دوشنبه 23 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴: ايران - اندونزی؛ شکست طلسم با تيم هميشه بازنده، مهر

تيم ملی فوتبال کشورمان چهار روز پس از نمايش نه چندان مطلوب مقابل بحرين بعدازظهر سه شنبه در جاکارتا به مصاف اندونزی می رود تا شايد با شکست اين تيم يک گام ديگر به مرحله چهارم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا نزديک شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته پنجم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا روز سه شنبه با برگزاری ۱۰ بازی در گروه‌های پنجگانه پيگيری می شود که يکی از آنها ديدار تيم‌های ملی فوتبال اندونزی و ايران است که از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه "بانگ کارنو" شهر جاکارتا برگزار می شود.

پرقدرت در آزادی و متوسط در خارج از خانه
تيم ملی فوتبال کشورمان در چهار ديدار گذشته خود در مرحله سوم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا تيمی پرقدرت و مهارناپذير در ديدارهای خانگی و تيمی متوسط در خارج از خانه بوده است. ماحصل اين فراز و نشيب کسب ۲ پيروزی ۳ بر صفر و ۶ بر صفر در ورزشگاه آزادی مقابل اندونزی و بحرين و ۲ تساوی يک بريک خارج از خانه مقابل قطر و بحرين بوده است. ملی پوشان فوتبال کشورمان با اين کارنامه در اندونزی به دنبال اولين پيروزی خارج از خانه خود هستند تا شايد با سه امتياز اين ديدار گامی بلند به مرحله چهارم مسابقات بردارند.

مصاف با تيمی که حذف شده است
اندونزی يکی از پنج تيم آسيايی است که در پايان هفته چهارم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا شانس راهيابی به مرحله پنجم اين رقابت‌ها را از دست داد. با اين شرايط شاگردان کارلوس کی‌روش در ديدار عصر سه شنبه به مصاف تيمی می روند که از اين به بعد برای اعاده حيثيت و البته کسب تجربه در ديدارهای مرحله انتخابی جام جهانی به ميدان می رود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




يک بازی ديگر در غياب ستاره‌ها
تيم ملی فوتبال کشورمان در حالی به ديدار اندونزی می رود که بازهم مهره‌های تاثيرگذاری چون علی کريمی و خسرو حيدری را در اختيار نخواهد داشت. تيم ملی در غياب اين دو مهره تاثيرگذار نمايش خوبی مقابل بحرين در منامه نداشت اما اين انتظار وجود دارد که در مصاف با اندونزی نفرات جايگزين بهتر بازی کرده و زمينه ساز پيروزی "شاهزاده‌های پارسی" را فراهم آورند. به غير از ۲ بازيکن که از مصدوميت رنج می برند، تيم ملی بازيکن محروم و مصدومی ندارد. در اردوی تيم ملی حسين ماهينی، ميلاد ميداوودی، آندرانيک تيموريان، خسرو حيدری، مازيار زارع، هادی عقيلی و علی کريمی تک اخطاره و در خطر محروميت از ديدارهای آتی هستند.

بررسی چگونگی صعود تيم ملی فوتبال ايران
در گروه E از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا تيم ملی فوتبال کشورمان با هشت امتياز و تفاضل گل ۹+ بالاتر از قطری ايستاده است که همين تعداد امتياز دارد اما تفاضل گلش ۵+ است. تيم ملی فوتبال کشورمان در صورت برتری مقابل اندونزی در آستانه صعود به مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا قرار می گيرد اما قطعی شدن صعودش بسته به نتيجه ديدار قطر - بحرين است که ۲ ساعت پس از ديدار پايان اندونزی - ايران آغاز می شود.

حالت اول
اگر تيم ملی فوتبال کشورمان ديدار مقابل اندونزی را با پيروزی پشت سر بگذارد و از سوی ديگر قطر موفق به شکست بحرين شود و يا در مصاف خانگی با اين تيم به نتيجه تساوی رضايت دهد، آن وقت شاگردان کی‌روش با ۱۱ امتياز به عنوان يکی از تيم‌های برتر گروه E به مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی در قاره آسيا صعود می کند و بازی آخر ايران مقابل قطر تيم برتر گروه را مشخص خواهد کرد.

حالت دوم
در عين حال اگر تيم ملی فوتبال کشورمان موفق به شکست اندونزی شود و بحرين در خانه قطر به پيروزی برسد، آن وقت تيم ايران با ۱۱ امتياز صدرنشينی خود در گروه E را تداوم می بخشد و در يکقدمی صعود قرار می گيرد. تيم قطر فقط در صورتی می تواند جواز صعود به مرحله چهارم رقابت‌ها را بدست آورد که در بازی آخر با اختلاف زياد در تهران تيم کشورمان را شکست دهد، چيزی که تقريبا بعيد است.

