سه شنبه 16 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متن کامل نامه‌ی خداحافظی مهدوی‌کيا از تيم ملی: مردم به خوبی بين ما وطن‌فروشان و شما وطن‌پرستان قضاوت خواهند کرد! ايسنا

مهدی مهدوی‌کيا در نامه‌ای به طور رسمی از حضور در تيم ملی فوتبال ايران خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار «ورزشی» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين نامه که در وب سايت شخصی‌ مهدوی کيا انتشار يافته است، کاپيتان تيم ملی از دلايلش برای خداحافظی از تيم ملی گفته است.

او عنوان کرده قصد دارد به بازيکنان جوانتر شانس حضور در تيم ملی را بدهد و برای تيم ملی ايران در آينده آرزوی بهترين‌ها را دارد.

بازيکن ۳۲ ساله اينتراخت فرانکفورت در اين نامه همچنين از خانواده‌ و هواداران، همبازيان و مربيان و البته تمام کسانی که به او کمک کرده‌اند، تشکر کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به نام پروردگار يکتا

با درود بر مردم با فرهنگ و متمدن ايران در سراسر دنيا

در ابتدا با شما سخن می‌گويم که در همه حال و همواره حامی و پشتيبان تيم ملی و بازيکنان آن بوده ايد و در تمامی پيروزی‌ها و شکست‌ها در کنار ما و در غم‌ها و شادی‌های يکديگر شريک بوده‌ايم، با پيروزی‌های تيم ملی اشک شوق و با شکست‌ها گريسته‌ايد.

تلاش برای سربلندی ايران و به وجود آوردن لحظات شاد و زيبا برای شما، از وظايف اصلی من و همبازيانم در طول اين سال‌ها بوده است، اما از جهت شکست‌ها و لحظات بدی که در ذهن شما نشانده‌ايم، به نوبه خود از همه شما عذرخواهی می‌کنم و برای تک تک شما عزيزان آرزوی سلامتی و موفقيت در راه رسيدن به اهداف‌تان را دارم.

اولين باری که با پيراهن تيم ملی به ميدان رفتم را فراموش نخواهم کرد و مدت حضورم در تيم ملی از بهترين زمان عمرم به حساب می‌آيد، از آنجا که در عمل به جوانگرايی اعتقاد خاصی داشته‌ام و به همين دليل از شرکت در بسياری از بازی‌های ملی به خاطر حضور جوانان و تجربه‌اندوزی آنان، صرفنظر کرده‌ام، زمان را مناسب می‌بينم که برای هميشه از فوتبال ملی کناره گيری کرده تا اين جوانان برومند و توانا در سال‌های آينده افتخارات بی‌شماری را برای ايران به ارمغان آورند.

آرزوی موفقيت می‌کنم برای تيمی که هميشه عاشقانه دوستش داشته‌ام و برای سربلندی‌اش تلاش کرده‌ام و از اين به بعد عنوان هوادار و حامی، بازی‌های تيم ملی را دنبال خواهم کرد.

از مربيان عزيزم، بازيکنانی که در طول اين سال‌ها در تيم ملی همبازی بوده ايم و هميشه از دوستان خوب من هستند، از تمامی عزيزانی که در طول اين سال‌ها افتخار همکاری با آنها در تيم ملی را داشته‌ام، از مطبوعات و رسانه‌های ورزشی که هميشه سعی کرده‌ام احترام متقابلی بين ما باشد، از همه شما صميمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

از تک تک اعضای خانواده‌ام، دوستان خوبم در سراسر دنيا که همواره مرا ياری کرده‌اند، از همسرم و دختر عزيزم که در طول اين سال‌ها به علت حضورم در اردوها و مسابقات بيشتر اوقات را تنها بوده‌اند و سهم بزرگی در موفقيت‌های من داشته‌اند صميمانه تشکر و قدردانی می‌کنم و در پايان بعد از هفته‌ها سکوت لازم می‌دانم که نسبت به دو نکته اظهار نظر کرده و بعد از اين هيچ اظهارنظر و مصاحبه‌ای در مورد تيم ملی و فوتبال ايران انجام نخواهم داد.

