یکشنبه 29 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيم وربيک: افشين قطبی کانديدای مربيگری استراليا می‌شود، ايران با او تيم سرسختی خواهد شد، مهر

سرمربی تيم ملی فوتبال استراليا افشين قطبی را استادی با تدبير خواند و گفت: فکر می‌کنم پس از پايان جام جهانی ۲۰۱۰ او از جمله نامزدهای سرمربيگری تيم ملی استراليا خواهد بود.
به گزارش خبرنگار مهر، پيم وربيک که سابقه همکاری با افشين قطبی سرمربی تيم ملی فوتبال کشورمان در کادر فنی تيم ملی فوتبال کره جنوبی را دارد، در حال حاضر سرمربی تيم ملی فوتبال استرالياست و به همراه اين تيم خود را برای حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی آماده می کند.

سرمربی تيم ملی فوتبال استراليا که اعلام کرده در جام ملتهای ۲۰۱۱ سرمربی اين تيم نخواهد بود، روز يکشنبه در گفتگو با خبرنگاران ايرانی به پرسش های آنها پاسخ گفته است که در زير می خوانيد:

* شما تجربه سه بار حضور در جام جهانی را در کارنامه داريد و اکنون برای نخستين بار به عنوان سرمربی در جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی حضور پيدا می کنيد. شخصاً چه تفاوتی بين اين دو می بينيد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




- بزرگترين تفاوت در مسئوليت است. من قبلاً عضوی از کادر فنی بوده و در تمامی جنبه های آماده سازی تيم نقش داشته و توصيه هايی ارائه می کردم، اما تصميم گيرنده شخص ديگری بود. اکنون اين من هستم که تصميم نهايی را اتخاذ می کند و در نتيجه بار مسئوليت بر روی دوش من قرار دارد. بايد بگويم که از بابت اين موضوع بسيار خرسندم.

* نظر شما درباره فوتبال استراليا چيست؟ جايگاه امروز فوتبال استراليا در رده باشگاهی، ملی و جوانان کجاست؟
- بايد اعتراف کنم که فوتبال استراليا در تمامی رده ها پيشرفت چشمگيری داشته است. فوتبال اين کشور از سازماندهی فوق العاده و زيرساخت های جهانی بهره می برد. اکنون ما از يک ليگ بسيار فعال برخورداريم که در حال رشد و ترقی است. استراليا توجه ويژه ای به فوتبال جوانان و مدارس فوتبال دارد. تمامی تيم های حاضر در ليگ دسته يک می بايست يک تيم جوانان هم داشته باشند. برنامه بازی تيم های جوانان و تيم های بزرگسالان هردو درست در يک روز به پايان می رسند. آنها از يک سازماندهی کامل برخوردار هستند که سفر و رقابت در سرتاسر کشور را دربر می گيرد. بزرگترين مشکل در استراليا اين است که تيم ها از سرمايه کافی برای نگه داشتن استعدادهای بزرگ خود بهره مند نيستند. اکثر بازيکنان بزرگ به اروپا، ژاپن، کره جنوبی و يا حتی چين نقل انتقال می کنند. با اين حال، من نسبت به آينده خوش بين هستم.

* درباره فدراسيون فوتبال استراليا و رابطه کاری خود با آنها برای ما بگو
- فدراسيون حامی بسيار بزرگی برای من بوده است. آنها بسيار حرفه ای هستند و بهترين سيستم حمايتی ممکن را برای ما تهيه کرده اند. تيم ما همواره در بهترين هتل های جهان مستقر می شود، ما در بهترين کمپ ها به تمرين می پردازيم و تمامی اعضای تيم در زمان پروازها همواره در قسمت business class مستقر می شوند. کادر مربيگری ما با کادر مربيگری بهترين تيم های جهان برابری می کند. ما پنج مربی داريم: من، دو دستيارم، يک مربی برای دروازه بان ها و يک مربی بدنساز؛ به علاوه تيم پزشکی ما شامل دو دکتر، دو تمرين دهنده و دو متخصص ماساژ می شود. بايد بگويم که بازيکنان استراليايی حرفه ای بوده و از منش بزرگی برخوردارند. آنها گاهی بيش از ۳۰ ساعت پرواز را برای حضور در يک بازی وسط هفته پشت سرگذاشته و همان شب به اروپا برمی گردند، اما هرگز گلايه ای دراين باره نمی کنند. اين مساله مرا حيرت زده می کند.

* در جام جهانی پيش رو، استراليا با تيم های آلمان، غنا و صربستان هم گروه است که گروه سختی را برای شما رقم می زند. نظر شما در اين باره چيست؟
- آلمان ها همواره در جمع مدعيان قرار دارند. آنها برای قهرمانی پا به آفريقای جنوبی می گذارند و ما بازی دشواری پيش روی آنها خواهيم داشت. بازيکنان غنا در قاره خودشان به ميدان می روند. آنها از نظر ذهنی از حداکثر آمادگی برخوردار بوده و برای اثبات توانايی هايشان پا به ميدان خواهند گذاشت. صربستان با شکست فرانسه، به طرز فوق العاده ای به جام جهانی راه يافت. هيچ فشاری روی آنها نيست و انتظار من اين است که آنها حريف بسيار سختی برای ما خواهند بود.

* شما سالها در کنار افشين قطبی سرمربی فعلی تيم ملی ايران کار کرده ايد. نظر شما درباره او چيست؟
- افشين يکی از باتجربه ترين مربيان قاره آسيا به شمار می رود. ما در سال ۲۰۰۱ کار در کنار يکديگر را آغاز کرديم. او کمک بسياری به آماده سازی کره جنوبی برای جام های جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ کرد. فعاليت نزديک در کنار مربيان سطح اول جهانی همچون گاس هيدينک و ديک ادووکات تجربه ارزشمندی برای قطبی به همراه داشت. افشين استاد باتدبيری است که بازی فوتبال را به معنای واقعی درک می کند. او علاقه فوق العاده ای به فوتبال دارد و شک ندارم که ايران تحت رهبری او به حريفی سرسخت مبدل خواهد شد. تعداد انگشت شماری هستند که فوتبال آسيا را به خوبی قطبی می شناسند. در حقيقت، فکر می کنم پس از پايان جام جهانی ۲۰۱۰ او از جمله نامزدهای کسب سمت سرمربيگری تيم ملی استراليا خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016