سه شنبه 10 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی پروين: می‌خواهيد شيث و نصرتی به سرنوشت اکبريان دچار شوند؟ دارشان بزنيد تا راحت شويد، فارس

مدير تيم فوتبال پرسپوليس با نامناسب دانستن رفتار دو بازيکن اين تيم گفت: نبايد با رضايی و نصرتی به گونه‌ای برخورد کرد که آنها به سرنوشت علی اکبريان دچار شوند.

علی پروين پس از چند روز سکوت، در گفت‌وگويی تفصيلی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره اتفاقات رخ داده در باشگاه پرسپوليس صحبت‌های زير را مطرح کرد:

فارس: آقای پروين چند روزی خبری از شما نبود...
ابتدا بايد پيروزی مقابل داماش را به تمام بازيکنان و کادر فنی پرسپوليس تبريک بگويم. يک نفس راحتی کشيديم. قرار نيست من هميشه صحبت کنم اما مطمئن باشيد هر وقت که لازم بود حرف‌های خودم را می‌زنم. فعلا هم در حال پيگيری برخی امور باشگاه هستم.

فارس: درباره حرکت شيث رضايی و محمد نصرتی صحبت کنيد...
همه چيز را می‌دانم، اما بايد حرف هايی را بزنم و بهتر است همه قشنگ آن را گوش کنند چون به نظر من برخی اتفاقات بد در فوتبال ما در خال رخ دادن است.

فارس: چه اتفاقی؟ منظورتان حرکت شيث و نصرتی است؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




من برمی‌گردم به چند وقت قبل موقعی که همين آقای نصرتی به بحرين گل زد و به جام جهانی رفتيم. مردم همه خوشحال بودند و به کوچه و خيابان ريختند، جشن گرفتند شادمانی کردند. پرچم ايران را در دستان خود در سراسر دنيا قرار دادند. کار کوچکی بود؟
اما آقايان با اين بچه‌ها چطور دارند برخورد می‌کنند؟ يک نفر بود بعد از دو سه ماه بيايد بگويد آقای نصرتی دستت درد نکند که آن گل را به بحرين زدی. هيچکس فکر اين بچه ديگر نبود اما حالا که اتفاقی افتاده که هيچکس آن را تأييد نمی‌کند چه بلايی می‌خواهيم سر اين دو جوان بياوريم.

فارس: يعنی شما از حرکت شيث و نصرتی حمايت می‌کنيد؟
خير. نه من، همه دنيا اين کار را محکوم می‌کنند. کار خوبی نبود اما چرا اين مسئله را ريشه‌يابی نمی‌کنيد؟ اين دو بازيکن جوان هستند و با استرس بالا در اين فشاری که الان روی پرسپوليس است مقابل داماش قرار گرفتند. بعد از گل هم ذوق و شوق داشتند و می‌خواستند شادی کنند و اين اتفاق افتاد. باز هم می‌گويم کار خوبی نبود، نيست و نخواهد بود اما ما دنبال چه کاری هستيم؟

فارس: بيشتر توضيح می‌دهيد؟
آقايان پس از اين اتفاق به جای اينکه دست اين دو بچه را بگيرند و با آنها صحبت کنند به آنها اعلام می‌کنند که تا آخر عمر محروم هستند. قضاوت‌های ناعادلانه می‌کند و به هر طريقی به دنبال حرف زدن و نابود کردن اين دو بچه هستند. اصلا بياييد يکدفعه اين دو بچه را دار بزنيد خيالتان راحت شود. مثل اينکه موضوع علی اکبريان را فراموش کرده‌ايم که چه بلايی سر اين بچه ‌آمد. دوست داريد شيث و نصرتی هم الان به سرنوشت اکبريان دچار شوند؟

فارس: ولی بايد قبول کرد نصرتی و رضايی کار زشتی انجام دادند و بايد تاوانش را بدهند.
ما که نگفتيم کار قشنگی بود. من در اول صحبت‌هايم گفتم کار زشتی بود، همه هم اين را محکوم می‌کنند اما آنقدر در بوق و کرنا کرديم تا همه دنيا همه چيز را بداند و اين بچه‌ها سرشان را نتوانند بالا بگيرند. ما که مسلمانيم اين را قبول داريم؟

