دوشنبه 7 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقلال سنت‌شكني مي‌ كند - بی‌سروصدا به سمت قهرمانی، روزنامه ورزشی گل


نويسنده: آرش رستم‌نمدي

كم‌كم داشتيم عادت مي‌كرديم كه قهرماني هر تيم در ليگ برتر پس از كش و قوس‌هاي زياد و پشت سرگذاشتن بحران‌هاي مختلف حاصل شود. مثل پرسپوليس كه فصل گذشته جنجال‌هاي زيادي را در پي اختلافات قطبي با برخي بازيكنان و اعضاي كادر فني به چشم ديد و هوادارانش جان به لب شدند تا جام قهرماني بر فراز دستان كريم باقري قرار گيرد يا سايپا كه پس از شروع مقتدرانه ليگ ششم در نيم فصل دوم اين ليگ دچار مشكلات عديده‌اي شد و با هفت بازي بدون برد متوالي تا ورطه از دست دادن صدر جدول هم پيش رفت و در نهايت در سايه يك اشتباه داوري به ضرر استقلال اهواز موفق شد در روز خداحافظي علي دايي از دنياي بازيگري جام را فتح كند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اما گويا استقلال قصد دارد به اين روال خاتمه داده و با كسب و حفظ آرامش و بي‌دردسر به فتح ليگ هشتم نايل شود. البته اين تيم هنوز قهرمان نشده و با 11 هفته باقي مانده از اين ليگ شايد قضاوت در اين مورد خيلي زود باشد ولي بدون تعارف در چهره تيم‌هاي تعقيب‌كننده استقلال فعلا ظاهر يك مدعي رويت نمي‌شود. ذوب آهن با سفر عجيب به كويت و تعويق بازي خود با داماش به خاطر رويارويي با پرسپوليس، عملا در چنان بحراني فرو رفته كه هشت امتياز در سه مسابقه را از دست داده و بازگشت به حالت طبيعي‌اش فعلا امكان ندارد، سپاهان با آمدن فرهاد كاظمي خوب شروع كرد و استقلال را برد ولي بختك دائمي مصدوميت ول كن دايي فرهاد نيست و با وضعيتي كه از اين بابت پيدا كرده و در پيش بودن ليگ قهرمانان آسيا نمي‌توان اميد چنداني به اين تيم بست، صباي قم هم جدا از كم‌بنيه بودن در بعضي پست‌ها فعلا درگير مشغوليت‌هاي ذهني و طنزپردازي‌هاي مدام سرمربي خود است و مسلما آنها هم با شروع ليگ آسيايي بيشتر دچار مشكل خواهند شد حكايت پرسپوليس هم نياز به شرح و بسط اضافي ندارد كه با اين كادر فني و تفكرات حاكم همين كه جايگاهي بين سه تيم بالاي جدول به دست آورند (يعني دوم يا سوم شوند) خيلي هنر كرده‌اند. اما حكايت استقلال كاملا متفاوت است.
آبي‌پوشان نه تنها از بابت بازيكن دست‌ پري دارند بلكه بدون حاشيه و جنجال به كار خود ادامه مي‌دهند. امير قلعه‌نويي درست مثل ليگ پنجم كه در صف اول حاشيه‌ها قرار گرفت و خود را سپر بلاي استقلال كرد، اين بار هم تمامي بار حاشيه‌هاي تيم را متوجه خود كرده تا شاگردانش با آرامش رواني تمام فقط به تمرين و مسابقه فكر كنند.البته پختگي و تجربه بيشتر ژنرال استقلال باعث شده برخلاف ليگ پنجم دو بار اخراج نشود تا شاگردانش را از روي نيمكت تنها بگذارد. رقباي اين تيم هم برخلاف پاس در ليگ پنجم خبرگزاري و روزنامه ندارند تا براي استقلال حاشيه بتراشند و به همين خاطر تيم قلعه‌نويي راحت و بي‌دردسر به حركت خود ادامه مي‌دهد. نه خبري از حاشيه و درگيري از درون تيم به گوش مي‌رسد و نه حتي عواملي كه در داخل باشگاه ممكن است ميانه خوبي با او نداشته باشند، در سايه نتايج خوب استقلال جرات مشكل‌تراشي براي سرمربي تيم خود را پيدا مي‌كنند. در عين حال آبي‌پوشان در همين شش هفته پشت سرگذاشته شده از نيم‌فصل دوم، دو رويارويي مستقيم خود با تيم‌هاي مدعي يعني سپاهان و صباي قم را پشت سرگذاشته و تا داربي بزرگ پايتخت هم دو مسابقه نسبتا راحت با استقلال اهواز و راه‌آهن پيش‌رو دارد و هيچ بعيد نيست با توجه به داربي اصفهان در هفته بيست و چهارم، اختلاف امتيازي خود با تيم دوم جدول رده‌بندي را به بيش از پنج امتياز برساند. اين استقلال اگر با شروع ليگ قهرمانان آسيا دچار مصدوميت‌هاي زياد يا اتفاقات غيرقابل پيش‌بيني نشود، بدون هيچ دردسر و حاشيه‌اي قهرمان ليگ هشتم مي‌شود.





















Copyright: gooya.com 2016