یکشنبه 23 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشين قطبی: دوست دارم تيم ملی را به مربی باتجربه تحويل دهم، ايسنا

- ذوب‌آهن الگوی خوبی برای فوتبال باشگاهی است

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران گفت: در بازی با نيجريه به دنبال ساختن تيم ملی و انجام يک بازی باهيجان و زيبا و در نهايت کسب نتيجه مطلوب هستيم.

افشين قطبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) درباره‌ی شرايط آماده‌سازی تيم ملی فوتبال ايران برای بازی با نيجريه اظهار کرد: تمرين پرانرژی و شادابی را امروز (يکشنبه) برگزار کرديم و از شرايط فنی بازيکنان رضايت داريم. هر زمان که بازيکنان جديدی را به تيم ملی دعوت می‌کنيم، احساس می‌کنيم انگيزه و انرژی مضاعفی به خصوص از سوی آن‌ها در تمرين ايجاد می‌شود که اين برای آماده‌ شدن تيم خوب است. در اين اردو هم چنين اتفاقی افتاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: حضور ذوب آهن در فينال ليگ قهرمانان آسيا و تيم اميد در بازی‌های آسيايی گوانگ‌جو فرصتی را برای ما فراهم کرد تا با تيم نيجريه بازی تدارکاتی داشته باشيم و به دليل حضور برخی از بازيکنان در تيم اميد و ذوب آهن بتوانيم به برخی بازيکنان جديد در تيم ملی فرصت دهيم. آن‌ها انگيزه زيادی دارند و می‌توانند خودشان را به مربيان تيم ملی نشان دهند. همان طور که قبلا هم گفتم درهای تيم ملی به روی بازيکنان باز است و هر بازيکن باکيفيتی می‌تواند در تيم ايران حضور داشته باشد.

قطبی با اشاره به برنامه‌های تمرينی امروز گفت: فعلا روی ريکاوری بازيکنان تمرکز داريم، يک سری جزئيات کوچک در برنامه‌های حمله و دفاع را کار کرديم. ضمن اين که بازيکنان جديد را در پست‌های مختلف امتحان می‌کنيم و معتقديم که اين روند می‌تواند برای آينده فوتبال ايران خوب باشد. اين اردو فرصتی شده است تا ما ضعف‌های تيم ملی را بيشتر بررسی کرده و آن‌ها را پوشش دهيم.

قطبی در پاسخ به اين سوال که نگاه شما به بازی با نيجريه و دستاوردی که از آن می‌خواهيد چيست، به ايسنا گفت: نگاه ما در تمام بازی‌های تدارکاتی هميشه ساختن تيم ملی بوده است تا بتوانيم در جام ملت‌ها موفق باشيم. ما هميشه برای پيشرفت و ساختن انرژی می‌گذاريم. ميوه اين تلاش‌ها را می‌توانيم با نتايج خوب در جام ملت‌ها به دست آوريم. تمام هدف ما در اين بازی بين‌المللی می‌تواند در سه عنوان خلاصه شود که ابتدا ساخت و ساز تيم، دوم ايجاد هيجان در تيم ملی با يک بازی هجومی و زيبا و در نهايت کسب نتيجه خوب خواهد بود. اين سه هدف را در تمام بازی‌های تدارکاتی بنا بر موقعيت‌های مختلف پيگيری می‌کنيم.

سرمربی تيم ملی گفت: من احساس‌های مختلف از يک بازی تدارکاتی دارم. تيم ايران توانايی‌های زيادی دارد. تيم ملی نشان داده که اگر با آمادگی کامل به ميدان برود، می‌تواند با همه تيم‌های دنيا رقابت کند. اگر ما با انرژی و همدلی ايرانی بتوانيم بازی کرده و از موقعيت‌هايمان استفاده کنيم، برای هر تيمی حريفی قدرتمند هستيم. بازی با تيم‌های بزرگ به ملی‌پوشان شجاعت بيشتری می‌دهد.

وی تصريح کرد: در تجربه‌هايی که با تيم کره به دست آوردم، فهميده‌ام که بازی با تيم‌هايی که در سطح بالايی قرار دارند می‌تواند تيم ما را هم بزرگ کند. بايد آن قدر با اين گونه تيم‌ها بازی کرد تا به سطح بازی‌ آن‌ها نزديک شد. قطعا رسيدن به اين هدف زمان می‌برد و به يک باره حاصل نمی‌شود. به شرط آن که مسير پيشرفت را درست طی کنيم.