فارس: به نظر شما بايد چه کار کرد؟
ول کنيد. نبايد اين بچه‌ها را خراب کنيم. شيث رضايی دو، سه ماه است سرش به کار خودش است و حتی مصاحبه هم نمی‌کند تا به پرسپوليس خدمت کند اما پس از اين اتفاق که باز هم می‌گويم کار خوبی نبود آقای عزيز محمدی و عليپور و برخی از مسئولان فدراسيون فوتبال هرکسی يک نظری می‌دهد. می‌گويند اين دو بچه را يک سال محروم کنيد يا اصلا از فوتبال کنار بگذاريد. صبر کنيد. چه خبر است؟ کجا می‌رويد و به دنبال چه هستيد؟
من اين حرف را می‌گويم بارک الله به غلامحسين پيروانی. يک نفر بود در برنامه شب گذشته اين پسره (فردوسی‌پور) حرف زيبايی زد. نبايد کاری کنيم که شيث رضايی و نصرتی به سرنوشت علی اکبريان دچار شوند. نبايد کاری کنيم تا جوانان ما به بيراهه بروند.

فارس: آقای پروين، حرف‌های شما درست اما انتظار جامعه اين است که با اين بازيکنان برخورد سفت و محکمی شود.
اين کار را دوباره محکوم می‌کنم اما وقتی يک قتل به وجود می‌آيد پدر و مادر فردی که به قتل رسيده با خصلت ايرانی خود می‌آيد و رضايت می‌دهد و همه چيز را به خاطر يک جوان و اعتقاد خود به خدا می‌بخشد اما ما اين دو جوان را دو روز است زير گيوتين گذاشتيم. اين خوب است؟

فارس: جرايم در نظر گرفته شده برای اين دو بازيکن را قبول داريد؟‌
باشگاه پرسپوليس هنوز ۴۸ ساعت نشده تشکيل جلسه داد و رأی خود را ابلاغ کرد، پس خود مسئولان باشگاه دست به کار شدند و بيکار نبودند اما من اين را از شما می‌پرسم که بايد مسئولان ديگر اين طور اين بچه‌ها را بزنند؟ علی اکبريان فوتباليست کوچکی نبود اما وقتی بچه‌اش به دنيا آمد او را نديد. الان خانواده اکبريان در گوشه‌ای از تهران گير ۱۰۰ تومان پول است؛ در جايی که هيچکس فکرش را نمی‌کرد که يک روز آنجا منزل اکبريان باشد. آيا يک نفر معرفت دارد الان برود کف دست اين بچه يک چيزی را بگذارد؟ قطعا خير. پس ما کاری داريم می‌کنيم که اصلا خوب نيست.
به خدا وقتی علی اکبريان از زندان زنگ می‌زند از خودم بيخود می‌شوم. وقتی می‌گويد خانواده من گير ۵۰ تومان است و نان شب ندارد به خدا نمی‌دانم چه کاری انجام دهم. پس بايد دست اين دو بچه را گرفت و با وجود اينکه آنها را محکوم کرد اما کاری نکرد که به سرنوشت‌ بد کشيده شوند. خيلی از اين علی‌اکبريان‌ها داريم که در گوشه‌های ايران هستند و ما هيچ کاری برای آنها نکرديم.

فارس: به نظر شما مقصر کدام بازيکن پرسپوليس بود؟
قبل از اين اتفاق در پرونده‌ نصرتی چيزی بود؟ او بسيار با اخلاق، خوش‌رفتار و دوست‌داشتنی است اما يک لحظه خون به مغزش نرسيد. باز هم می‌گويم درود بر شرف غلام پيروانی. درس بزرگی را به فوتبال ما داد. اگر آقای پيروانی در برنامه آقای فردوسی پور آن حرف‌ها را نمی‌زد اين آقای مجری دوست داشت اين دو جوان را بياورد سرشان را جلوی مردم از گردن بزند. آيا اين کار درست بود؟ با ۱۰ نفر صحبت کرد که اين بچه‌ها را بزند، آنها را به دادستانی برد و کاری کرد که آن طرف دنيا کسانی که اين موضوع را نمی‌دانستند متوجه شوند. آيا ياد اين بوديم که نصرتی گل زد و به جام جهانی رفتيم و مردم از خوشحالی گريه می‌کردند، خير؛ چون اين چيزها برای آقايان مهم نيست.

