دوشنبه 13 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قهرمانی سپاهان، سقوط استقلال اهواز و ابومسلم، ایلنا

رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی امروز پیگیری شد که چشم هواداران فوتبال به زمین چمن ورزشگاه آزادی بود تا از سویی تقابل دایی و پیروانی را به نظاره بنشینند و از سویی دیگر جدال دو تیم سرخپوش تهرانی را پس از آن همه حواشی در روزهای اخیر، پیگیری کنند.

به گزارش ایلنا، در شرایطی که قهرمانی سپاهان تا قبل از این دیدار تقریبا" برای همگان مسجل شده بود، میلیون ها هوادار فوتبال به دنبال نتایج تیم هایی بودند که در پی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بودند و انصافا" هفته پر گلی را نیز پشت سر گذاشتیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




• پرسپولیس – استیل آذین

حضور افشین پیروانی، رضا شاهرودی و احمدرضا عابدزاده بر روی نیمکت استیل آذین و مصاف آن ها با تیم سابق خود گواه جدالی حساس و سرنوشت ساز را داشت اما به نظر می رسید این حساسیت بر بازی دو تیم اثر منفی گذاشته بود و تماشاچیان مجبور شدند طی 90 دقیقه دیداری کسل کننده را در زیر بارش شدید باران تحمل کنند.

عدم گلزنی مهاجمان پرسپولیس در این دیدار صدای همگان را درآورد و شاگردان علی دایی با از دست دادن فرصت های بسیار نشان دادند برای رسیدن به جام حذفی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باید بر روی ضربات آخر و شوت به دروازه بیش از پیش کار کنند. این دیدار در پایان با نتیجه تساوی خاتمه یافت تا پرسپولیسی ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به دنبال قهرمانی در جام حذفی باشند.

تنها 7 موقعیت گل در این بازی، نشان داد دو تیم در ارائه فنون و برنامه های فنی خود ناکام بودند، البته بیش از 70 درصد جریان بازی نیز در میانه زمین دنبال شد که این نیز گواه دیگری بر بازی سرد و خسته کننده دو تیم تهرانی بود.

مهدی تاج نایب رییس فدراسیون فوتبال و عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ از نزدیک این بازی را تماشا کردند.

• با قهرمانی سپاهان، ابومسلم سقوط كرد

با تساوي 2 بر 2 ديدار تيم‌هاي ابومسلم و سپاهان تيم مشهدي به ليگ دسته اول سقوط كرد.

در شرايطي كه سپاهان به دليل حذف از ليگ قهرمانان آسيا به نظر مي رسيد براي رسيدن به قهرماني در ليگ برتر با انگيزه بیشتری بازي را آغاز می کند اما در کمال تعجب اين تيم ابومسلم بود كه در دقيقه 7 توسط محمد رجب زاده به گل اول این بازی رسيد. در ادامه بازي عمادرضا گل تساوي را در دقيقه 18 براي سپاهان به ثمر رساند. احسان حاج صفي در دقيقه 75 گل دوم سپاهان را به ثمر رساند اما در دقيقه 80 وحيد عسگري گل تساوي را براي ابومسلم زد تا این دیدار با نتیجه تساوی 2 بر 2 خاتمه یابد.

تيم سپاهان با اين تساوي 63 امتيازي شد و روي كاغذ عنوان قهرمان را از آن خودکرد. با وجود پيروزي ذوب آهن به دليل اختلاف 20 در تفاضل گل، به نوعی قهرماني سپاهان مسجل شده اما ابومسلم با اين تساوي به 29 امتيا رسید تا شانس بقا در ليگ برتر را از دست بدهد.

• استقلال تهران جايگاه خود را در رده سوم محكم كرد

تيم فوتبال شاهين بوشهر در ورزشگاه خانگي خود با نتيجه يك بر صفر برابر استقلال شكست خورد تا شاگردان صمد مرفاوی جایگاه سوم خود را در جدول رده بندی لیگ برتر مسجل کنند.

رينالدو در دقيقه 35 و از روي نقطه پنالتي براي استقلال گلزني كرد تا استقلال با اين تك گل 3 امتياز حساس را در بازي خارج از خانه كسب و جايگاه خود را در رده سوم جدول محكم كند. با اين شكست شاهين 36 امتيازي باقي ماند و استقلال 55 امتيازي شد.

• پیروزی پرگل راه‌آهن برابر پيكان

ديدار تيم‌هاي راه‌آهن و پيكان با نتيجه 3 بر صفر به سود راه آهن به پايان رسيد.