قطبی با اشاره به تجربه‌هايش در تيم کره جنوبی ادامه داد: وقتی با تيم کره به مصاف حريفان قدرتمندی می‌رفتيم، ابتدا با تفاضل گل قابل توجهی شکست می‌خورديم اما بازی به بازی اين تفاضل کمتر شد. تجربه نشان می‌دهد نتايج بازی با تيم‌های بزرگ تحت هر شرايطی برای تيمی که در رده پايين‌تر قرار دارد مثبت است.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا چند هفته قبل از جام ملت‌ها هم حاضريد با تيم‌های بزرگ بازی کنيد و يا اينکه در بازی‌های تدارکاتی به دنبال پيروزی‌های پرگل برابر حريفان ضعيف و کسب روحيه برای حضور در جام ملت‌ها هستيد، به ايسنا گفت: اين جا دو نگاه مطرح است؛ مربيان به دنبال حريفانی می‌گردند که آن‌ها را با نتايج سنگين شکست داده و تيم‌شان را در شرايط روحی خوبی قرار دهند اما من معتقدم حتی پيش از جام ملت‌ها هم می‌توان با تيم‌های بسيار قدرتمند بازی کرد. قبل از جام جهانی ۲۰۰۲ ، کره جنوبی به مصاف تيم‌های فرانسه و انگلستان رفت. ما به فرانسه ۳ بر ۲ باختيم و با انگلستان به تساوی يک بر يک رسيديم. نتيجه خوب برابر اين تيم‌ها اعتماد به نفس و روحيه فوق‌العاده بيشتری را به تيم می‌آورد و اگر به آن‌ها ببازيم هم معتقديم از ارزش‌های تيم ما چيزی کم نمی‌شويم. تا زمانی که سرمربی تيم ايران باشم آماده‌ام در هر زمان با هر تيم بزرگی بازی کنيم و مشکلی از اين بابت نخواهيم داشت. اگر در تاريخ ۷ دسامبر (۱۶ آذر) بتوانيم با يک تيم قدرتمند بازی کنيم هم خيلی خوب است.

وی درباره‌ی خبرهای برخی روزنامه‌های ورزشی مبنی بر مذاکره با مربيان خارجی از جمله کلينزمن و دونگا، پاسخ داد: قبلا درباره‌ی حضورم در تيم ملی مفصل صحبت کرده‌ام. ما با حمايت مردم تيم بسيار خوبی ساخته‌ايم و دوست داريم اين تيم در جام ملت‌ها هم قهرمان شود. من دوست دارم که اين تيم خوب و آماده شده را به يک مربی باتجربه برای ساختن بيشتر و آماده‌سازی جهت جام جهانی ۲۰۱۴ تحويل دهم.

وی در پاسخ به اين سوال که سرمربی استقلال معتقد است ميلاد ميداودی افت کرده، آيا با نظر او موافقيد و در اين صورت چرا او را به تيم ملی دعوت کرديد، اظهار کرد: قطعا من چيزهايی در ميلاد ديده‌ام که او را به تيم ملی دعوت کرده‌ام و هدفم داشتن بازيکنان خوب و قدرتمند در تيم ملی است.

قطبی درباره‌ی شکست ذوب آهن در فينال ليگ قهرمانان آسيا اظهار کرد: بايد به مجموعه ذوب آهن شامل مديران باشگاه، مربيان، بازيکنان، مسوولان و هواداران آن‌ها تبريک بگويم که توانستند به فينال ليگ قهرمانان آسيا راه يابند. حضور در اين مقطع از فوتبال بين‌المللی برای همه ما افتخار است و تجربه بالايی به اين تيم داد. نکته قابل توجه برای تيم‌های ايرانی اين است که ديدند ثبات کادر فنی و کادر بازيکنان و نيز داشتن امکانات خوب در يک باشگاه چگونه می‌تواند به نتايج خوب هم منتهی شود. اين نکته برای ما درس بزرگی بود و می‌تواند الگوی تيم‌های باشگاهی ما باشد.

قطبی در پاسخ به اين سوال که آيا حق ذوب آهن نايب قهرمانی آسيا بود يا قهرمانی، گفت: در فوتبال نمی‌توانيم بگوييم يک تيم حقش برد بود و يک تيم حقش باخت. بر اساس چيزی که ما ديديم، سئونگنام توانست ۳ گل بزند و ذوب آهن يک گل و در نهايت اين تيم سئونگنام بود که قهرمان شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016