به اينکه اکنون رقابت‌های ليگ دسته يک در ميانه راه قرار دارد ديگر وقتی برای اين کار وجود ندارد، در هر صورت اميدواريم تا برای سال آينده اين کار را انجام دهيم.





















Copyright: gooya.com 2016