شنبه 2 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بسکتبال آسيا حريف مهرام نشد! جام قهرماني براي سومين بار در ايران، ابتکار

مهرام يکي پس از ديگري از سد حريفانش گذشت تا بوسه جام قهرمانان براي سومين بار پياپي در سال 88 براي آنها تکرار شود. به گزارش ايسنا، خيلي از کارشناسان همزمان با پايان روز نخست مسابقات شانس قهرماني مهرام را قابل توجه قلمداد کردند و حالا پس از گذشت بيش از 14 روز از سفر مهرام به اندونزي اين رويا به حقيقت پيوست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مهرام در روز پاياني مسابقات يک بار ديگر ائتلاف اعراب را براي کسب جام عنوان قهرماني در جام بيستم برهم زد تا افتخار ديگري براي تيم هاي باشگاهي ايران رقم بخورد. مهرام در يک ديدار پربرخورد در برابر تيم زين اردن در فينال مسابقات با وجودي که تا پايان نيمه اول اين ديدار از حريف خود عقب بود، توانست قدرتش را به رخ حريف ديرينه بکشد و با انجام يک بازي برتر و به لطف همه بازيکنان داخلي و خارجي اش با تدابير مصطفي هاشمي براي سومين سال پياپي جام قهرماني را در ايران حفظ کرده و به راه صبامهر ادامه دهد. مهرام با کسب پيروزي 68-78 نه تنها بهترين جايگاه مسابقات را به خود اختصاص داد بلکه خود را به عنوان نماينده شايسته بسکتبال آسيا به مسابقات جام باشگاه هاي جهان معرفي کرد. اين در حالي بود که جکسون ورومن بازيکن تيم بسکتبال صبامهر در مهرام توانست با ارايه بازي هاي قابل قبول به عنوان MVP که به ارزشمندترين بازيکن اختصاص مي يابد، دست يابد.

مهرام در بيستمين دوره رقابت ها در مرحله مقدماتي تيم اسمارت گيلاس فيليپين را با هدايت رايکو ترومن 87-98 شکست داد. اين تيم در روز سوم مسابقات الرياضي حريف ديرينه اما کم توانش را 60-87 از پيش رو برداشت. القادسيه کويت 120-80 از نمايندگان ايران شکست خورد و در نهايت تيم سرعتي سانگ مو از کره جنوبي 56-90 مغلوب تيم پرمدعاي مهرام شد. نماينده ايران در جام بسکتبال باشگاه هاي آسيا به عنوان سرگروه، گروه A به مصاف تيم چهارم گروه B يعني يانگ کاگرز هند رفت و با ثبت امتياز 97 بر 73 به مرحله نيمه نهايي مسابقات راه يافت. مهرام براي بار دوم و با نتيجه 109 بر 80 از سد الرياضي گذشت تا يکي از برگزار کنندگان ديدار پاياني لقب بگيرد. اما، در سوي ديگر ميدان تيم زين اردن که با عبور از تيم العربي قطر به فينال مسابقات رسيده بود، در انتظار فرصت بود تا انتقام شکست اعراب را از تيم مهرام بگيرد اما، بازي نامداران اين تيم از جمله، کامراني، ويسي، صمد نيخواه بهرامي و ورومن اين فرصت را از آ نها گرفت. اما، در ساير ديدارها تيم الرياضي با عبور از تيم العربي به مقام سوم دست يافت. اسمارت گيلاس با عبور از سد تيم ميزبان پنجم شد و تيم سانگ مو با غلبه بر تيم هند عنوان هفتمي را به خود اختصاص داد.





















Copyright: gooya.com 2016