جمعه 8 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرنگی کاران نوجوان ايران قهرمان آسيا شدند، مهر

در پايان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسيا تيم کشورمان با کسب پنج مدال طلا، يک نقره و سه برنز و کسب ۸۵ امتياز با اقتدار قهرمان قاره کهن شد.
به گزارش خبرنگار مهر، در پايان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسيا که امروز جمعه در شهر بانکوک تايلند برگزار شد، نوجوانان ايرانی با کسب پنج مدال طلا، يک نقره و سه برنز با اقتدار همانند سال گذشته قهرمان قاره کهن شدند.

در پايان اين رقابت‌ها تيم ايران با کسب ۸۵ امتياز قهرمان شد و تيم‌های قرقيزستان و قزاقستان به ترتيب با ۷۴ و۷۱ امتياز دوم و سوم شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




براين اساس، در وزن ۴۶ کيلوگرم بهروز ملکی در دور نخست حريفی از قزاقستان را شکست داد و با پيروزی مقابل حريف قرقيزستانی به ديدار نهايی راه يافت. وی در ديدار پايانی با شکست کشتی گيری از ژاپن صاحب گردن آويز طلا شد.

رامين گرمسيری در وزن ۵۴ کيلوگرم دومين مرد طلايی کشتی ايران بود که با شکست حريفانی از تايلند و قرقيزستان به ديدار فينال راه يافت و با غلبه بر کشتی گير کره جنوبی مدال طلای اين وزن را بدست آورد.

در وزن ۶۳ کيلوگرم مرتضی انوشه در دور نخست کشتی گيری از ازبکستان را مغلوب کرد و در دور دوم حريف قزاقستانی را پشت سرگذاشت و عصر امروز با شکست کشتی گير هندی سومين مدال طلا را برای تيم ايران به ارمغان آورد.

محمد رسولی در وزن ۶۹ کيلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دورهای دوم و سوم کشتی گيرانی از تايوان و هند را مغلوب کرد تا در ديدار فينال با پيروزی مقابل حريف قزاقستانی صاحب مدال طلا شود.

در وزن ۱۰۰ کيلوگرم بابک دژبانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم نماينده‌ای از ژاپن را شکست داد و با پيروزی مقابل حريف تايلندی به ديدار پايانی راه يافت. دژبانی با شکست کشتی گير هندی پنجمين مدال طلای تيم ايران را بدست آورد.

فرشاد رستمی کيا در وزن ۸۵ کيلوگرم مرد نقره‌ای تيم کشتی فرنگی ايران بود. وی در کشتی نخست نماينده کره جنوبی را مغلوب کرد و با پيروزی مقابل حريف قزاقستانی به ديدار نهايی راه يافت اما در ديدار فينال مقابل حريف قرقيزستانی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

نوجوانان کشتی گير کشورمان در اين مسابقات همچنين به سه مدال برنز دست يافتند. رضا خدری در وزن ۴۲ کيلوگرم در کشتی نخست حريف ازبکستانی را مغلوب کرد اما در دومين مبارزه مقابل حريف قرقيزستانی شکست خورد و عصر امروز با غلبه بر حريفی از هند صاحب مدال برنز شد.

همچنين در وزن ۵۰ کيلوگرم رامين طاهری در کشتی نخست خود حريفی از قزاقستان را مغلوب کرد اما در ديدار دوم و سرگروهی مقابل حريفی از قرقيزستان شکست خورد. وی در ديدار رده بندی با پيروزی مقابل کشتی گير تايلندی مدال برنز پيکارهای قهرمانی آسيا را بر گردن آويخت.

اميرحسين مولايی نيز در وزن ۷۶ کيلوگرم در کشتی نخست خود مقابل کشتی گيری از ژاپن به پيروزی رسيد اما در ديدار سرگروهی مغلوب حريف قزاقستانی شد. وی با شکست حريفی از تايلند همچون خدری و طاهری به مدال برنز آسيا بسنده کرد.

تنها چهره ناکام کشورمان در مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان آسيا سهيل مقبلی بود که در وزن ۵۸ کيلوگرم با شکست مقابل حريفی از کره جنوبی شانس راهيابی به مراحل بالاتر را از دست داد و بدون کسب مدال صحنه پيکارهای آسيايی را ترک کرد.

پيش از اين قرار بود مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسيا از ظهر امروز و به صورت يکسره تا شب برگزار شود که مسئولان برگزاری اين مسابقات برنامه رقابت‌ها را تغيير دادند و کشتی گيران نوجوان صبح و بعدازظهر به روی تشک رفتند.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان آسيا روز يکشنبه ۱۰ مردادماه در شهر بانکوک تايلند برگزار می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016