شنبه 25 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جام ملتهای آسیا: سلام آقای ترکی!، بیژن نفتون - گویای من

ترکی دیروز یک تنه دوحه را به هم ریخت. وقتی چند روز قبل الغندی داور سعودی آسیب دیده شد، ترکی پس از انتخابش برای دیدار ژاپن -- سوریه، دل توی دلش نبود. او تصمیم داشت کاری بکند کارستان و از دل یک دیدار متوسط در سطح آسیا، یک قضاوت تاریخی و حماسی در سطح جهان در بیاورد. ترکی خواست صحنه هایی را داوری کند که فقط بعد از بارها دیدن آن تصاویر و شبیه سازی بوسیله کامپیوتر، بزرگترین کارشناسان داوری آسیا رای به هوش و خارق العاده بودن او پدهند وجای روشن ایرمااتف را بدون درنگ و معطلی برای او در نظر بگیرند. او بدجوری جو گیر شده بود. زمانی که کامرانی فر در صحنه پنالتی پرچم زد ترکی با گفتن "بیار بینیم پائین پرچمتو، میخوام بترکونم، دنبال همیچین صحنه ای می گشتم. به من میگن ترکی!" به طرف نقطه پنالتی شیرجه زد. از آنطرف کامرانی فر که مو را از ماست میکشد به او گفت "ترکی جان ! افساید بود، میل خودته."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




داستان بدانجا رسید که ژاپنی ها که در طول تاریخ فوتبالشان به هیچ داوری اعتراض نکرده بودند، برای اولین بار لب به اعتراض بگشایند. اما این پایان داستان نبود و تصمیمات ترکی ادامه داشت. بعد از اعلام پنالتی به نفع ژاپنی ها، کلیه کارشناسان داوری در آسیا و ایران در صندلی هایشان جابه جا شدند. رئیس کمیته داوران آسیا که در جایگاه حضور داشت در حالیکه عرق سردی در هوای خنک قطر بر پیشانی اش نشسته بود دستش را به طرف لیوان آب دراز کرد. مسعود عنایت که در خانه اش در اتاق پذیرائی حضور داشت، با لهجه خوزستانی در حالیکه رگ گردنش بیرون زده بود رو به تلویزیون کرد و گفت: "جمع اش کن، چند ماه،هارت و پورت کردی، همه اش همین بودی." از آنطرف الغنندی داور عربستانی در حالی که مانند برق میدوید و هیچ ناراحتی در پایش مشاهده نمیشد، خودش را به یک دستگاه تلفن همراه رساند، بسرعت با خانواده اش تماس گرفت، ضمن اعلام کامل بهبودی خود به آنها خبر داد که مدت اقامتم در قطر تمدید شده و در اینجا میمانم. ترکی در حالیکه با اسکورت شخصی تا هتل محل اقامت، در حال رفتن بود، در راه سراغ مسعود مرادی را میگرفت.

جملات بعد از بازی ایران و عراق

حمید استیلی: تاکتیک و برنامه خاصی نداشتیم، فقط روی تعصب و جنگندگی بچه ها پیروز شدیم

زمان: سال ۲۰۳۰، بعد از برگزاری جام جهانی استرالیا

آقای استیلی نظرتون راجع به قهرمانی تیم ملی انگلیس در جام جهانی با آقای قطبی چیه؟ استیلی : البته بچه های انگلیس خیلی با غیرت و تعصب بازی کردند. از جون مایه گذاشتند. تماشاگرهای استرالیایی هم سنگ تموم گذشتند طوریکه توی قهرمانی انگلیس پنجاه درصد دخیل بودند تیم انگلیس هم از نظر انفرادی پتانسیل بالایی داشت.

آقای استیلی، کریستین رونالدو مربی پرتقال و ستاره پیشین فوتبال جهان بعد از بازی فینال گفت که ما به بازی خوانی قطبی باختیم. استیلی:البته رونالدو نظرش رو گفته، نظرش محترمه، بازیکن بزرگی بوده من خیلی بهش احترام میزارم. ولی همانطوری که اکثرا هم اعتقاد داشتند،انگلیس خیلی شانس آورد.

آقای استیلی یعنی کادر فنی هیچ تاثیری در قهرمانی انگلیس نداشت؟
استیلی: ببینید این تیم از نظر نفرات خیلی قوی بود و بقولی یازده تا ستاره توی این تیم بازی میکردند ولی خوب ارنج نمیشد. اگر این تیم هر کادر فنی دیگه ای داشت،زودتر از فینال باید قهرمان میشد.

در این لحظه استیلی صرفه های پشت سر همی انجام میدهد.
استیلی: ببخشید صدایم گرفته ،آره .......به امید خدا ....حالا ببینیم چه میشه

خوب آقای استیلی حالا بهتره بحث رو بیاریم روی فوتبال داخلی و تیمتان گل گهر سیرجان که بعد از ۱۲ هفته از مسابقات لیگ دسته یک وضعیت خوبی در جدول نداره.

استیلی: شما نگاه کنید که ما واقعا بد شانسی میاریم و توپهامون توی گل نمیره. واقعا فوتبال قشنگی بازی میکنیم. همه کارشناسها هم همین رو میگن، فقط در زدن ضربه آخر مشکل داریم. ولی بین دو نیم فصل قراره یک نوک حمله خوب و گل زن و چهار چوب شناس به ما اضافه بشه که این مشکل ما رو حل کنه. در ضمن دو تا یار کلیدی آسیب دیده هم داریم که تا آن موقع به جمع ما اضافه میشوند البته ما توی چند بازی آخر خیلی از داوری ضربه خوردیم. اگر هفته پیش آن پنالتی رو برای ما میگرفتند، الان جای ما در جدول اینجا نبود.

آقای استیلی شایعه شده که حاج حبیب کاشانی برای مربیگری پرسپولیس با شما صحبت کرده؟

استیلی: حاج حبیب از دوستان خوب بنده است ولی یک ماه میشه من ایشون رو ندیدم فقط یک بار چند دقیقه ای تلفنی با هم صحبت کردیم که آن هم اصلا راجع به فوتبال حرف نزدیم. من برای ایشون و تیمش آرزوی موفقیت دارم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016