شنبه 13 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکست سنگين بسکتبال ايران از آمريکا، بی بی سی

تیم بسکتبال جوانان ایران، قهرمان آسیا، در اولین مسابقه خود در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان در رده زیر 19 سال، با اختلاف زیاد مغلوب تیم بسکتبال جوانان آمریکا شد.

در این مسابقه که در چارچوب رقابت های گروه B مسابقات، و در شهر آکلند در کشور نیوزیلند برگزار شد، آمریکا ایران را 106-55 شکست داد تا در صدر گروه قرار گیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دیدار تیم های بسکتبال جوانان ایران و آمریکا آغازگر مسابقات قهرمانی جهان بود، اما به اذعان فیبا (فدراسیون جهانی بسکتبال) علی رغم اعتقاد بسیاری، تحت الشعاع تنش سیاسی میان ایران و آمریکا قرار نگرفت.

ایران که با کسب مقام قهرمانی آسیا در اواخر تابستان سال 2008 به مسابقات جهانی راه یافت، تا سه دقیقه مانده به پایان کوارتر اول پایاپای با آمریکا پیش رفت و آمریکا تنها دو امتیاز از ایران پیش بود (14-12) اما در سه دقیقه باقیمانده، آمریکا با کمک جان شورنا، فوروارد قدرتی دو متر و سه سانتی متری خود یورشی 16 امتیازی را تدارک دید که نتیجه را به 30-13 تغییر داد.

این یورش برتری آمریکا را پایه گذاری کرد که در پایان نیمه اول 28 امتیاز از ایران پیش بود و در پایان کوارتر سوم اختلاف را به 42 امتیاز افزایش داده بود.

این برتری به مربی آمریکا امکان داد تا از تمام بازیکنان خود در این بازی استفاده کند.


عماد سلمانی اولین امتیاز تیم ایران را کسب کرد (عکس: سایت رسمی مسابقات)
در ابتدای بازی عماد سلمانی گارد راس ایران با یک پرتاب سه امتیازی اولین امتیاز ثبت شده در این تورنمنت را رقم زد و ایران را 3-0 جلو انداخت اما بازیکنان آمریکا با نفوذ به داخل محوطه سه ثانیه ایران نتیجه را به 6-4 تغییر دادند و پس از آن ایران نتوانست اختلاف را کم کند.

محمد حسن زاده فورارد دو متر و دو سانتی متری ایران با 17 امتیاز، 4 توپ ربایی و 6 ریباند، و ارسلان کاظمی، کاپیتان تیم ملی جوانان ایران با 15 امتیاز، 7 توپ ربایی و 4 ریباند، موثرترین بازیکنان تیم ایران بودند.

برتری آمریکا بیش از هرچیز مدیون توان بازیکنان این تیم در جمع کردن توپ های سرگردان (ریباند) بر روی حلقه ایران بود که در آمار نمودی بارز داشت. بازیکنان ایران تنها 9 توپ سرگردان بر روی حلقه خود را در اختیار گرفتند اما بازیکنان آمریکایی 23 بار موفق به انجام ریباند حمله شدند و در مجموع ریباند های حمله و دفاع هم 45 به 23 ایران را مغلوب کردند.

مهارت بازیکنان آمریکایی در پرتاب های سه امتیازی نیز از دیگر عوامل شکست سنگین ایران بود، که بازیکنان این تیم تحت فشار دفاعی آمریکا نتوانستند در پرتاب ها موفق عمل کنند.

ایران در بازی بعدی خود به دیدار مصر خواهد رفت که برنده این بازی بخت بالاتری برای صعود به مرحله بعد خواهد داشت.

در دیگر بازی گروه B، تیم مصر در روز اول مسابقات مقابل فرانسه با نتیجه 102-56 مغلوب شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016