جمعه 21 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال: دخالت غير ورزشی‌ها باعث نرفتن به جام جهانی شد، مهر

عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال در ارزيابی عملکرد اين فدراسيون در سال ۸۸ عدم راهيابی تيم ملی به جام جهانی را مهمترين ناکامی عنوان کرد و از دخالت غير ورزشی‌ها و عدم حمايت کافی از فدراسيون فوتبال به عنوان عوامل اصلی اين ناکامی پرده برداشت.
ناصر شفق، عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بيان اين مطلب افزود: بزرگترين سرشکستگی فوتبال ايران در سال ۸۸ ناکام ماندن تيم ملی در صعود به جام جهانی بود که تبعات و پيامدهای منفی بسياری برای فوتبال درحال رشد ايران داشت که شايد سال‌ها فوتبال کشور را از قافله آسيا عقب نگاه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شفق تصريح کرد: قطعا ايران در مقايسه با کره شمالی از هر نظر شايستگی بيشتری برای حضور در جام جهانی داشت اما متاسفانه دخالت غيرورزشی‌ها فوتبال ايران را از حضور در يک ميعادگاه بزرگ فنی، تجربی و حتی بازاريابی و تجاری محروم کرد که قطعا اثرات اين ناکامی سال‌ها در فوتبال کشور باقی خواهد ماند و بايد با حسرت از اين فرصت از دست رفته ياد کنيم.

مديرعامل باشگاه تراکتورسازی عدم حمايت به موقع از فدراسيون فوتبال را از ديگر عوامل نرسيدن به جام جهانی عنوان کرد و اظهار داشت: فدراسيون فوتبال در مسير هدايت و پشتيبانی از تيم ملی به موقع حمايت نشد و خالی بودن خزانه فدراسيون و در اختيار نگرفتن به موقع اعتباراتی که می توانست باعث تدارک و تهيه امکانات بهتر از تيم ملی شود، از فدراسيون فوتبال دريغ شد تا امروز با تلخ کامی ناظر ناکامی تيم ملی در صعود به جام جهانی باشيم.

وی فوتبال ايران را صاحب پتانسيلی بالا و بی نظير از نظر بازيکن و قابليت‌های فردی در سطح آسيا دانست و اظهار داشت: توانمندی فوتبال ايران به اندازه‌ای است که هر چهار سال يکبار بدون دغدغه و هرگونه استرس به جام جهانی صعود کند اما هر بار با ايجاد مشکلات خودساخته شرايطی را ايجاد می کنيم تا اين مسير سخت و صعب العبور شود.

شفق برنامه ريزی، بکارگيری نيروهای متعهد در کنار حمايت‌های مالی را سه رکن اصلی در موفقيت تيم ملی فوتبال عنوان کرد و اظهار داشت: صعود به جام جهانی نياز به يک وحدت ملی دارد و تا زمانی که اين اراده در مجموعه مديريت کلان کشور شکل نگيرد، انتظار اين موفقيت به تنهايی از فدراسيون فوتبال توقعی بيهوده است.

وی در بخش پايانی سخنان خود با مطلوب توصيف کردن عملکرد هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال در سال گذشته يادآور شد: هيئت رئيسه در سال ۸۸ عملکرد خوب و قابل توجهی داشت و در کنار آن حضور تمام وقت مسئولان فدراسيون و توجه آنها به زير ساخت‌ها از جمله نقاط مثبت عملکرد فدراسيون بود که می تواند در سال‌های آينده زمينه موفقيت فوتبال ايران در سطح قاره آسيا را فراهم کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016