* يعنی از برنامه ۹۰ به خاطر اين موضوع گلايه داريد؟
آقای فردوسی پور کاری نکنيد حرف‌هايی بزنم که برای شما خوب نباشد. کاری نکنيد همه حرف‌ها را بزنم. خواهشا حرمت‌ها را در اين برنامه حفظ کنيد. من باز هم می‌گويم همه کار اين دو بچه را محکوم می‌کنند اما آنقدر اين موضوع را بوق و کرنا نکنيد. تمامش کنيد. ۱۰ بار اعلام کرديد اين دو بچه را منشوری می‌کنند و سال ديگر نمی‌توانند فوتبال بازی کنند. آنها را خراب کرديد اما اين کارها درست نيست و عواقب خوبی ندارد.
يک نفر نيست در اين فوتبال ما پيدا شود که دست اين دو بچه را بگيرد و آنها را نصيحت کند؟ می‌توانيم ۱۰ جلسه بگذاريم و اشتباهات آ‌نها را بگوييم اما آقايان فدراسيون نه اينکه از اين موضوع سوء استفاده کنيم و اين دو بچه مسلمان را بکوبيم. من باز هم می‌گويم آقای پيروانی دستت درد نکند. واقعا تو شاهکار هستی. چون به غير از اين فرد يک نفر وجود نداشت که آن حرف‌ها را در برنامه ۹۰ به زبان بياورد.

فارس: با محروميت اين دو بازيکن موافقيد؟
الان محروم کنيد و بگذاريد بروند دنبال کارهای ناپسند؛ اين آقايان اين اتفاق را دوست دارند. بگذاريد مثل علی اکبريان گوشه زندان بروند. اکبريان بازيکنی بود که در استقلال و پرسپوليس همه دوستش داشتند. به زيبايی او حسرت می‌خوردند اما الان گير ۵۰تومان پول است. من از شما می‌پرسم کسی هست دست اين بچه را بگيرد؟ حالا می‌خواهيد سر شيث و نصرتی که بزرگترين اشتباه زندگی خود را کرده‌اند همان بلا را بياوريد؟

فارس: بازی داماش و پرسپوليس را ديديد؟
بله، همه در تلويزيون همه چيز را ديدند و شنيدند. از اول بازی تا آخر بازی به مازيار زارع فحش ناموسی دادند. خودتان را جای اين بچه بگذاريد آيا از کوره درنمی‌رويد؟ حالا با آن آقايانی که اين کارها را کرده‌اند که ما می‌گوييم تماشاگرنما هستند کاری نداريم و آمده‌ايم مازيار زارع را بکوبيم.
خدا را شکر اين آقای ميرزابيگی که ديشب در برنامه نود بود همه چيز را ديده و ديشب گفت در غير اين صورت منکر اين موضوع می‌شدم. حتی گزارشی هم که ناظر و داور بازی داده اعلام کرده که ۹۰دقيقه به مازيار فحش دادند حالا آن هم در انتهای بازی عکس العملی نشان داده ، شما از اين ۹۰ دقيقه ۱۰ دقيقه‌اش را می‌توانيد بشنويد و صبور باشيد. حالا مازيار زارع آخر بازی يک حرکتی انجام داده و به طرف بازيکن حريف رفته اما اتفاقات ورزشگاه به نظر من اصلا خوب نبود.

فارس: نظر شما در خصوص رفتن استيلی و آمدن مربی خارجی چيست؟
در اين باره فعلا حرفی نمی‌زنم. يکسری جلسات در حال برگزاری است و هر موقع به نتيجه رسيديم حرف‌هايم را می‌زنم.

فارس: می‌گويند شما باعث شديد خوردبين را اخراج کنند.
ولمان کنيد بابا، اين چه حرفی است؟ ما اين کاره نيستيم. من محمود را دوست دارم. بايد ببينيم چه اتفاقی پيش می‌آيد. لطفا شما به نوشته های برخی آقايان توجه نکنيد. خوردبين يک پرسپوليسی است و من به او علاقه دارم.

فارس: تکليف عابدزاده و باقری چه شد؟
قرار است در جلسه‌ای با مسئولان باشگاه شرکت کنند و تکليف همه چيز مشخص شود اما به شما بگويم حميد استيلی در جريان تمام اين اتفاقات است و هيچ چيز دور از چشم او اتفاق نيفتاده است. بالاخره اين دو نفر هم از بزرگان باشگاه هستند و اگر قرار است بيايند می‌خواهند به پرسپوليس کمک کنند.
گفت‌وگو: مهدی نفر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016