اول آن که همه می‌دانيم با راه نيافتن تيم ملی به جام جهانی و حذف نمايندگان فوتبال ما از جام باشگاه‌های آسيا، زنگ خطر برای فوتبال ايران به صدا در آمده است.

از تمامی پيشکسوتان و اهالی فوتبال که در فوتبال اين مملکت زحمت کشيده‌اند و دلشان برای فوتبال ايران می‌سوزد، درخواست می‌کنم دست به دست هم داده و با همت و تلاش و دور انديشی شرايطی را به وجود آوريد تا فوتبال ايران به جايگاهی که استحقاقش را دارد، باز گردد و از مسوولين فوتبال کشور و افرادی که به هر نحوی در اداره فوتبال ايران نقشی دارند، خواهش می‌کنم به جای نامه‌نگاری و پيگيری مسايلی که اصولا از وظايف آنها به شمار نمی‌رود، به دنبال اجرای طرحی منظم و دقيق و دراز مدت همراه با امکانات لازم برای فوتبال ايران باشند، به مانند ديگر کشورهای آسيايی که در فوتبال در حال پيشرفت هستند، تا در آينده شاهد شکوفايی و درخشش فوتبال ايران در سطح آسيا و جهان باشيم.

کلام آخرم خطاب به افرادی است که بازيکنان ملی را وطن‌فروش! خوانده‌اند:

شما با ارائه کدام مدرک و با چه جراتی به خود اجازه می‌دهيد در مورد بازيکنان ملی اين گونه قضاوت کنيد.

بازيکنانی که در طول اين سال‌ها با کوچک‌ترين چشم داشتی با تحمل اردوهای سخت و طاقت فرسا و فشارهای روحی و روانی ناشی از بازی‌های مهم و سرنوشت ساز ملی و تحمل دوری از خانواده‌هايشان، تنها به دنبال کسب افتخار برای وطن و مردم‌شان بوده‌اند و تلاش نموده‌اند در تمامی مسابقات آسيايی و جهانی و ليگ‌های معتبر اروپايی از اعتبار ايران و فوتبال ايران دفاع کنند.

بازيکنان ملی همه اين تلاش‌ها را نکرده‌اند که حالا شما افراد اندک آنها را با اين القاب ناشايست بخوانيد.

توصيه می‌کنم، شب هنگام که سر بر بالين می‌گذاريد، کمی به شرف و وجدان فکر کنيد تا فردا روز قبل از بيان هر مطلبی اين دو ارزش انسانی که در وجود هر انسانی بايد پيدا شود، را مد نظر قرار داده و از اين به بعد بازيکنان ملی را با القابی که شايسته آنهاست بخوانيد.

کارنامه ما در راه به دست آوردن عزت و افتخار برای وطن و مردم دارای نمرات خوب و بد بسياری است، اما هرچه هست روشن است، از شما تقاضا دارم با ارائه نام و کارنامه خود، به ما اين افتخار را بدهيد تا با ورق زدن کارنامه درخشان و زرين وطن پرستی‌تان، ما نيز مقداری بر وطن پرستی خود بيفزاييم، گر چه معتقدم مردم به خوبی بين ما وطن‌فروشان و شما وطن‌پرستان قضاوت خواهند کرد.

بازيکنان تيم ملی هميشه سعی کرده‌اند، نماينده شايسته‌ای برای مردم کشورشان باشند. از اين رو در ميادين جوانمردانه حضور پيدا کرده‌اند و تخلفات کمی را مرتکب شده‌اند، گر چه بسياری از بازی‌ها را باخته‌ايم، ولی اخلاق را فراموش نکرده ايم.

در اين دوره نيز تيم ما کمترين تخلفات را داشت و به عنوان کاپيتان تيم از تک تک بازيکنان متشکرم و از آنها دفاع می‌کنم.

لازم به ذکر است که بررسی تخلفات در بازی‌های بين‌المللی فوتبال فقط بر عهده فدراسيون فوتبال جهانی فيفاست و نه هيچ فرد و سازمان ديگری.

با آرزوی سلامتی و موفقيت برای همه ايرانيان.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016