حالت سوم
فوتبال ورزشی غيرقابل پيش بينی است و اين احتمال وجود دارد که تيم کشورمان ديدار مقابل اندونزی را با شکست يا تساوی پشت سر بگذارد، در اين صورت هر نتيجه‌ای در ديدار قطر - بحرين رقم بخورد تيم کی‌روش از رده دوم جدول گروه E پايين‌تر نخواهد آمد. در اين حالت شکست قطر در تهران شرط صعود تيم کشورمان به مرحله چهارم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا خواهد بود.

نهمين بازی تيم ملی ايران با هدايت کی‌روش و تداوم رکورد شکست ناپذيری
بازی مقابل اندونزی نهمين بازی تيم ملی فوتبال کشورمان با هدايت کارلوس کی‌روش است. تيم ايران در هشت بازی گذشته ۶ پيروزی کسب کرده و ۲ بار به نتيجه تساوی رضايت داده است. در اين هشت بازی تيم کشورمان ۲۴ گل به ثمر رسانده و تنها دوبار دروازه‌اش باز شده است. در ديدارهای اخير فقط يکبار و آنهم در بازی مقابل بحرين تيم کشورمان از حريف خود عقب افتاده است. اين اميدواری وجود دارد که در مصاف با اندونزی رکورد شکست ناپذيری تيم کشورمان تداوم يابد.

ايران - اندونزی؛ از ۴۵ سال پيش تا به امروز/ اندونزی تيم هميشه بازنده!
تيم‌های ملی فوتبال ايران و اندونزی از ۴۵ سال پيش تا به امروز پنج بار با هم بازی کرده‌اند که طی آن اندونزيايی‌ها هيچ وقت موفق به شکست ملی پوشان فوتبال کشورمان نشده‌اند. تيم‌های ملی فوتبال ايران و اندونزی نخستين بار در تاريخ ۱۶ دسامبر سال ۱۹۶۶ طی ديداری در چارچوب مسابقات فوتبال بازی‌های آسيايی تايلند باهم روبه‌رو شدند که در آن بازی تيم کشورمان با تک گل دقيقه ۲۷ همايون بهزادی مقابل اندونزی به برتری رسيد.

از آن تاريخ تا به امروز تيم‌های ملی فوتبال ايران و اندونزی پنج بار با هم بازی کرده‌اند که طی آن تيم کشورمان صاحب چهار پيروزی شده و تنها يکبار به نتيجه تساوی مقابل اندونزيايی‌ها رضايت داده است. در پنج ديدار اخير تيم‌های ايران و اندونزی، تيم کشورمان ۱۲ گل به ثمر رسانده و تنها ۲ گل دريافت کرده است. در زير اشاره ای گذرا به ديدارهای ايران و اندونزی خواهيم داشت:

* بازی شماره يک : اندونزی صفر - ايران يک (بازی‌های آسيايی تايلند - ۱۶/۱۲/۱۹۶۶)
گل: همايون بهزادی (۲۷)

بازی شماره ۲: اندونزی ۲ - ايران ۲ (بازی‌های آسيايی تايلند - ۱۰/۱۲/۱۹۷۰)
گل‌ها: سوجيپتو (۶۰) و آسه وادی (۸۳) برای اندونزی و ابراهيم آشتيانی (۳۷) و اصغر شرفی (۷۷) برای ايران

بازی شماره ۳: اندونزی صفر - ايران يک (مرحله انتخابی جام ملت‌های آسيا - ۱۳/۸/۱۹۸۴)
گل: ناصر محمدخانی (۷۸)

بازی شماره ۴: ايران ۵ - اندونزی صفر (ديدار دوستانه - ۲۶/۵/۲۰۱۰ - ورزشگاه انقلاب کرج)
گل‌ها: فريدون زندی (۵۴ و ۸۹)، اندرو سيوانتو (۲۰ - گل به خودی)، آرش برهانی (۶۷) و محمدرضا خلعتبری (۷۲)

بازی شماره ۵: ايران ۳ - اندونزی صفر (مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ - ۲/۹/۲۰۱۱ - ورزشگاه آزادی)
گل‌ها: جواد نکونام (۵۳ و ۷۳) و آندرانيک تيموريان (۸۶)

بازی شماره ۶: اندونزی ؟ - ايران ؟ (مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ - ۱۵/۱۱/۲۰۱۱ - ورزشگاه بانگ کارنو جاکارتا)

- برنامه ديدارهای هفته پنجم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا به شرح زير است:
سه شنبه - ۲۴/۸/۹۰
گروه A:
* سنگاپور - چين
* اردن - عراق

گروه B:
* لبنان - کره جنوبی
* کويت - امارات

گروه C:
* کره شمالی - ژاپن
* ازبکستان - تاجيکستان

گروه D:
* تايلند - استراليا
* عربستان - عمان

گروه E:
* اندونزی - ايران
* قطر - بحرين


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016