دوشنبه 10 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لباس های نيروزا در جام جهانی فوتبال، کفشی برای کاهش مصدوميت بازيکنان، مهر

رقابتهای جهانی فوتبال ميدانی مناسب برای عرضه فناوريهای جديدی است که می توانند عملکرد ورزشکاران را بهبود داده و از ميزان جراحتهای ناشی از سرعت بالای رقابتهای ورزشی بکاهد. فناوريهايی که جام جهانی ۲۰۱۰ ميزبان جديدترين آنها خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری مهر، رقابتهای پر هياهوی جام جهانی فوتبال طی دوره های اخير خود از بعدی جديد و جدايی ناپذير نيز برخوردار شده است. اين رقابتها هر چهار سال با حضور تيمهای ملی کشورهای برگزيده جهان در کنار شرکتهای توليد کننده تجهيزات ورزشی و فناوريهای جديد آنها آغاز به مبارزه می کنند تا در نهايت نقش فناوريهای جديد در برد تيم ها آشکار شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شرکت آديداس که توليد لباس، کفش و لوازم ورزشی بسياری از رقابتها و باشگاههای بزرگ ورزشی را به عهده دارد طی کنفرانسی مطبوعاتی که ۲۷ فوريه ۲۰۱۰ در پورتلند آمريکا برگزار شد به معرفی فناوريهای جديد خود برای جام جهانی ۲۰۱۰ پرداخته است.

رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی در ماه ژوئن برگزار خواهد شد و محصولات فناورانه اين شرکت در تمامی طول مسابقات حضور فعالی خواهند داشت که اولين و مشهورترين آنها توپ Jabulani است که طی ماه های گذشته خبرهای متعددی درباره آن منتشر شده است. اين توپ که گردترين توپ فوتبال جهان نيز ناميده می شود از هشت بخش که به واسطه حرارت در کنار يکديگر قرار گرفته اند برخوردار است و به همين دليل علاوه بر افزايش دقت در زاويه گردی توپ، امکان نفوذ آب به درون آن نيز از بين خواهد رفت. نقصی که بسياری از بازيکنان فوتبال به دليل آن ضربه های آزاد ارزشمند را در محوطه جريمه از دست می دهند.

آديداس همچنين لباس کامل ورزشی تيمهای ملی ۱۲ کشور را از جمله آفريقای جنوبی، آلمان، فرانسه، اسپانيا، آرژانتين و مکزيک را فراهم خواهد کرد. قسمت پشت پيراهن های توليد شده اين شرکت نوارهای رنگی به شکلی مجزا به چشم می خورند که TechFit نام دارند. لايه ای قابل ارتجاع و فشرده که می تواند به پرش عمودی بازيکن، سرعت و استقامت وی کمک کند. به بيانی ديگر اين نوارها می توانند انرژی را که در حين حرکت بازيکن از دست می رود را ذخيره سازد.

اين ميزان از افزايش يعنی افزايش نيروی بازيکن تا ۵.۳ درصد، افزايش ميزان پرش عمودی تا ۴ درصد، سرعت دويدن تا ۱.۱ درصد و استقامت تا ۰.۸ درصد شايد چندان زياد به نظر نيايد اما زمانی که بازيکن با ورزشکاران درجه يک جهانی تحت شرايطی بسيار پر سرعت و پر استرس رو به رو می شود اين ميزان افزايش توانايی به واسطه لباسی که بازيکن به تن دارد بسيار بيشتر از واقع به نظر خواهد آمد.

بر اساس سايت رسمی آديداس اين نوارهای ارتجاعی که از شبکه های انرژی زا ساخته شده اند با تبديل انرژی های به هدر رفته يا انرژی حرکتی ورزشکار به سرعت و توانايی حرکتی به ورزشکاران کمک می کند در بالاترين سرعت بهترين عملکرد را داشته باشند.

سازمان فيفا نيز با وجود پافشاری بر منع استفاده از فناوری هايی مانند فناوری بازپخش ويدئويی در حين بازی فوتبال از فناوری TechFit کاملا استقبال کرده است و بازيکنان و تيمهای ملی هيچ محدوديتی در استفاده از آن نخواهند داشت.

بر اساس گزارش گيزمودو، محصول ديگر ويژه جام جهانی ۲۰۱۰ که فناوری جديدی در توليد آن مورد استفاده قرار گرفته است، کفشهای ميخ داری است که از فناوری به نام Powerspine برخوردار است. اين فناوری در واقع نوارهای باريکی است که در ميانه کف اين کفشهای بسيار سبک قرار گرفته اند و به تثبيت کردن موقعيت پای بازيکنان فوتبال کمک می کند. به اين شکل اين کفشها از بروز جراحتهايی مانند پارگی زردپی پا می کاهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016