سه شنبه 18 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جواد نکونام: شناختی از مايلی‌کهن ندارم، شکست به عربستان را فراموش کنيم، ايسنا

- وضعيتم در اوساسونا روز به روز بهتر می‌شود


همين چند روز پيش بود که جواد نکونام در گفت‌وگويی گفت که تصور جام جهانی بدون حضور ايران برايش دشوار است و بايد هر طور که شده تيم ملی به جام جهانی صعود کند اما، او همان جا اعلام کرد در شرايطی که از باخت ايران برابر عربستان حرف می‌زنند و کسی به ياد بازی با کره شمالی نيست، صعود ايران به جام جهانی کاری دشوار و حتی ناشدنی است. با اين حال نکونام پس از مشخص شدن تکليف تيم ملی اميدوارانه‌تر از قبل صحبت می‌کند.

جواد نکونام در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به پرسش‌هايی درباره وضعيتش در اوساسونا، پيروزی برابر اتلتيکومادريد و انتخاب محمد مايلی‌کهن پاسخ گفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




با برد اوساسونا مقابل اتلتيکومادريد تيم‌تان فرار بزرگی از منطقه خطر داشت؟
بازی خيلی سختی بود. اتلتيکو مادريد يکی از تيم‌های شناخته شده اسپانياست و همه می‌دانستيم که کار دشواری در اين بازی داريم. خوشبختانه بازی را خوب شروع کرديم و در ابتدا يک توپ‌مان به تير دروازه خورد. در ادامه يک گل زديم اما، با گلی که دريافت کرديم تقريبا وضعيت‌مان خراب شد. به هر حال در ادامه گل‌های ديگر هم زديم و اگر خوش شانس بوديم می‌توانستيم گل‌های بيشتری هم بزنيم. هر چند تيم ما خيلی خوب بازی کرد اما، اتلتيکومادريد هم واقعا بد بازی کرد.

با اين برد به رده چهاردهم رسيديد و همان طور که شما از قبل پيش‌بينی کرديد از خطر نيفتادن خودتان را نجات داديد؟
وقتی همه می‌گفتند اوساسونا در لاليگا نمی‌ماند، من براساس توانايی‌هايی که در تيم می‌ديدم اعلام کردم که اوساسونا می‌ماند. اين طور نبود که فقط برای بالا بردن روحيه تيم آن حرف‌ها را بزنم بلکه با توجه به توانمندی‌هايمان می‌گفتم می‌مانيم. حالا هم می‌گويم اگر همين طور ادامه دهيم و بازی‌های خوبی را انجام دهيم به مکان‌های بالاتر هم صعود می‌کنيم. هفته آينده بازی مهمی داريم و بايد در آن ديدار هم به نتيجه برسيم.

درخشش شما و مسعود شجاعی بازتاب زيادی در رسانه‌های اسپانيايی داشته. گويا همه چيز بر وفق مراد شماست و ستاره‌های ايرانی اوساسونا روزهای خوبی را می‌گذرانند.
کار خاصی انجام نداده‌ايم. در فوتبال حرفه‌ای تنها بايد وظيفه‌مان را انجام دهيم. اما، خدا را شکر شرايط طوری است که تا به حال عملکرد خوبی داشته‌ايم. خوشبختانه وضعيت بسيار خوبی داريم. هفته قبل يک گل زدم و با توجه به شرايطی که وجود دارد وضعيتم روز به روز بهتر می‌شود اما، در ازای آن وظيفه‌مان هم سنگين‌تر می‌شود.

اگر بخواهيم درباره تيم ملی صحبت کنيد شايد صحبت دوباره از شکست مقابل عربستان ناراحت کننده باشد. آينده را چطور می‌بينيد؟
اگر بخواهيم درباره تيم ملی حرف بزنيم بايد ابتدا در اين باره حرف بزنيم که چه شد ما به اين مرحله رسيديم. ما در ديدار مقابل عربستان بازی خيلی خوبی انجام داديم اما، ‌تنها موقعيت‌هايمان به گل تبديل نشد. وقتی گل مساوی را زديم عربستان به دنبال گل نخوردن با تعداد گل‌های زياد بود اما، به هر حال آنها نتيجه‌ای گرفتند که آن را باور نداشتند. اين فوتبال است و شرايطی است که به وجود آمده است. بايد گذشته را فراموش کنيم، از اين شرايط برای آينده درس بگيريم و فکرمان به آينده باشد. بايد تمام تلاش‌مان اين باشد که تيم نتيجه بگيرد. اگر اين چنين نشود تمام فوتبال و مردم ناراحت می‌شوند. بنابراين بايد با تلاش کادر فنی و بازيکنان و حساسيت مردم و رسانه‌ها شرايط را به گونه‌ای فراهم کنيم که حتما تيم ملی به جام جهانی صعود کند.

نخستين قدم‌مان بازی با کره شمالی است. شما تجربه خوبی از بازی با کره شمالی در پيونگ يانگ داريد. اين بازی را چطور می‌بينيد؟
واقعا بازی سختی است. من تا به حال دو بازی مقابل کره شمالی انجام داده‌ام و می‌دانم که کره شمالی تيم سرسختی است، کره شمالی را در پيونگ يانگ می‌بريم اما، بايد برای رسيدن به اين سه امتياز خيلی تلاش کرد. با اين حال باز هم تاکيد می‌کنم که پيروزی در کره شمالی دور از دسترس نيست.

اما به هر حال شما در بازی با کره شمالی دو اخطاره هستيد و نمی‌توانيد بازی کنيد و شايد اين يک افسوس برای تيم ملی باشد که يکی از با تجربه‌هايش را در اين ميدان در اختيار ندارد.
نبودن من فکر نمی‌کنم چندان تاثيرگذار باشد. من در روند حرکتی تيم يک بازيکن هستم. خودم هم دوست داشتم که باشم اما، متاسفانه محرومم و نمی‌توانم در مقابل کره شمالی بازی کنم. به هر حال مطمئن هستم که تيم ملی بدون من هم در کره شمالی پيروز می‌شود.

سرمربی جديد تيم ملی هم معرفی شد. آيا تا به حال زيرنظر مايلی کهن کار کرده‌ايد؟
خير تا به حال در تيمی نبوده‌ام که مايلی کهن سرمربی آن بوده باشد. اما، به نظرم مايلی کهن، دايی يا هر مربی ديگر که به عنوان سرمربی تيم ملی انتخاب شود قصدشان موفقيت تيم ملی است. مايلی‌کهن هم تمام تلاش‌اش اين است که تيم ملی به جام جهانی صعود کند و بايد در اين راه مردم و رسانه‌ها هم از تيم ملی حمايت کنند.

شناختی از مايلی‌کهن داريد؟
من هيچ شناختی ندارم. اما، او از مربيان موفق فوتبال ايران بوده که صد درصد تجربه اين کار را دارد و اميدوارم در اين راه هم موفق شود.





















Copyright: gooya.com 2016