جمعه 16 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سند ديگری بر اثبات فوتبال ناپاک؛ حميد استيلی: فدراسيون فوتبال در سناريويی از پيش تعيين شده استيل آذين را بازنده کرد، ايلنا

سرمربی تيم فوتبال استيل آذين تهران با انتقاد شديد از اوضاع فوتبال ايران عنوان کرد که برخی از اهالی فدراسيون فوتبال در سناريويی از پيش تعيين شده دستور به باخت اين تيم مقابل فولاد خوزستان داده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ايلنا: سرمربی تيم فوتبال استيل آذين تهران با انتقاد شديد از اوضاع فوتبال ايران عنوان کرد که برخی از اهالی فدراسيون فوتبال در سناريويی از پيش تعيين شده دستور به باخت اين تيم قبل از بازی با فولاد خوزستان داده بودند.
حميد استيلی در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگارايلنا، گفت: تا پيش از بازی با فولاد هيچ وقت در خصوص قضاوت و داوری صحبت نکرده بودم اما در اين بازی همه ديدند که اشتباهات مکرر داوری باعث شد سه امتياز با ارزش ديدار مقابل فولاد را از دست بدهيم.

به ما گفتند مهدوی‌کيا اخراج و استيل آذين بازنده می‌شود
وی با تاکيد بر اينکه برخی از اهالی فدراسيون دستور به باخت استيل آذين مقابل فولاد داده بودند، گفت: روزی که ايرج پازوکی به عنوان نماينده باشگاه استيل آذين برای گرفتن کارت بازی مهدوی مهدوی‌کيا راهی فدراسيون شده بود يکی از مسئولان فدراسيون فوتبال به وی نويد باخت استيل آذين و اخراج مهدوی‌کيا را داده بود و البته همين‌طور هم شده بود.
استيلی ادامه داد: بنده کاملا شرايط را درک کرده و کاملا مطلع، اين صحبت‌ها را بيان می‌کنم، انسان هر حرفی را به زبان نمی‌آورد اما آقای پازوکی انسان کاملا وارسته و دين‌داری است و من صحبت‌های خود را به نقل از وی که کاملا مورد اعتماد هم هست بيان می‌کنم.

از اين اوضاع نگرانيم
وی با ابراز تاسف از اينکه بايد در فوتبال ايران باخت و برد تيم‌ها پيش از بازی‌هايشان تعيين شود، افزود: متاسفانه در بازی ما با فولاد باخت کاملا پيش‌بينی شده ای را به ما تحميل شد و نگرانی زيادی برای من و ديگر اعضای باشگاه به وجود آمد. وقتی داور از دقيقه يک بازی با اشتباهات مکرر و سوت‌های اشتباه نتيجه بازی را به نفع رقيب ما رقم می‌زند يا بهترين بازيکن ما را بدون هيچ دليلی اخراج می‌کند و يا پنالتی کاملا اشتباهی را به ضرر ما می‌گيرد آيا باز هم بايد در اين خصوص سکوت کرد.
استيلی همچنين در رابطه با اخراج مهدوی‌کيا گفت:مهدی از باسابقه‌ترين فوتباليست‌های کنونی ليگ و همچنين از بااخلاق‌ترين بازيکنان تاريخ فوتبال ايران به شمار می‌رود. او در آن صحنه فقط با کمک داور بازی گفت که «آخر اين چه خطايی بود که گرفتی؟» اما آقای کهوری مدعی شده که مهدوی‌کيا به او فحاشی کرده است. من صدای ضبط شده مهدی را در آن صحنه دارم و اگر نياز باشد آن را به فدراسيون فوتبال و کميته انضباطی هم ارائه می‌دهم.
ی افزود: تمام بلايی که در اين بازی بر سر تيم ما آمد بعد از ۱۰ نفره شدنمان بود. متاسفانه اخراج مهدوی‌کيا تاثير بسيار بدی را روی بازيکنانمان گذاشت و تيم ما را از هم پاشانيد.

شما بوديد ذهنتان به سمت فوتبال ناپاک نمی‌رفت؟
استيلی در پاسخ به اين سئوال که آيا شما نيز همچون رسول کربکندی اعتمادی به فوتبال ناپاک داريد؟ به ايلنا گفت: وقتی قبل از بازی دستور به باخت تيم ما داده می‌شود، مهدوی‌کيا را بدون هيچ مدرکی اخراج می‌کنند، اين‌گونه حرف‌ها شنيده می‌شوند و يک پنالتی کاملا اشتباه برای ما گرفته می‌شود شما باشيد چه فکر می‌کنيد؟
وی افزود: متاسفانه بروز اين چنين مسائلی بدگمانی های زيادی به وجود می اورد و اذهان را به سوی اتفاقات ناگوارتری سوق می دهد.

به کميته انضباطی شکايت کرده‌ايم
استيلی همچنين از شکايت باشگاه استيل آذين به کميته انضباطی خبر داد و گفت: برای پيگيری اين موضوع شکايت خود را به کميته انضباطی و سازمان ليگ ارائه کرده‌ايم و کاملا پيگير آن هستم، اگرچه که تيم ما باخته است و ديگر نفعی به حال ما نخواهد داشت.
سرمربی تيم فوتبال استيل آذين با تاکيد بر اينکه استيل آذين همچنان از مدعيان کسب سهميه ليگ قهرمانان آسياست به ايلنا گفت:‌اگر در ديدارهای آينده دستور به باخت ما پيش از بازی‌هايمان ندهند با توجه به شرايط جدول به راحتی می‌توانيم با کسب پيروزی در ديدارهای آينده مجوز ليگ قهرمامان را خواهيم گرفت.
وی در تشريح استعفا و ابقايش در استيل آذين گفت: در رابطه با اين موضوع بارها صحبت کرده‌ام بعد از بازی با مقاومت به دليل خستگی و سوء‌تفاهماتی که پيش آمده بود، تصميم به استعفا گرفتم تا دست مديران باشگاه را برای هر کاری باز گذاشته باشم اما فردای آن روز بعد از جلسه‌ای که با آقايان هدايتی و آجرلو داشتيم سوء تفاهمات حل و تصميم به بازگشت گرفتم.

تغييرات حق مديران هر باشگاهی است
استيلی در پايان با اشاره به صحبت‌های اخير حسين هدايتی که گفته بود در صورتی که کادر فنی ما را از اهدافمان دور می‌کند تغييراتی حاصل خواهد شد، خاطر نشان کرد: اين صحبت‌ها کاملا طبيعی است. من فکر می‌کنم اين بايد حق مالک باشگاهی باشد که هزينه‌های ميلياردی را متحمل شده است.
به گزارش ايلنا، اظهارات حميد استيلی سرمربی تيم فوتبال استيل آذين در شرايطی است که پيش از اين برخی از مربيان ديگر ليگ نيز در مصاحبه‌هايی از فوتبال ناپاک در ايران پرده برداشته بودند همچنان که رسول کربکندی در جريان هفته بيست و پنجم ليگ برتر بر اين نکته تاکيد داشت.

گفتگو: حسين ابوالفتحی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016