شاگردان تارتار كه مي دانستند براي فرار از انتهاي جدول بايد اين ديدار را با پيروزي پشت سر بگذارند، بازي را تهاجمي آغاز كردند و توانستند در دقايق 27 توسط عليرضا نورمحمدي و 34 كمال كاميابي نيا به گل برسند. در دقيقه 72 احمد مومن زاده گل سوم را براي راه آهن به ثمر رساند.

• تساوي پرگل و سقوط استقلال اهواز به دسته اول دیدار تیم های استقلال اهواز و سایپا با تساوي 4 بر 4 به پایان رسید تا سقوط آبی پوشان اهوازی به ليگ دسته اول مسجل شود.

در دقيقه 17 هادي خنيفر و در دقيقه 32 اسماعيل شريفات برای آبي پوشان اهوازي گلزنی کردند، اما در دقيقه 36 امين منوچهري يكي از گل هاي خورده را برای ساپا جبران كرد، اما بازهم این بازی آبستن گل های دیگر بود و در نيمه دوم و در دقيقه 59 حسين ماهيني از روی نقطه پنالتی برای استقلال اهواز گلزنی کرد تا جمع گل های این تیم به عدد 3 برسد.

شاگردان مايلي كهن در دقيقه 63 توسط كريم انصاري نیز دوباره موفق به گلزنی شدند.جاسم صادقي بار دیگر برای استقلال گلزنی کرد اما در وقت های اضافی مرتضي ابراهيمي بازي را به تساوي كشاند.

• ذوب‌آهن برابر مقاومت سپاسي به برتري رسيد

ديدار تيم‌هاي ذوب‌آهن اصفهان و مقاومت سپاسي شيراز نیز با نتيجه 2بر صفر به سود ذوب‌آهن به پايان رسيد.

در این بازی که در ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز برگزار شد، ذوب آهن موفق شد با نتيجه 2 بر صفر به برتری برسد. گل‌هاي اين ديدار را فرشيد طالبي در دقيقه 18 و محمدرضا خلعتبري در دقيقه 74 از روي نقطه پنالتي براي تيم ميزبان به ثمر رساندند. ذوب‌آهن با كسب اين پيروزي 57 امتيازي شد و همچنان در مكان دوم جدول‌ رده‌بندي قرار دارد.

• صبا در دقيقه 91 از شكست خانگي گریخت

دیدار تيم های فوتبال صباي و فولاد خوزستان در شرایطی خاتمه یافت که صبای قم در دقيقه 91 از شكست خانگي برابر فولاد گريخت و به تساوي يك بر يك رضايت داد.

بختيار رحماني در دقيقه 3 براي فولاد گلزني كرد و داود حقي در ثانیه های پایانی براي صبا از روي نقطه پنالتي کار را به تساوی کشاند تا فولاد در لحظات آخر برد را با تساوي عوض كند.

• توقف پاس مقابل ملوان

بازی تیم های پاس همدان و ملوان بندر انزلی پس از 90 دقیقه تلاش با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. گل ملوان را سيدجلال رافخايي در دقيقه 48 و گل پاس را آرتور يادگاريان در دقيقه 86 به ثمر رساندند.

پاس با اين تساوي 37 امتيازي و ملوان 41 امتيازي شد.

• پيروزي مس برابر تراكتورسازي و حاشیه سازی دوباره لوکا بوناچيچ
محمد ابراهيمي در دقيقه 15 و فرهاد خيرخواه در دقيقه 68 برای تراكتورسازي گلزني كردند و جيواني در دقيقه 24، ادينهو در دقيقه 48 و علي سامره در دقيقه 56 گل‌هاي مس را به ثمر رساندند.

خداداد افشاريان داور این مسابقه به قاسم دهنوي، ميلاد فخرالديني و زالترون از مس کرمان و فرهاد خيرخواه از تراكتورسازي كارت زرد نشان داد.

وی همچنین ساسان موسوي مربي و لوكا بوناچيچ سرمربي مس را هم از روي نيمكت این تيم اخراج كرد. بوناچيچ كه به داوري معترض بود در دقايقي قصد داشت تيم را از ميدان مسابقه بيرون بكشد كه با دخالت مسئولان باشگاه از اين تصميم صرف نظر كرد.

در بازی های هفته سي و دوم ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي ايران در مجموع 26 گل از خط دروازه ها گذشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016