دوشنبه 23 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جام جهانی ۲۰۱۴: روز سخت قدرت‌های افول کرده، سرنوشت امارات در انتظار تيم‌های عربی، مهر

خبرگزاری مهر- گروه ورزشی: در روزهای حساس فوتبال در آسيا شبکه‌های ورزشی کشورهای عربی به پخش و تحليل اين مسابقات پرداخته و ديدارهای هفته پنجم از مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره کهن را برای تيم‌های عربستان، عراق، بحرين، عمان و قطر مهم ارزيابی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، شبکه‌های عربی شب گذشته بيشتر وقت برنامه‌هايی ورزشی خود را به مسابقات حساس مقدماتی جام جهانی در قاره آسيا اختصاص داده بودند. در اين روزها خصوصا شب گذشته و صبح امروز بارها مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسيا از اين شبکه‌ها پخش و به بحث و بررسی در مورد اين بازی‌ها پرداخته شده است.

شبکه العربی پس از بررسی عملکرد تيم‌های قاره آفريقا در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل، عملکرد تيم‌های آسيايی در هفته چهارم از مرحله سوم انتخابی جام جهانی را بررسی کرد که پيروزی عمان برابر استراليا و عراق مقابل چين را پيروزی‌های مهم روز دانست و حذف کره‌شمالی و امارات را مهمترين اتفاقات رخ داده در اين هفته برشمرد.

در ادامه کارشناسان اين برنامه به بازی مهم اردن و عراق اشاره کرد که عراق در صورت تساوی در اين بازی راهی مرحله بعد می‌شود، گرچه در صورت شکست هم در بازی آخر کار آسانی برابر سنگاپور داشته و چين را بايد از حالا دومين حذف شده بزرگ اين مرحله بعد از امارات دانست.

همچنين در گروه B پس از حذف امارات، رقابت برای صعود بين دو تيم لبنان و کويت است. در گروه C نيز پس از حذف غيرمنتظره کره‌شمالی، چهار بازی پايانی تشريفاتی و تدارکاتی است.

ديدار سرنوشت‌ساز عربستان و عمان در روز سه‌شنبه می‌تواند زمينه حذف يکی از اين دو تيم عربی را فراهم کند. عربستان که دوران افول فوتبالش را سپری می‌کند بايد در اين مسابقه عمان را از پيش رو بردارد زيرا در غير اينصورت ممکن است در رقابت با عمان و تايلند برای صعود، ناکام شده و وداع زودهنگامی با جام جهانی ۲۰۱۴ داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در گروه E هم ايران در اندونزی برابر اين تيم حذف شده به ميدان می‌رود که در صورت برتری يکی از مدعيان اصلی صعود است اما آرزوی دو تيم عربی اين گروه متوقف شدن تيم صدرنشين گروه است. قطر هم در دوحه ميزبان بحرين است که چند روز پيش در ثانيه‌های پايانی پيروزی را برابر ايران از دست داد.

در اين مسابقه در صورت پيروزی قطر، اين تيم به مرحله بعد صعود کرده و ديدار پايانی‌اش با ايران تشريفاتی می‌شود و بحرين که در دوره گذشته مقدماتی جام جهانی در مرحله پلی‌آف حضور داشت، حذف می‌شود. در صورتی که بازی مساوی تمام شود، کار صعود بحرين سخت می‌شود، زيرا اين تيم بايد اميدوار باشد قطر در بازی آخر مغلوب ايران ‌شود و آن وقت با چهار گل اختلاف اندونزی را شکست دهد و جواز حضور در مرحله چهارم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا را بدست آورد. اما اميدهای صعود تيم بحرين در صورت پيروزی در اين بازی و با توجه به اينکه در بازی آخر ميزبان اندونزی است، بيشتر می‌‎شود.

شبکه ملی عربستان هم يکشنبه شب بيشتر زمان خود را به تحليل شرايط تيم ملی فوتبال اين کشور و بازی با عمان صرف کرد و ابراز اميدواری کرد عربستان با پيروزی خانگی برابر عمان، شانس صعودش به مرحله بعدی جام را افزايش دهد. کارشناسان اين شبکه بازی اردن با عراق و قطر با بحرين را هم ديگر ديدارهای سرنوشت ساز در اين هفته دانستند.

شبکه الرياضيه در ميزگردی وضعيت فوتبال باشگاهی کشور عربستان، مسابقات مهم فوتبال در هفته گذشته و بازی‌های مقدماتی جام جهانی در قاره آسيا را مورد بررسی قرار داد. کارشناس اين برنامه ادامه حيات عربستان در مرحله مقدماتی جام جهانی را منوط به پيروزی برابر عمان دانست و اين موفقيت را گامی بزرگ برای صعود شاگردان ريکارد به مرحله چهارم انتخابی جام جهانی دانست. البته پيروزی استراليا برابر تايلند را بهتر از تساوی يا پيروزی تايلند دانست.

در اين برنامه يکی از کارشناسان گفت که احتمال دارد در اين هفته تيم‌های مطرح ديگر آسيا هم به سرنوشت امارات و کره‌شمالی دچار شوند. چين اولين تيمی است که در صورت تساوی مقابل عراق حذف خواهد شد و بحرين و عربستان هم در وضعيت خطرناکی قرار دارند.

شکبه MBC و LINE SPORT عربستان هم با پخش صحبت‌های هواداران فوتبال و مردم کشور عربستان پس از پيروزی اين تيم برابر تايلند، ابراز اميدواری کردند که تيم ملی کشورشان با پيروزی مقابل عمان، به عنوان يکی از دو تيم برتر اين گروه راهی مرحله بعدی خواهد شد. ضمن مجريان برنامه ورزشی اين دو شبکه ديدار ايران با اندونزی را برای دو تيم عربی قطر و بحرين مهم ارزيابی کرده و حذف امارات را يک اتفاق مهم برشمردند.

- برنامه ديدارهای هفته پنجم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا به شرح زير است:
سه شنبه - ۲۴/۸/۹۰
گروه A:
* سنگاپور - چين
* اردن - عراق
گروه B:
* لبنان - کره جنوبی
* کويت - امارات
گروه C:
* کره شمالی - ژاپن
* ازبکستان - تاجيکستان
گروه D:
* تايلند - استراليا
* عربستان - عمان
گروه E:
* اندونزی - ايران
* قطر - بحرين


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016