دوشنبه 7 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جام جهانی واليبال – ژاپن: ايران ، مصر را هم شکست داد، ايسنا

تيم ملی ايران با برتری ۳ برصفر مقابل مصر به پنجمين پيروزی خود در جام جهانی والبيال دست يافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملی واليبال ايران در هفتمين ديدار خود از رقابت‌های جام جهانی واليبال ژاپن به مصاف مصر قهرمان واليبال قاره آفريقا رفت. تيم واليبال مصر با هفت دوره حضور در مسابقات قهرمانی جهان و سه دوره حضور در رقابت‌های المپيک از پرافتخارترين تيم‌های واليبال آفريقا به شمار می‌رود به همين دليل ملی‌پوشان ايران خيلی خوب می‌دانستند که نبايد اين تيم را دست کم بگيرند.

ايران پيش از اين دو شکست مقابل کوبا و امريکا و چهار پيروزی مقابل ژاپن، صربستان، لهستان و آرژانتين در کانامه داشت و در آغاز اين ديدار از بازيکنانی چون امير حسينی، محمد موسوی، پوريا فياضی، حمزه زرينی، عليرضا نادی، مهدی بازارگرد و فرهاد ظريف بهره ‌می‌برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




گيم نخست:

ملی‌پوشان واليبال ايران بازی را طوفانی آغاز کردند و در همان ابتدا تا چهار امتياز از مصر پيش افتادند. دفاع روی تور خوب از عليرضا نادی اجازه نمی‌داد اسپک‌های قدرتی مصری‌ها وارد زمين ايران شود. امير حسينی نيز با بازی‌سازی خوب برای زرينی و مهدی بازارگرد نقش بسزايی در برتری قاطع ايران داشت. تيم ايران پيش از اين هم نشان داده بود که مقابل تيم هايی که لب تور بازی می‌کنند کار دشواری ندارد و با دفاع روی تور بی نقص نادی و بازارگرد می‌تواند سيستم تهاجمی حريف را خنثی کند. در اين گيم نيز قدرتی زن‌های تيم مصر کاملا مقهور دفاع عالی نادی شده بودند. امير غفور و مهدوی در اين بازی نيز به ميدان آمدند تا با پروازهای زيبای غفور در پشت خط و دريافت‌های خوب مهدوی اين گيم را با امتياز‌های ۲۵-۱۸ به سود ايران تمام شود.


گيم دوم:

گيم دوم هم با برتری ايران آغاز شد. آمار سرويس‌های خطای مصری‌ها بسيار بالا بود و همين موضوع موجب می‌شد که برتری امتيازها همچنان به نفع ايران باشد. در مقابل بازيکنان ايران هم که به نظر می‌رسيد بعد از برتری قاطع در گيم نخست قدری حريف را دست کم گرفتند بازی پر اشتباهی را به ويژه در دريافت‌های اول به نمايش گذاشتند ولی با اين وجود وقت استراحت فنی اول با اختلاف يک امتياز به سود ايران تمام شد. هر دو تيم پاياپای پيش می‌رفتند. با اين حال برتری در تمام دقايق به سود ايران بود. فياضی در اين گيم هم به ميدان آمد و با آبشار‌های خوب خود ايران را ۴امتياز از حريف پيش انداخت. بعد از کسب امتياز ۲۲ برای ايران يکبار ديگر دو تعويض‌های معروف ولاسکو به ميدان رفتند. پاس‌های رو به عقب مهدوی و آبشارهای قدرتی و مهار نشدنی زرينی ايران اختلاف امتيازها را به عدد چهار افزايش داد. سرمربی تيم مصر وقت استراحت فنی خواست تا شايد از شدت حملات ايران بکاهد. آرش کشاورزی نيز به ميدان آمد و بلافاصله يک سرويس پرشی زيبا را به نمايش گذاشت تا محمد موسوی با فريب دفاع روی تور حريف و جای خالی ايران را به امتياز ۲۴ برساند. پوريا فياضی جوانترين بازيکنان ايران با دفاع روی تور بی‌نقص آبشار احمد الحی را در زمين مصر نشاند تا ايران در گيم ۲۵-۲۱ به سود ايران تمام شود.

گيم سوم:

تيم ايران در اين گيم نيز خيلی زود فاصله امتيازهايش را با حريف افزايش داد و وقت استراحت فنی اول را به سود خود تمام کرد. قدرتی زن‌های ايران که با فاصله از تور، توپ می‌زدند کاملا خط دفاعی حريف را به زانو درآورده بودند. در مقابل بازيکنان مصر هم که نمی‌خواستند در سه گيم متوالی مغلوب ايران شوند با تمام وجود آبشارهای فياضی و بازارگرد را مهار می‌کردند. ايران با اختلاف ۹ امتياز از مصر جلو افتاده بود و در آستانه يک پيروزی شيرين قرار داشت. امير غفور به جای امير حسينی به ميدان آمد. حتی بازی خوب رضا هيکل هم نمی‌توانست مصری‌ها را به بازی برگرداند. فياضی در اين بازی خوب دريافت می کرد و خوب آبشار می‌کرد و بدون ترديد يکی از ستاره‌های تيم ايران بود. در حالی که ايران تنها چهار امتياز برای پيروزی در اين بازی می‌خواست آرش کشاورزی نيز به ميدان آمد تا تمرکز تيم ايران در دريافت بيشتر شود. در نهايت اين گيم با امتيازهای ۲۵-۱۵ به سود ايران تمام شد.

تيم ملی واليبال ايران با نتيجه ۳برصفر و امتيازهای (۲۵-۱۸، ۲۵-۲۱ و ۲۵- ۱۵) مصر قهرمان قاره آفريقا را شکست داد و انتقام شکست يکسال قبل در رقابت‌های قهرمانی جهان را از اين تيم گرفت تا با مجموع ۱۲ امتياز از هفت مسابقه فردا ساعت۹:۳۰ به مصاف چين نايب قهرمان آسيا و رقيب سنتی خود برود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016